Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2181 til 2200 af 3925
  • GENRETRÆK

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i Dansk. Og jeg skal skrive noget om hvilken gernetræk en sangtekst har. Jeg ved det simpelthen ikke? Sangteksten er 'Fluen på væggen, af UFO & Yepha'. Det ville være rigtig dejligt, hvis der var nogen der gad og hjælpe mig. TAK på forhånd!! Hilsen Jane.
  • HJÆÆÆÆÆÆLP !!

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i Dansk. Og jeg skal skrive noget om hvilken gernetræk en sangtekst har. Jeg ved det simpelthen ikke? Sangteksten er 'Fluen på væggen, af UFO & Yepha'. Det ville være rigtig dejligt, hvis der var nogen der gad og hjælpe mig. TAK PÅ FORHÅND!! Hilsen Jane. P...
  • Boganmeldelse!!

    Forumindlæg
    hjælp til boganmeldelse. jeg kommer fra en skole hvor vi ikke har brugt det med boganmeldelser. så lige nu sidder jeg fast, da jeg skal skrive en boganmeldelse om ondskab af Jan Guillou- nogen der kan hjælpe mig med hvad en boganmeldelse skal handle om, og hvad den skal indeholde. måske skrive li...
  • kombinatorik hjælp

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som kan hjælpe mig denne opgave. 3. På Mølholm Skole bruger man lærerens forbogstaver som forkortelse for deres navn. JL= Jane Lawaetz & PN = Pia Nielsen Hvor mange ”navne” kan det højst blive til?
  • Bøger til 1, 2 og 3 år på Jura studiet sælges

    Forumindlæg
    Jeg sælger alle bøger til brug for de første tre år på Jura studiet og til meget rimelige priser. Jeg lægger alle titler, årgange og priser (der kan handles om) op senest i denne uge. Så hold øje med denne side Jane :O)
  • Gruppepres

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har trukket "Gruppepres som i intet" til eksamen. Jeg leder efter en kortfilm, novelle mm. som viser et gruppepres, hvor folk presser hinanden til det yderste. Gerne et værk som minder om gruppepresset i Janne Tellers bog - Intet.
  • Hvis der var krig i norden

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg er ved at vælge prøveoplæg til folkeskolens afgangsprøve, og er i den forbindelse støt på essayet: "Hvis der var krig i norden" af Janne teller. Jeg kan kun finde bogen, så jeg tænkte, om der var en der sad med teksten til essayet et sted. Mvh. Line
  • *intet*

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen herinde der kender nogen noveller som livet, livets mening eller om det at være anderledes. Jeg skal finde en novelle, so jeg kan perspektiverer til romanen *intet* af Janne Teller håber i kan hjælpe mange tak
  • godt, at vi har luther

    Forumindlæg
    hej er der nogen der har læst den her artikel "godt vi har luther" fra jyllandsposten 9 jan 2006 . skrevet af peter lodberg . for skal til eksamne og har prøvt, at læse men kunne ikke forståden. tænkte om i ville, forklar den kort med egneord
  • Rumhunden Laika

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har noget godt materiale, vedrørende Den kolde krig, og deriblandt noget om da Rumhunden Laika blev opsendt? Eller nogle der ved noget om, hvor det er godt at lede? Eller are har noget godt og intressant viden inden for dette? MVH Janne.
  • Kritisk Universet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal opstille en betingelse for lukket, kritisk og åbent univers. Det er vel rigtigt at det kommer an på masse tætheden.. Men hvad menes der med "kritisk" univers? Er det det samme som hvis man siger at universet er fladt? Mvh Janne.
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    -Midtercirklen på en fodboldbane har radius 8,5 m - Beregn cirklens areal. - HAR GLEMT HVORDAN MAN GØR!! - Hvis Jan løber 3 gange rundt i midtercirklen, hvor mange meter har han så løbt? please svar hurtigt! ....
  • Hvad er samtid?

    Forumindlæg
    Skal redegøre for Jan Sonnegårds samtid, men problemet er så bare... Jeg forstår ikke helt hvad der menes med 'samtid.' Min lærer har prøvet at forklare det, men det giver ikke rigtig nogen mening syntes jeg :/
  • Essay hjælp

    Forumindlæg
    Har skrevet et dansk essay om citaterne fra bogen "Intet" - af Janne Teller. 1 Side. Er der nogen der vil bruge nogle minutter på at læse det igennem og skrive hvad de synes om det. Og om der kunne tilføjes noget. *Sendes over privat besked eller email*
  • Billedeanalyse af Christian den 5. kroning

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har virkelige brug for hjælp, til at analysere billedet af Chr. 5. kroning. Kan nogle hjælpe mig. Er der evt. nogen som har lavet en analyse af den som jeg jan bruge til inspiration. Billedet er vedhæftet.
  • Valuta og kurs

    Forumindlæg
    På en tur til Sverige køber Jan en jakke til 800 svenske kroner. På det tidspunkt var kursen 88,50, dvs. at 100 svenske kroner koster 88,50 danske. Hvad kostede jakken i danske kroner? det er til en opgave og haster lidt, som sagt forstår jeg den ikke selv... ;/
  • Prøveoplæg til dansk eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emnet ofring. Er der nogle som kender nogle gode tekster, som man kan bruge til sit prøveoplæg? Desuden skal jeg perspektivere til romanen “Intet” af Janne Teller... Tusind tak på forhånd:))
  • Dansk eksamen ~ HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Kender I nogle tekster, hvor emnet ofring indgår i? Skal bruge det til min dansk eksamen. Vi har bl.a. læst romanen “Intet” af Janne Teller. Men mangler en tekst jeg kan bruge som prøveoplæg:)
  • HJÆLP til eksamen!!

    Forumindlæg
    Kender I nogle tekster hvor emnet ofring indgår i? Skal bruge det til min dansk eksamen. Vi har bl.a. læst romanen “Intet” af Janne Teller. Men mangler en tekst jeg kan bruge som prøveoplæg:)
  • Hvilken karakter får jeg for min dansk eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg var op til dansk skriftlig eksamen i går. Jeg havde kun fået 2 timers søvn på pågældende dag, hvorfor jeg var længere tid om at skrive de enkelte afsnit. Det er nok én af de dårligste opgaver jeg har lavet... Afsnit opdelingen bliver værre hen mod opgavens afslutning, og jeg fik ikke nået at...