Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19921 til 19940 af 34075
-
Optimering
ForumindlægHey, Hvad bruges optimering til? Eller hvor anvender man optimering? -
Kalder jurastuderende!
ForumindlægHej! :) Jeg har længe gået med drømmen om at læse videre på jura-studiet for derefter at arbejde med integration, et emne der står mit hjerte særligt nært :) Mit spørgsmål til jer lyder på, hvad der kræves af en på jurastudiet - Kompetencemæssigt, studiemæssigt, ift. selvstændighed, etc. Mvh. -
UNI uden forelæsninger og øvelsestimer?
Forumindlæghej sp-medlemmer, ville høre om nogen har erfaringer med et studie, hvor de hverken tager til forelæsninger eller øvelsestimer? og alligevel klarer sig godt? altså jeg begyndte på mit studie i år i september, og har mødt op til undervisningen 5-6 gange i alt....ud af rigtig mange timer. når... -
uden hjælpemidler ligning
Forumindlæghej jeg har fået til opgave at løse denne ligning x^2 - x -6=0. skal man finde rødderne ? kan det passe at når jeg skal finde d er resultatet 23? -
Søger inspiration til selvportræt
ForumindlægSkal skrive et kort selvportræt som første opgave på HF. Bliver nok i jeg-form, men vil gerne undgår at bruge jeg, jeg og jeg hele tiden. Virker som en simpel opgave, men jeg har ikke gået i skole i 20 år, så bær over med mig :-) -
optagelseskrav
ForumindlægHey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..? -
HJÆÆÆÆLP - Linear regression
ForumindlægLinear Regression (ax+b) regEQ(x) = 122x + -240400 a = 122 b = -240400 Giv en betydning af a og b i modellen -
9. klasses projektopgave - valg af emne
ForumindlægHey, vi skal lave projektopgaven om ca. 2 måneder og allerede nu er min partner og jeg begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kan slet ikke komme i tanke om noget.. Som overordnet emne har vi "konsekvenser", og jeg er helt lost mht. valg af underemne.. Kig... -
Fysik/kemi Rapport
ForumindlægHej nu har jeg fået den første fysik/kemi rapport. og jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre? nogle der kan hjælpe mig skal kun have inspiration. Så jeg har en idé -
IHA? erfaringer
ForumindlægHej med jer.. . jeg afslutter 3.g nu her til sommer;) og vil gerne læse maskiningeniør (først diplom og derefter overbygge med en kanidat) på IHA... vil så lige høre om der er nogen herinde der har taget den uddannelse før? eller bare gået på iha? Vil egentlig bare høre hvordan det er osv? -
Reducer
Forumindlæg(p-2q)^2 + 4pq - (p-q) (p+q) Aner ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at reducere dette udtryk? Ved at det sidste led = p^2 - q^2 Ville umiddelbart skrive det hele som: p-2q^2 + 4pq - p^2 - q^2 Men der er noget galt ikk? -
et samfund i opbrud
Forumindlæger der en der kan fortælle mig lidt om hvilke væsentlige ændringer der sker i familien og hvorledes velfærdsstaten opstår og udvikles i 1850-1950. På forhånd tak :o) -
KM Vmax
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan sådan en type opgave kan beregnes uden hjælp af excel?? Jeg vedhæfter opgaven Tak -
Hvad står niveauerne for på STX?
ForumindlægHej Jeg vil rigtig gerne, vide hvad niveauerne står for på STX. Hvis nu man vælger matematik på a, b eller c-niveau, hvad betyder det så? Er det hvor mange år, du har faget eller..? Tak på forhånd! :) -
3.g om
ForumindlægHej. Kan man få lov til at gå 3.g om, da jeg har meget fravær, og mine karakter ikke er så gode. -
Milena moser: letzte pizza
ForumindlægHej allesammen. Jeg kan ikke finde min tekst ''letzte pizza'' jeg har prøvet at søge inde i google, for at se om jeg kunne finde den der men det kunne jeg så heller ikke... Nogen der evt. kender en hjemmeside hvor jeg kan finde den ? -
Omfang og layout af SRP'en
ForumindlægEr der kan henvise mig til en kilde, der siger noget om omfanget og layloutet af SRP'en? Jeg vil gerne være helt sikker på, at den skal skrives med 1½ linjeafstand - ellers skriver jeg den med enkelt linjeafstand! Derudover, er det så tilladt at lægge nogle af de ikke centrale udledninger som... -
kurve og areal
ForumindlægHej :) i et koordinatsystem i planen er en kurve givet ved parameterfremstillingen: x= 2sint-t y=2cost-1 , hvor t tilhører [-2,5;2,5] har så fundet skæringspunkterne med førsteaksen til (sqr3 - pi/3;0)=(0,6849;0) og (-sqr3 - pi/3;0)=(0,-6849;0), det skal siges at det var til t-værdien +-pi/3 ... -
analyser et billede
Forumindlægjeg har fået en opgave i danskt, jeg skal analyse et billede, er der nogen formel eller noget jeg skal bruge? -
Kan man stoppe efter HF 1. år og ..
Forumindlægholde et års pause. Også starte fra der man slap? Lyder det underlig? Altså lad mig uddybe det helt.. Jeg går nu på HF 2. år men er virkelig skoletræt. Jeg har ikke været aktiv siden skolestarten i år.. I stedet for at dumpe har jeg tænkt mig at holde pause til næste sommer.. Men er man så nø...
