Søgning på: analyse af digte. Resultater: 2041 til 2060 af 26633
-
Numerisk analyse...
ForumindlægJeg er igang med at lave numerisk analyse, men kan af en eller anden grund ikke beregne med frem til de negative koordinater.. noget som i kunne hjælpe med at få frem ?.. -
Analyse i histori
ForumindlægNår man analyser i historie er det sådan at man finder nogle relevante kilder også når man skriver. Skriver man fx. ud fra Peters uddrag kan der ses at bla. bla. bla.? altså man gendriver det fx peter ffortæller? -
Kildekritik/Analyse
ForumindlægHej jeg har nogle kilder. I min SSO opgave vil jeg gerne vise forståelse for dem. Skal jeg analysere dem eller lave en kildekritik. Eller er en kildetrik og en analyse det samme? -
Analyse af tale
ForumindlægSidder og skal analysere en tale. Men kan ikke finde min analyse-model til det, så er bange for at glemme nogle punkter. Er der nogen, der har et godt link eller en model de lige kan kopiere ind, så vil jeg være meget taknemmelig. -
Analyse af salme
ForumindlægHejsa, har nogle af jer evt. en model til at analysere en salme i religion? eller evt. en analyse af en salme I har lavet, som jeg kan bruge som skabelon? tak på forhånd :) -
Argumentations analyse (Hurtigt spørgsmål)
ForumindlægHar lige et hurtigt spørgsmål. Går argumentations analyse under den hermeneutiske metode? -
Analyse af artikel
ForumindlægHej, alle! Jeg er til 24-timers eksamen i engelsk, og har lige et spørgsmål.. Jeg har trukket en "klumme" af Madeleine Bunting, der er redaktør på en avis. Den handler om intelligens og hjerner - at man kan udvikle folks hjerner, så de kan blive endnu klogere - at man fx inden fødslen ... -
Analyse: Sprog???!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder her og færdiggøre min analyse til eksamen i morgen, og jeg er nået til sprog, men jeg kan ikke helt finde ud af om hvad det her kaldes...ved ikke om det er klicheer, sammenligninger eller lignende Sætning: 1# "Du starter klokken syv nul dut" hvad kan man ... -
analyse af teksten
ForumindlægHar lige et enkelt spørgsmål, vedr. analysen af en engelsk tekst! opgaven lyder som følgende " focus on the thematic function of the point of view"? jeg er i tvivl om, hvad der egentlig menes med selve spørgsmålet? -
Analyse af Nyhedsartikel
ForumindlægHej allesammen! Hvordan ville I gribe en Nyhedsartikel an? - altså hvis I skulle analysere den.. Hvad ville I gøre først? Vær venlig at begrunde jeres svar og meget gerne vise eksempler... Har nemlig lidt svært ved det. På for hånd tak! :-) -
Hjælp til analyse og fortolkning
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg kan ikke rigtig komme igang. Jeg skal analyser og fortolke denne her tale: Chicken Tikka Masala Speech. Det er til mundtlig eksamen engelsk på B-niveau. Jeg vil blive rigtig glad hvis der var nogle der ville hjælpe mig igang. -
analyse - korstogene!!
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en opgave om korstogene. jeg skal dog brug en kilde/tekst jeg skal analysere og det må ikke være urban d. 2's tale, nogle forslag til hvilke andre kilder/tekster jeg kunne bruge ? -
analyser i musik
Forumindlæghej er dre nogen der har analyser til teksterne: Honey, Honey af ABBA, Smuk og Dejlig i Shit&Chanel samt Lars H.U.G.´s version, Smoke on The Water og Smells like Teen Spirit. -
sætnings analyse
Forumindlægjeg har en sætning som skal oversættes til tysk, men først skal den analyseres, men er i tvivl. Gabi bor nu sammen med sin mor og sin onkel. udsagnsled = bor, grundled = Gabi, genstandsled = med sin mor og sin onkel ??? er det rigtigt..?? eller er det bare forholdsordled??? Hilsen atm -
Hjælp til eksamens analyse
ForumindlægHej derude, Jeg vil høre om, der var en herinde, som ville være så venlig at hjælpe mig med at analysere et stykke rytmisk musik, når jeg skal op til eksamen, C-niveau. Jeg er ikke helt dum til analyse, men det er rart nok at have en til at kigge det hele igennem :) Skriv hvis du kan hjælpe mig. ... -
Analyse af en bog
ForumindlægHejsa, jeg skal analysere en roman, men min lærer har skrevet at vi skal bruge metodiske overvejelser, hvad betyder det? Med hendes ord "En litterær analyse med metodiske overvejelser". Please help!! -
Hvordan analysere man i samfundsfag?
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave i samfundsfag hvor jeg skal inddrage progression i problemstillingerne (redegøre, analysere og diskutere) Nu er mit spørgsmål bare.. hvis min problemstilling hedder: Analyser partierne Radikale venstre og Dansk Folkeparti holdning til dagpengereformen. Hvordan ... -
Analyse af nonfiction
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at lave en analyse af en artikel, men jeg er nu gået lidt i stå. Jeg tænker på om nogen ved hvad der kunne være relevant at tale om i forhold til en analyse af nonfiction? Jeg har indtil videre analyseret appelformerne (etos, logos, patos) og brugt det retoriske... -
Dokumentarfilm analyse
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere en dokumentarfilm og vil spørge hvilken analysemodel er bedst til en dokumentar? Tænker på berettermodellen, men der er ikke så meget spænding i denne dokumentar, fordi den består mest af interview. -
Analyse af tale.
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere en tale med henblik på retorikken. Mit spg. er så, om det ikke er et retorisk virkemiddel, hvis man inddrager sig selv i en tale? og hvordan virker det på tilhører, hvis man gør? På forhånd tak.
