Søgning på: historie begreber. Resultater: 19941 til 19960 af 22480
-
Den Kolde Krig
ForumindlægHej alle, jeg har ligesom så mange andre fået til opgave at skrive en Dansk-Historie opgave og har valgt den kolde krig som emne. Jeg har fået udarbejdet en problemformulering men mangler nu lidt hjælp til at komme i gang. Det er især, USA's holdning til den russiske revolution 1917 jeg meg... -
Talepapir - fornuftigt?
ForumindlægHej. Jeg tænker på at udforme mit talepapir således: Præsentation af emnet: Læse sagen op og forklare hvorfor den er relevant og hovedemnet "Kampen for det gode liv" Starte med hovedkonklusionen: Hvad fandt jeg ud af. Dernæst delkonklusioner: Hvilke metoder brugte jeg for... -
GOETHE - nogle der er eksperter i ham?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her med en dansk/historie opgave i 1.g, som afslutning på mit år, og har om Romantikken. Er igang med min redegørelse, og er lidt i tvivl om Goethe var romantikker eller ej? Diverse hjemmesider på nettet har ikke været til særlig stor hjælp, da der står noget forske... -
Hjælp til statistik
ForumindlægHej flittige studerende. Jeg har en historie eksamen imorgen, og jeg vil meget gerne have en extra statistik med. Den skal gerne kunne påvise fordelingen mellem den sorte befolkning i USA og den hvide befolkning i USA i fængslerne. - Altså, en oversigt over indsatte sorteret efter race... -
HASTER Metode: Samfundsfag's begrænsinger?
ForumindlægHej alle :) Jeg siger og finpudser mit talepapir, og kom til at se at jeg mangler at skrive hvilke begrænsninger samfundsfag har i mit emne: nogle der kan hjælpe? skriver i historie og samfundsfag om "det sociologiske gennembrud" - og Durheim og hans teorier mere specifict. Jeg læste et... -
Hjælp ang. Model & analyse
ForumindlægNu er jeg ved at lave mit AT talepapir til i morgen. Jeg har om malaria, og en af mine problemstillinger til eksamen i morgen er bl.a. at påvise sammenhængen mellem økonomi og dødelighed - for jeg ved den er der! Jeg har fundet BNP pr. capita for landene Zambia, Uganda, Tanzania og Mozambique - m... -
Individ, instution og samfund
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder her og er igang med min 72 timers eksamens-opgave på pædagogseminariet i Individ, institution og samfund. Skal skrive en opgave ud fra ordet "Fattigdom", hvor vi skal komme ind på alle 3 niveauer. Jeg har så valgt at tage den lette vej og beskrive, hvad det vil... -
Tilbyder Lektiehjælp i Bl.a. fransk på A-niveau og 4 andre fag kik nærmere
ForumindlægHej Jeg tilbyder lektiehjælp i Fransk på A-niveau, jeg kan også hjælpe med følgende: - samfundsfag på c niveau, - international økonomi på A- niveau - Dansk på a- niveau - afsætning på b niveau - psykologi på C niveau - erhvervsret på c niveau. Jeg kan også hjælpe elever fra folkeskolen.i... -
Globalisering - eksamen i morgen
ForumindlægHej alle Jeg har i dag trukket globalisering til eksamen i historie, men har svært ved at præcisere nogle konkrete problemstillinger uden at det bliver for bredt. Håber evt. der er nogen derude, som kan hjælpe mig lidt. Mine kilder er: Økonomisk globalisering og dansk globaliseringsparathed, Gl... -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn... -
Betinget Optagelse - VIGTIGT!
ForumindlægEr igang med at indsende min ansøgning på optagelse.dk til Økonomi på KU gennem kvote 1. Jeg opfylder alle specifikke adgangskrav, undtagen samfundsfag eller historie på B. Disse fag har jeg kun haft på C. Jeg har været så dum ikke at tilmelde mig nogen supplerende adgangskurser. Hvad skal jeg gø... -
Afslag på alle studier - men er alligevel optaget?
ForumindlægHej. Jeg er kommet ud for den underlige situation, at jeg i dag har modtaget et brev med, at jeg desværre ikke er blevet optaget på nogen af de søgte uddannelser, fordi der ikke var frie pladser. Samtidig har jeg inde på mit.au.dk siden i går haft både e-mail adresse fået tilbud på min første pri... -
Tilbyder lektiehjælp i hovedstadsområdet
ForumindlægHej! Jeg er en 19-årig pige, der her til sommer blev student. Det blev jeg med linjefagene engelsk A, samfundsfag A samt biologi B og matematik B. Jeg har afsluttet med 12 i alle mundtlige eksamner, og har endt med et snit på 10,5. Derudover har jeg passet børn så længe jeg kan huske, og har tidl... -
Eksamensprojekt HF- hvilke fag og idé
ForumindlægJeg skal skrive eksamensprojekt (tværfagligt) på Hf og skal snart tilmelde mig. Det var meningen,at jeg skulle skrive det sidste år, men på grund af stress måtte jeg vente. Jeg interesserer mig ikke meget for historie og religion, som jeg ellers havde sidste år+ i år - så overvejer at skrive i b... -
kan i hjælpe mig?
ForumindlægHejsa. Jeg har nogle tyske sætninger jeg skal have oversat, jeg har prøvet at oversætte dem, men vil I ikke kigge og rette hvis der er noget? 1. Han lod sit hår farve rødt. - Er liess seinen haare Farbe rot 2. Om lørdagen sover de længe - Am Samstag ausschlafen Sie eller Am Samstag Schlafen Si... -
Eksamen 2013 - Problemstillinger
ForumindlægHej hej! :) Jeg har trukket mine tekster til historie eksamen, og skal fremlægge i morgen. Jeg er ved at lave problemstillinger, men kan ikke rigtig komme videre. Emnet er den kolde krig, og mine kilder har klart fokus på Cuba-krisen. Jeg tænkte på om der var nogen der ville kigge mine... -
hjælp til en novelle
Forumindlæghej jeg har fået en novelle som hedder en sommer fra errindsbogen . den unge jærges lidelser. er der nogen der kan fortæller mig om disse spørgsmål 1) Hvilken fortæller anvendes? 2) Undersøg novellens komposition. Siger kompositionen noget om, hvad fortælleren synes er det væsentligste i begive... -
Reggae - Jamaica
ForumindlægHeej :) Jeg skal snart igang med at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive om Reggae (hovedsageligt på Jamaica) i fagene Historie A og Musik A. Først vil jeg redegøre for reggae-genren og efterfølgende vil jeg undersøge hvilken rolle Bob Marley spillede ift. reggae (han sang ofte om frihed, religiøs... -
Analyse af Jokeren (1994)
ForumindlægHey alle sammen Jeg skal snart aflevere danskstil, og en god karakter kunne være rigtig lækkert :-P Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Kjell Askildsens "Jokeren" hvor jeg bl.a. skal karaktisere fortælleren og give en genremæssig perspektivering. Igennem min læsning kan jeg sagte... -
Resume af Solstrålen
ForumindlægHej! Min dansk lærer har sagt, at vi skal lave et resume af Solstrålen. Hun beskriver et resume, som et kort overblik over historien og uden detaljer. Er så kommet frem til dette: Solstrålen handler om en dreng, hvis far er alkoholiker. Sønnen prøver så godt som muligt at forhindre faren i...
