Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 19961 til 19980 af 56577
-
Rettelse af kronik
ForumindlægHej. Jeg håbede på, at nogen kloge og venlige hoveder derude, havde tid til at kigge min stil igennem. Evt. komme med forslag til hvordan sproget kan gøres mere flyende og sammenhængen mellem sætningerne passer så der kommer en rød tråd. Ville jeg påskønne meget :) -
Hvordan skriver man et Essay på engelsk?
ForumindlægHej, hvordan skriver man et essay på engelsk ? På forhånd tak. Kh.Sofie -
VH skala
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at placere de forskellige partier i Folketinget på den politiske venstre - højreskala vedr. skattepolitik? Har læst og læst og læst, men det siger mig ikke rigtig noget. Jeg kan ikke gennemskue alle deres holdninger i forhold til skalaen. Håber at der er nogen... -
er der nogen der har den ?
Forumindlæger der nogen der har en kalkulations model over opgave 16,26 omkring handelsvirksomhed, den hedder noget med KirkoDan, hvor fakturingen sker i amerikanske dollars ? Hvis der er nogen der har den så bliver jeg glad -
Haster - EU og velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på Europæisk integration og velfærdsstat .. Mine kilder omhandler: Kilde 1: Schumann-erklæringen Blag 2: Valgplakater ved EF-folkeafstemningen 1972 Bilag 3: To figurer fra "60 år i tal" - Dan... -
Ideologier
ForumindlægHejsa Jeg skal til eksamen og skal have styr på divs. ideologier så jeg håber der er nogle der kan redegøre for disse: konservatismen nationalisme fascisme Håber der lige er nogle der har mere styr på det end jeg hehe -
danskeksam A
Forumindlæghej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien -
2.g opgave
ForumindlægHej alle, håber I nyder en god dejlig efterårsferie (: Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvad folk skrev om i deres 2.g opgave. Fordi min skole skal først aflevere d. 30, og er på bare bund. Aner ikke hvad jeg vil skrive om, så kunne være jeg kunne blive lidt inspireret! (: -
Medier og partierne
ForumindlægHvordan kan man forklare udviklingen af forholdet mellem medierne og de politiske partier? Har det noget at gøre med at før i tiden var hver avis knyttet til et parti? -
Hjælpelære
ForumindlægHeeY.. Jeg vil gerne har en hjælpelære til matematik, fysik og kemi da jeg har svært ved disse fag. Jeg går i 2.g håber der er en som vil hjælp. -
sucks til oversættelse. så hjælp.-
ForumindlægDespués había una escuela. Entonces el primer misionario, Don Carlos, vino, allí era grande carencia en medicina. Viajó con su mujer a Quito, capital de Ecuador, y allí pasan algunas semanas en un hospital en clases especiales. Se volvieron con la medicina. Los cayapas utilizaron anterior la b... -
Machiavelli
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en diskussion om årsager til den småstatspolitik Danmark førte i perioden 1940-1943 og ønsker at inddrage noget med magtforhold. (småstat - stormagt - Danmark - Tyskland) Derfor tænkte jeg på at inddrage Machiavelli, men jeg kan bare ikke helt finde ud af hvordan? Er der ... -
Kort eng tekst ønskes rettet! hurtigt!
ForumindlægHej vil i lige hurtigt kigge på eng teksten og se om i kan finde nogle fejl? På forhånd tak:) Den unge generation er i dag måske hverken mere socialt eller politisk bevidste end deres forældres generation(68’er generationen). Men de lever i en globaliseret verden og er mere bevidste om, hvad de... -
Genitik
ForumindlægHvilke "krydsningsresultat" skal man lede efter, når man vil undersøge om en egenskab er domminerende over en anden? Beskriv nogle egenskaber hos mennesket som ikke er arvelige? Tusind tak på forhånd! -
Faglig begrundelse for valgdeltagelse
ForumindlægHej. Jeg skal svare på spørgsmålet: I tabellen nedenfor vises gennemsnitlige stemmeprocenter i Danmark for folketingsvalg,kommunalvalg og valg til EU-parlamentet. Opstil tre hypoteser, der kan forklare forskellene i valgdeltagelsen ved de tre typer valg. Hver hypotese skal understøttes af en ... -
Retstavning
ForumindlægHej, jeg har været meget syg på mit sidste skole år, og er kommet meget bagud med retstavning, komma og afsnitsinddeling. Jeg håber der er nogen der ved om der findes papire om det online? Måske nogen staveregler eller lignende. Vile være en stor hjælp. -
Mundtlig eksamen B niveau
ForumindlægSkal man give et referat af teksten eller skal man analysere den? -
Studeeksport
ForumindlægStudeeksport i 1500-tallet?? Hvad skal jeg bemærke hér? - udover at den er omfattende, og det er rimelig mange penge vi tilsyneladende snakker om. ¨ Hvad handler det helt konkret om?? _ synes det er lidt svært, at finde ud af via en inkompetent historie bog samt evig og altid diffuse "goo... -
Hvilken udvekslings-organisation?
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om nogen af jer har været udvekslingsstudent, for jeg vil gerne tage til England efter 9. klasse, så jeg ville bare høre om hvilken organisation I rejste med. Og var den god? Hvor tog du hen? Hvordan var priserne? Hvor lang tid var du der? Var værtfamilien g... -
Revaluering
ForumindlægHvorfor vil en revaluering forminske et lands udlands-formue?
