Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2341 til 2360 af 3925
-
Hjælp til analyse
ForumindlægHejsa :) Jeg har ca. 5 minutter for meget i min mundtlige dansk prøve hvor jeg har valgt at analysere en novelle. Jeg har skrevet rigtig meget ved berettermodellen, men hvor lang tid burde man egentlig at bruge på at forklare den? Nogle punkter i den er rimelig vigtige, men kan man undlade at ta... -
On the beach
ForumindlægEr der nogen, der har læst On the Beach af Bret Easton Ellis, og kan komme med nogle hints om hvad man kan fortolke ud fra teksten? -
Perspektivere?
ForumindlægHvad vil det helt præcist sige at Perspektivere!?? Det er sådan at vi er i gang med en AT-opgave hvor vi beskæftiger os med to fag Kemi og Samf. JEg skal så perspektivere mht. global fødemangel og om fotosyntesen bare kan sættes i vejret. Skal lige siges at jeg har en artikel med det liggende... -
Danskfaglighed
ForumindlægHei Nogen der ved hvad flg. ting betyder? Man skal tit bruge det til eksempelvis at skrive stile. Danskfaglig indsigt, viden og metode. Danskfagligt begrebsapparat. PS. Det haster lidt, da jeg skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag :) -
Eksamen på den nye reform
ForumindlægNu skal jeg op i old og tænkte på om der er nogen,som har været op i det, på den nye reform? er der nogen som kan fortælle mig hvad der er en god idé at kunne osv? og hvad man skal gøre til eksamen? tak :) -
kim fupz
Forumindlæghej jeg har valgt en novelle af kim fupz til eksamen den hedder Lærplads, men jeg har et problem med at finde noget jeg kan perspektevere til, håber nogen kan hjælpe...:) -
Ang. eksamen
ForumindlægSkal op i religion på mandag. Selve forberedelsestiden er kun 24 minutter. Nogen der har en god idé til hvordan man disponerer tiden bedst, og en god måde at skrive noterne overskueligt på? -
På det tørre
ForumindlægPÅ DET TØRRE Granen saver løs på horisonten mens klitterne forsigtigt kigger frem bag hinandens skuldre. Lavvande. Skulende sorte sten stiger op og slikker sig om munden med tunger af tang. Fyrtårnet stirrer blegt og bittert efter bådenes hoverende underkæber. Hvilke fjerne kyster har de sma... -
Fremgangs måde ved fransk eksamen
ForumindlægHvor starter og slutter man i sit oplæg om parrallelteksten (den man har 24 timer til) ?? min lærer har sagt intet resume for de kende historien .. ska jeg bar gå lige på med tema og personner og gennem det trække en parrallel til kendte tekster ?? hjælp .. -
Til dem der i STX skr. eksamen valgte den litterære artikel om de to digte
ForumindlægHvordan gik det ?? Synes I at I blev belønnet for at have valgt en af de sværere opgaver, og blev I vurderet til at have lavet en fyldestgørende analyse? -
Verden efter 1989
ForumindlægHej derude, har lige trukket emnet "Verden efter 1989" og er ærligtalt lidt på bar bund mht hvad min problemstilling kan være. Af bilag har jeg følgende: A. Kristlig Dagblad d. 13.9.2001 "Det fuldkomne samfund er rystet" B. Politiken d. 23.9.2001 "Hadets anatomi" C... -
Analyse af Neighbors (Raymond Carver)
ForumindlægHej! Jeg er blevet stillet til opgave at skulle analysere teksten Neighbors af Raymond Carver, det er en shortstory. Mit problem er dog at jeg ingen ide har om hvad jeg skal have med i en analyse, og jeg har ingen modeller til formålet, så vil høre om der evt er nogle der ligger inde med sådan ... -
Outline Internet
ForumindlægHej folkens. Jeg har om emnet the internet, som går under Social media. Mit problem er bare, at min lærer anbefalede, at jeg perspektiverede til Danmark og et engelsktalende land om internettet. Indtil videre har jeg skrevet lidt, om de 3 mest brugte medier sidste år. 2/3 af apps´ene er dog d... -
Tema og budskab i "Bøgeskov i maj" af P.C. Skovgaard
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i næste uge, hvor jeg har trukket fordybelsesområdet "Romantikkens kunst", så jeg har valgt "Bøgeskov i maj" som mit prøveoplæg. Jeg ved dog virkelig ikke, hvad jeg skal sige til tema og budskab. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, at... -
Er lost med en mundtlig synopse..
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg laver en mundtlig synopse? Altså f.eks hvordan opstætningen skal se ud og det. Mit overemne er: Arv og Miljø. Og min tekst ejg har valgt er Barndommens gade af tove ditlevsen.. Men ved ikke hvor jeg skal begynde. Er helt lost.. Jeg skal vel ... -
En-to-tre-NU!
ForumindlægHey folkens, Hvis nogen af jer har læst bogen "en-to-tre-NU!" Kunne jeg virkelig godt bruge jeres hjælp!!!! Jeg er i gang med at finde ud af hvilke bøger, film, sange osv. man kan persektivere med/ til, men jeg sidder lidt fast :( Hvis nogen har gode ideér må I mere end gerne de... -
Fremstilling af salt
ForumindlægHej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :) -
OSO opgave - Ejendomsmægler
ForumindlægHejsa .. Jeg går på efterskole i 10. klasse og vi har fået til opgave at skrive et projekt om en uddannelse og et erhverv vi ønsker os. Jeg har derfor valgt ejendomsmægler, da jeg finder det enormt sjovt at arbejde med mennesker og penge. Jeg kunne måske godt bruge noget hjælp til et par ting. Ma... -
2.g opgave (dansk)
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med min 2.g opgave og blev lige pludselig i tvivl om hvordan opsætningen i opgave skal være. ind til videre ser min indholdfortegnelse sådan ud: Problemformulering……………………………………..... -
Goethe periode????
ForumindlægHej. Jeg har læst bogen "den unge Werhters lidelser" og er lidt i tvivl omkring perioden. Jeg skal perspektivere til den danske periode. Jeg ved at den er fra den tyske Sturm-und_Drang-perioden... Hvordan hænger det sammen med den danske periode?? Et sted står der at Goethe påvirkede d...
