Tysk

Check min færdige tysk oversættelse igennem for fejl?

08. maj 2016 af hejmedjer1234 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg ville virkelig værdsætte hvis nogen ville checke om jeg har rigtig kongruens, sætningsopbygning osv! Tak på forhånd :)

Jeg har vedhæftet et worddokument med den danske tekst, samt min tyske oversættelse!

Vedhæftet fil: tysk hjælp.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
08. maj 2016 af Smut1

Jeg har ikke fundet alle fejlene, men det her er da en begyndelse.

Vedhæftet fil:tysk-hjælp-1680692.docx

Svar #2
08. maj 2016 af hejmedjer1234 (Slettet)

Tak, det en god hjælp, selvom jeg ikke kan gennemskue alle fejlene 

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. maj 2016 af Smut1

Ret så mange af dem du kan, og spørg ind til nogle af dem, der interesserer dig.

Brugbart svar (1)

Svar #4
08. maj 2016 af Stygotius (Slettet)

Se det vedhæftede. Røde typer = fejl.

Vedhæftet fil:Alfons Clenin.docx

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. maj 2016 af Smut1

Tak Stygotius!

Har dog lige et spørgsmål: "...habe es festgemacht mit ein Riemen" Hvorfor er dette her forkert:"...habe sie (altså liget) mit einem Riemen festgemacht".

Svar #6
08. maj 2016 af hejmedjer1234 (Slettet)

Tusind tak!
Jeg kan ikke se hvad fejlen er her dog" "Er hatte schwerlich in den Wagen zu sehen(...)" ?

Brugbart svar (0)

Svar #7
08. maj 2016 af Stygotius (Slettet)

Som bekendt styrer "mit" dativ, og der skal derfor stå "mit einem Riemen". Desuden står p.p. (kort tillægsform) sidst i en tysk hovedsætning.

"Er hatte schwerlich in den Wagen zu sehen"  giver slet ingen mening. Hvad skulle det betyde??

Brugbart svar (0)

Svar #8
08. maj 2016 af Smut1

Nu er jeg også bare en ordinær tysk a-niveau elev, men jeg synes ikke, at "Er hatte schwerlich in den Wagen zu sehen" lyder rigtigt: Det giver da heller ikke mening, hvis du oversætter det. En god regel lyder: When in doubt, leave it out!

Siger du derimod: "Er konnte den Wagen schwerlich sehen", så lyder det straks bedre i mine øre."

Skriv et svar til: Check min færdige tysk oversættelse igennem for fejl?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.