Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2201 til 2220 af 154032
-
hjælp til biologi DNA
Forumindlæg1. Hvad sker der med DNA når der tilsættes restriktionsenzym? 2. Forklar hvorfor det er nødvendigt at tilsætte restriktionsenzym inden DNA størrelsessorteres i elektroforesen? 3. Hvilke forskelle i DNA kan man se ved dette forsøg? 4. Hvordan kan man afgøre om en mistænkts DNA matcher DNA ... -
biologi spøgesmål
ForumindlægDen engelske naturhistoriker Charles Darwin konklu- derede udfra sine studier af dyr og planter, at den der havde størst chance for at overleve, var "The survival of the fittest". Hvad betyder det udtryk? 1.Der udryddes dyrearter hver dag 2.Dyr har ikke en chance i nye omgivelser... -
Biologi C eksamen :)
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i biologi C. Efter at have fremlagt det man trækker, er der jo som bekendt, de 4-5 minutter, hvor cencor og lærer stiller spørgsmål - også til emner, som ikke er det jeg har trukket, men noget der minder om. Så jeg ville lige høre, har i nogle ideer om, hvad jeg ... -
Kemi 2010 juni stx A-niveau
ForumindlægTil alle jer rare og dygtige studenter. :-) - jeg håber, at det er gået jer godt, og huen sidder på hovedet. Men men, vi er jo nogle, der skal op næste år, og kunne godt tænke os at se, en vejledende besvarelse til Kemi A stx juni, altså den skriftlige eksamen. Håber at der er nogle, som vil lægg... -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
Hjælp til biologi eksamen!!
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at forberede mig til biologi eksamen og der er nogen ting jeg ikke kan finde ud af, og er ved at gå lidt i panik over det. Jeg skal kunne redegøre for hvad forskellen mellem effektorhormoner og overordnede hormoner er. Kan simpelthen ikke finde noget om det nogen ste... -
Eksamenskarakter, skriftlig dansk
ForumindlægHej! Jeg har fået en karakter i dansk, der ikke stemmer overens med min årskarakter. Er der nogen, der ville være så venlig at læse min litterære artikel igennem, så jeg kan få en fornemmelse af, om den karakter, jeg har fået, er berettiget? Mvh! -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Lektiehjælp til skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg har matematik på b-niveau og skal til skriftlig eksamen d. 1/6. Jeg søger en der kan hjælpe mig inden. Vh Line -
Emne til skriftlig Engelsk Eksamen
ForumindlægHej. Hvilket emne tror i non-fiction teksten får til skriftlig engelsk(studentereksamen) i år? Nogen gæt? -
Engelsk eksame skriftlig
ForumindlægHej jeg skal op til engelsk årsprøve den 3. skriftlig. Jeg er i tvivl om grammatikprøven, hvilke områder regner i med man skal dykke ned i? Hilsen John p. -
HJÆLP!! SRP,HTX, Primær Kemi A
ForumindlægHej jeg er en 3.G HTX studerende som skal til at skrive SRP og har stadig væk, ikke fundet et emne.I mit SRP så skal jeg tage udgangspunkt i Kemi A og evt. et B-fag. Jeg har haft en del overvejelser bla. med batterier og nye batterier i el-biler, men har kun fundet lidt om hvordan batteriet funge... -
NV-biologi grundforløb afsluttet
ForumindlægJeg har netop afsluttet grundforløbet i gymnasiet og skal skrive opgave i NV-biologi. Jeg har valgt at gå ud fra forsøget "kimnedfald" og evt. perspektivere til en del andre forsøg i NG, NV-fys, NV-kem. Hvordan griber jeg det an? Er det sådan at jeg skal skrive en informerende op... -
Biologi B eksamen i morgen - Hjælp !
ForumindlægHar lige været oppe og trække i biologi B eksamen. Opgaven hed: Smagens fysiologi. Nu sidder jeg så med spørgsmålet at jeg skal redegøre for smagssansen. Men en der måske kan forklare mig om jeg har forstået det korrekt. Altså smagsløgene reagere selvfølgelig på fire grundsmage, sødt, surt, bi... -
Fodnote srp i biologi
ForumindlægHej, har hørt at nogle mener, at man ikke må sætte fodnote i biologi, passer det eller skal man sætte fodnote? -
vektor - længde - repræsentanter - a + c
ForumindlægSidder her med tre vektor-opgaver, jeg er ved at kvæles i. Jeg har aldrig haft om vektorer før. har nu lige læst i vores lærebog samt tjekket wikipedia ud og gik så igang med dagens lektie. Men men, må sige at jeg i tre opgaver føler mig helt lost! ------------------------ Første opg.: I denne op... -
A
ForumindlægEn indkøbsvogn, som vejer 20 kg påvirkes af en kraft på 60N i 5 sekunder hvad er hastigheden efter kraftpåvirkningen -
a
ForumindlægAlle ideer og forslag hjælper =D -
Metoder - Biologi
ForumindlægJeg skriver AT i fagene historie og biologi om den spanske syge. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke metoder jeg har brugt i biologi da jeg i princippet kun har brugt viden fra tekster. Så kan i give et bud på hvilke metoder jeg har brugt? Bonus: Jeg skriver i biologi om hvad der ka... -
Metoder i historie og biologi
ForumindlægHej, Er der en derude som har en fyldestgørende beskrivelse af metoderne der kan bruges i historie og biologi i AT? Ville være til stor hjælp!
