Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2201 til 2220 af 3925
-
Antichrist
ForumindlægSkulle man trække den tekst til eksamen, hvad ville så være godt at pointere? Har prøvet at finde nogle analyser af andre, som man kunne læne sig op af. Uden held. Den er jo skrevet i 1888, et år før han går psykisk ned, er det noget man kan mærke på dette værk i forhold til andre? Bare et eksemp... -
Dansk mundtlig eksamen øjenvidneberetning
ForumindlægHej alle, Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen om ikke så længe, jeg har trykket enmet journalistik øjenvidneberetning. Jeg har meget svært ved at finde en øjenvidne bertning, hvor jeg har gode perspektiverings mulligheder. I klassen har vi læst branden af Herman Bang, som ville være en oplagt... -
Bavian - Novellesamling - Naja M. Aidt
ForumindlægJeg skriver dansk - historie opgave om Naja Marie Adits novellesamling "Bavian". Her har udvalgt 3 noveller: Sår, Kvinden i baren & afbrydelse. Står nu og mangler noget inspiration til perspektivering. Jeg har valgt at perspektivere til nutidens samfund, men mangler noget tilsvar... -
meget meget haster være sød og kig på den
Forumindlægjeg har et problem jeg skriver en dansk stil . Giv en analyse og fortolkning af “Sushi Sunshine” I din perspektivering skal du forholde dig til opgavesættets overordnede emne. overskrift: Sushi Sunshine hvis nogen har læste den novel som hedder Sushi Sunshine. og jeg ved ikke hvad de mener med ... -
Det døende barn og Historien om en moder
ForumindlægJeg er igang med at analysere digtet "Det døende barn". Nu er jeg nået til perspektivering og, har valgt at perspektivere til eventyret “Historien om en moder”. Fordi de begge er i fordybelsesområdet "Til døden os skiller". Nogle der eventuelt har lavet den perspek... -
Oplæsnings stykke - Dansk mundtlig eksamen "Arv og miljø"
ForumindlægHej, Jeg skal bruge et godt oplæsningsstykke fra enten digtet "Barndommens gade" af Tove Ditlevsen, der er digtet jeg har valgt eller et oplæsningsstykke fra et andet sted, der har perspektiveringer til "Barndommens gade". Jeg har tænkt på et digt fra Yahya Hassan, men kan in... -
realisme
ForumindlægHej jeg ved ikke hvad min lærer mener med de her 2 spørgsmål. Stilmæsig perspektivering:Hvilke elementer i teksten, der kan betegnes som minimalistiske med en henvisning til, hvordan og hvorfor trækkene kan karakteriseres som minimalistiske? Periodemæsig perspektivering:Hvilke elementer i teksten... -
Hurtig hjælp søges til eksamen (selvvalgt kontekst)
ForumindlægJeg skal til mediefagseksamen lige om snart, og et af spørgsmålene er således: en perspektivering af citatet ud fra egen selvvalgt kontekst. Hvad menes med det? Min lærer har ummizelbart ikke snakket om dette, dog har han nævnt noget med kontekstmoddelen af Jakob Isak Nielsen. Nogen der kan h... -
eksamination ? 25 min fordeling ?? pls..
ForumindlægHej jeg er lidt usikker De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Jeg har følgende 5 punkter i min synopsis forfatter og resume stykke til oplæsning Analyse/fortolkni... -
Digt - Haster!
Forumindlæg"Engelske Socialister" af Holger Drachmann 1846-1908.Hvad handler den om, kort analyse og perspektivering, altså den generelle analysemodel. Hjælp bedes, vil blive meget glad, skal være i dag.MvhLe Duc. -
Jeppe på Bjerg - filmatisering!
ForumindlægJeg skriver om komedien Jeppe på bjerget fra 1772 og jeg skal: I en perspektivering skal du inddrage filmatiseringen af Kasper Rostrup fra 1981 med Buster Larsen i hovedrollen som Jeppe. Hjælp mig.. -
Eventyr.
ForumindlægJeg er i gang med en analyse i eventyrgenren, men perspektiveringen er jeg stået af på. Jeg mangler navnet på et eventyr der handler om, at bytte/handel eller lignende ? :D -
Herman Bang "Frøkenen" - HJÆLP
ForumindlægSkriv en litterær artikel om Herman Bang: ”Frøkenen”. I artiklen skal indgå en analyse og fortolkning samt en perspektivering til Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp! :) -
Analyse af "Den politiske kandstøber"
ForumindlægEr der nogle der ved hvad temaet og konflikten er i "Den politiske kandstøber"? Og er der nogle der kan hjælpe mig med perspektivering af "Den politiske kandstøber" til "Jeppe på bjerget"? -
Historie afgangsprøve - Cubakrisen I MORGEN
ForumindlægHej alle sammen Min veninde og jeg skal op til afgangsprøve i historie i morgen, og har valgt at skrive om Cubakrisen. Vi mangler dog kun perspektivering. Er der nogen som har ideer eller andet? På forhånd mange tak! -
Hedebølge af Helle Helle
ForumindlægHej, Er der nogen som har læst "hedebølge" af Helle Helle? Har i nogle perspektiveringer? Kan slet ikke finder nogle gode tekster på nettet! Hjælp, det haster virkelig! Tak på forhånd Maria -
SSO i astro.
ForumindlægNu skal jeg skrive SSO i astronomi, det bliver nok stjernes udvikling..Nogen der ved hvad man kan skrive som perspektivering? Er det, det der tæller mest? og andre gode råd med på vejen!! -
Spørgsmål om tysk eksamen 2.g
ForumindlægHey jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal have med under min fremlæggelse af den tekst jeg har trukket? Er det redegøre, analyse, Diskussion/konklusion eller det bare et referat af teksten og en god perspektivering? -
noter
Forumindlæghttp://64.233.183.104/search?q=cache:zK3nliMGUHgJ:frip.dk/Stigsen/OLD-noter.doc+perspektivering+til+herodot&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=8her er en addresse, med lidt noter, til lidt af hvert, hvis I sku være interesserede.. -
Odysseen
ForumindlægHeej, Hvordan kan man lave en Fortolkning og en perspektivering af Odysseen, hvis man ikke har læst hverken Illiaden eller Æneiden, men derimod, Sorkrates' forsvarstale, Ødipus og Hellenere og Barbarer? På forhånd tak.
