Studievejledning

3.g om

26. april 2017 af sol000 (Slettet)

Hej.

Kan man få lov til at gå 3.g om, da jeg har meget fravær, og mine karakter ikke er så gode.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. april 2017 af Smut1

Det kan du formentlig godt, hvis der er plads i klassen under dig. Hvis du har besluttet dig, så kontakt din skole hurtigst muligt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. april 2017 af Justitia

Spørg din vejleder. 

"karakterer" 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. april 2017 af Smut1

Ja, kontakt bare din studievejleder. Han/hun kan fortælle dig, hvem du evt. skal snakke med. Studievejlederne tager sig ikke af den slags: De er blot hygge-pædagoger, og dette her er jo langt fra en hyggelig sag!


Svar #4
02. maj 2017 af sol000 (Slettet)

Er der ikke regler om man må gå om, altså mine vejleder vil ikke lade mig gå om, fordi der er 31 i i den som skal gå i 3.g næste år.
Hun siger der ikke kan være flere i en klasse. Da jeg gik i 2.f, var der 32-33 i vores klasse...

Hvilke muligheder har jeg...?

En snden skole..?

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. maj 2017 af Smut1

-Du kan søge ind på et andet gymnasium. (Du bliver muligvis ikke optaget med "meget fravær", og når dine "karakter[er] ikke er så gode")

-Du kan tage det sidste år på hf. Det kan godt virke som en stor omvæltning, men i virkeligheden er det nok det nemmeste for dig. PS tjek de nye regler for hf.


Svar #6
02. maj 2017 af sol000 (Slettet)

Det er ikke fordi mine karakter er meget dårlige - det er mange 4 og 7 taller.. og fraværet er kun steget her på det sidste.


Brugbart svar (0)

Svar #7
02. maj 2017 af Smut1

#6 Nej, det er middel :) Personligt kan jeg bare sige, at jeg valgte at gå et år om i gymnasiet og skiftede bagefter til hf-enkeltfag, og set i bagspejlet ærgrer jeg mig over, at jeg ikke begyndte direkte på hf eller hf-enkeltfag.

Hvis du ikke er glad for at række hånden op og gå i dialog med lærerne, kan det godt være at hf/ hf-enkeltfag vil give dig bedre karakterer. Det lyder ikke som om, at du rent fagligt har nydt at gå i gymnasiet på det sidste, så hvorfor ikke prøve en ny undervisningsform? Det med de mange eksamener på hf er selvfølgelig en ulempe (og nogle er dårligere til at gå til eksamen end andre), men nød lærer nøgen kvinde at spinde.


Skriv et svar til: 3.g om

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.