Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19961 til 19980 af 29788
-
Analyse af avisartikel
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om der er nogle der måske kan hjælpe mig med at få lavet en god analyse af avisartiklen (Da Brian Larsens nabo blev stormet og erobret af politiet) Jeg ville også gerne lige høre om der var nogle der kunne fortælle mig lidt om de nederstående punkter. 1. Fx noget ... -
differentialligning SHIT!
ForumindlægHej Jeg forstår overhovedet ikke differentialligninger, er her en der kan komme med en differentialligning og løse den her step by step. Jeg kan fint forstå at man ikke altid kan få en komplet løsning til at og derfor nogen gange må "nøjes med en ligning som er løsning til at problem. BUT HO... -
Ohms Lov forsøg
ForumindlægVi har lavet et forsøg, hvor vi har målt spændingsfaldet over en modstand. Vi har indstillet vores spændingskilde til at sende 2 V ind i kredsløbet, og når der kun er én mondstand, så burde spændingsfaldet over modstanden være lig med den spænding, som der sendes ind i kredsløbet, altså 2 volt? ... -
OSO-opgave
ForumindlægHej alle. Jeg skal i næste uge begynde på min OSO-opgave. Jeg har valgt at skrive om at være journalist, hovedsagligt på en avis/magasin. Mit problem er så, at jeg bare virkelig ikke ved hvad mit produkt skal være! Har overvejet en artikel, men synes bare hellere jeg vil lave noget andet. Synes d... -
Indeholder det kalk?
ForumindlægHej :-) Jeg har lidt problemer med nogen formler jeg har fået skrevet ned. Kan ikke huske hvad det er jeg har skrevet ned. Måske kan nogen hjælpe? det går ud på at påvise calcium-ioner Ca++ ved at tilsætte natrium-oxalat. det har jeg skrevet ned: Ca++ + C2O4- - > CaC2O4 Ca(OH)2 + CO2 > C... -
Oldtidskunstskab mundtlig
ForumindlægHej alle jer 3.g'ere der snart skal til eksamen. Jeg skal til eksamen i Old mundtlig her snart i Juni og jeg er lidt nervøs for hvad der kommer til at ske, er der nogen der sådan nogenlunde kan give en kort gennemgang af hvad der kommer til at ske. Og måske nogen der ved hvad der ville væ... -
Den moderne gennembrud kvindesyn perspektivering
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver min dansk synopsis, og skal bruge noget perspektivering. Mit emne er Det Moderne Gennebrud - Kvindesyn, jeg har valgt et uddrag af romanen Constance Ring af Amalie Skram, nogle ideer til perspektiveing? Jeg synes måske, at Michael Kviums Rodeo Scene er et godt bud, ... -
Regression med bedste fjerdegradspolynomium
ForumindlægHej matematik hoveder! Det er sikkert et dumt spørgsmål... men, jeg ved ikke hvordan jeg løser denne opgave på TI. så måske kunne én af jer hjælpe mig :) - En funktion er givet ved følgende tabel: x: 0.0 1.0 2.0 3.0 4.0 5.0 y: 0.0 3.0 9.0 22 33 37 Benyt regression med... -
Spørgsmål til mundtlig eksamen?
ForumindlægGrundet meget arbejde og udsigt til endnu mere pga. den berømte Corona virus, så kan jeg godt se at min forberedelsestid mod en matematik b eksamen forsvinder i et sort hul. Derfor ville jeg høre om der var nogen herinde, som måske havde været til eksamen b sidste år og som kunne hjælpe med spørg... -
eksamen b-niveau
ForumindlægHej alle, jeg skal til kemi b eksamen til maj og har fået at vide at det er en eksperiementiel og teoretisk eksamen, dvs lidt som fysik så vidt jeg forstår det. Er der nogle der er bekendte med kemi b-eksamen hvor man både er oppe praktisk og teoretisk, jeg har prøvet at søge men kan ikke rigtig ... -
Ellærens grundbegreber
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal forklare om ellærens grundbegreber. altså inden for el i fysik har vi indtil videre lavet opgaver om spændingskilde, resistans, resistor, energi og effekt, strøm og energiomsætning i et kredsløb. Jeg ved bare ikke hvad ellærens grundbegreber e... -
bestem en ligning
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f (x)= x^4+5x . Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i røringspunktet (1, f (1). det er uden hjælpemidler nogen der kan hjælpe ? tror måske jeg kan bestemme a.. f´(x)= 4x3+5 f´(1)=4*1+5 = 9 9=a. er det korrekt? -
Trigonometri (højden af a)
ForumindlægHej er der nogle mennesker derude, der måske kunne forklare mig hvordan jeg finder de resterende sider i en trekant når jeg har følgende informationer om trekanten; Trekanten ABC er... a = 4 cm, Vinklen af B er 61 grader og højden af lille a er 3 cm, så står der beregn de manglende stykker i tre... -
Trækker det ned?
ForumindlægHej SP. Jeg har brugt en kilde til en matematisk bevis i min SRP, men kilden er meget detaljeret og har mange mellemregninger. Jeg har forstået det hele og har tilføjet ektra mellemregninger og kommentarer, alligevel er jeg bange for at det vil trække ned da mine lærere måske kan se kilden som f... -
Studiejob til fremtiden.
ForumindlægHej allesammen jeg er en dreng, som søger et deltidsjob. Da jeg ønsker at blive læge/tandlæge. Tænkte jeg at finde et job som kunne have med dette at gøre, så jeg måske ville have nemmere ved at komme ind på et uni senere, og komme nemmere i job efter uni. Men men hvad skulle det være, hvor tager... -
hejsa. film i mediefag!!
Forumindlæghejsa gutter. vi skal lave en film i mediefag. det er en dokumentar og skal omhandle racisme. den skal være 6 minuter. vi har mange ide'er, men en af de vigtige punkter er at vi skal bygge det op over et interwiev med en somalier, som er blevet udsat for grov racisme. og et interweiev med en ... -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
sinus
ForumindlægSidder med noget vektorregning. Hvordan kan det være at -sin(90) = sin(-90)? Jeg har i min opgave sagt, at vinklen mellem x-aksen og den negative del af y-aksen er -90 grader. Måske burde jeg skrive, at vinkel fra x-aksen til den negative del af y-aksen er -90. Jeg har sagt det, fordi den går mod... -
Fordelingskalkulation
ForumindlægHej Jeg sidder her med en lille opgave, som jeg er helt fortvivlet over.. Måske sidder der et par kloge hoveder, der kan brilliere lidt :) En bar sælger en øl til 50,00 kr Baren ønsker en fortjeneste på 130% Hjemtagelsesonkostningen er på 1250,00 kr for en palle med 5000 stk Driftsomkostninger... -
Skriftige biologi opgavesæt?
ForumindlægHej Jeg vil gerne øve mig lidt med at lave skriftige biologi opgavesæt. De tidligere eksamens opgavesæt findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelse/Gymnasiale%20uddannelser/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf.aspx Så jeg tænkte om nogen ved hvor jeg kan fin...
