Søgning på: tysk oversættelse. Resultater: 19921 til 19940 af 27085
-
2.verdenskrig
ForumindlægHvilke konsekvenser havde 2.verdenskrig for Danmark? -
så meget billigere er det i procent
ForumindlægHej, hvordan regner man krone forskel ud i procent. Fx. hvor meget er 429 billigere end 3.563 i procent ? Håber nogen kan hjælpe mig -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægJeg håber at i vil hjælpe mig med at forklare og beskrive, hvad fejlen er. :) På forhånd tak- 1)Russerne --> Skal det bøjes som et adjektiv? 2) Bogen er fra 2001 --> Das Buch ist aus dem Jahr 2001.?? <---- er præpositionen og bøjningen af Jahr rigtige? 3) Det handler om synet på slægt... -
Hvorfor lære spansk
ForumindlægJeg skriver en artikel om, hvorfor danske folk er ved at lære spansk. Jeg vil takke dig, hvis du kunne svare på disse spørgsmål. - Hvorfor er du vælger spansk blandt andre sprog? - Hvis du er studerende, blandt hvilke andre sprog kan du vælge? - Hvorfor tror du er så vigtigt for dig at lære spans... -
Hvordan definere man oplevelsessamfundet
ForumindlægHvad jeg hidtil har læst Produktionssamfundet nytteorienteret Man vil skaffe sig ydre ting gennem sit arbejde Det vigtigste i livet er hvad man har Måden at søge lykken på er:arbejde, yde noget Går på arbejde for at tjene penge Man spiser for at blive mæt Beklædningen er praktisk Oplevel... -
sætningsanalyse
ForumindlægHej jeg skal lave tyskstil og skal analysere følgende sætning, er der nogle der kan hjælpe, på forhånd tak “Er war vor eine SA-Truppe gestellt worden... Darauf hatte den jungen Lehrer niemand mehr gesehen.” -
Danmark under den kolde krig
ForumindlægHejsa! Vil lige spørge om, der var nogle, som ved DK/danskerne frygtede under den kolde krig? -
Medicin i udlandet
ForumindlægHej allesammen. Vil lige høre om der er andre herinde der har overvejet at læse medicin i udlandet? I så fald kunne det være spændende, at høre hvilken land i har valgt og hvorfor :) Jeg går og leger med tanken om at tage til Polen og læse, da jeg ikke vil kunne komme ind her i DK (Mangler... -
Hitler
ForumindlægGodaften Håber der en venlig sjæl, der kan besvarer mit spørgsmål vedrørende jøder og hitler under 2.verdenskrig. Hvorfor ventede Hitler indtil 1942 før han udryddede jøderne? Hvorfor kunne han ikke bare dræbe dem med det samme??? -
Hvad er formålet med propaganda
ForumindlægSe overskrift Tak på forhånd og god aften -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
I alle de riger og lande - analyse?
ForumindlægJeg går på en højskole hvor vi har sunget denne sang af B.S Ingemann, hvor vi kom til at tænke hvad den egentlig betyder. Så jeg ville lige spørge om nogen af jer lagde inde med en analyse eller andet der kan hjælpe. Kunne være super dejligt. På forhånd tak :) -
Hvor får vi strøm fra?
Forumindlæghej.. Kan i fortælle mig hvad man til eksamen skal snakke om "hvor får vi vores strøm fra". har skrevet det som underpunkt i min disposition, men ved ikkke helt hvad jeg der skal fortælle om:/ -
Krigen i 1864
ForumindlægHej jeg sidder i øjeblikket og skriver DHO om krigen i 1864. Jeg har fået af vide af min lærer at det er en god ide af perspektivere til Treårskrigen, men jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Jeg ved godt de minder om hinanden, men jeg mangler en lidt mere dybdegående forklaring? Det ville virkeli... -
Historie - 1. verdenskrig
ForumindlægHvorfor fik Tyskland skylden for 1. verdenskrig. Altså det var dem der skulle betale mest krigsskadeerstatning osv, men hvorfor? -
Vigtigt Eksamen!!!
ForumindlægNogen der kan forklarer/argumentere omkring hvorvidt første verdenskrig var optakt til anden verdenkrig? -
Skifte gymnasie?
ForumindlægJeg skal begynde i 1.g på HTX efter ferien, men jeg har slet ikke lyst til det. Jeg føler mig helt ulykkelig ved tanken om at skulle gå på HTX. Grunden til, at jeg valgte det, var vist nok mest pres fra min familie til at vælge noget naturvidenskabeligt, og at jeg havde hørt, at STX mindede utrol... -
Ubestemte kendeord, hankøn eller kasus?
ForumindlægMin veninde og jeg har fået stillet spørgsmål: Sie hat _____ ihr Fahrrad geliehen. (Freund) Hvad skal der stå, og hvad er meningen med sætningen? Mange tak på forhånd :) -
help
ForumindlægHej allesammen' jeg starter i 2.g efter sommerferien. hvordan kan jeg bedst muligt få "øvet" mig? -
Begyndelsesbogstav i oplistning af ugedage
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvordan jeg skal skrive følgende korrekt på dansk. Jeg er i tvivl om der skal stort eller lille begyndelsesbogstav i de to eksempler for drop downs nedenfor: En til alg af ugedage: mandag tirsdag onsdag torsdag fredag og en anden for valg af weekend intervaller:...
