Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 221 til 240 af 3925
-
Jan Kjærstad - Forføreren
ForumindlægDen er opgivet til eksamen.Er der nogle der kan hjælpe mig med noter til denne komplicerede tekst??Primært hanmdler det om "alle veje fører til" - hvori de gøres rede for Jonas Wergelands afslappede forhold til seksualitet og om hvordan han jagter essensen i periferien...!HJÆLP!! -
Perspektivering
ForumindlægJeg skal op i old.Vores læsepensum:Iliaden (sang: 1;6;9;16;18;24)Kong KroisosSokrates forsvarstaleMenonStaten 7. bog (hulebilledet)ØdipusMedeaLysistratekunstOpgivet til eksamen:Iliaden (sang: 1;6;9;16;18;24)Kong KroisosSokrates forsvarstaleMenonStaten 7. bog (hulebilledet)MedeakunstJeg er meget i... -
Perspektivering?
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal perspektivere to tekster med hinanden. Jeg har selvfølgelig arbejdet med perspektivering før, men jeg har lidt svært ved at komme i gang med denne opgave. Derfor tror, jeg det ville hjælpe, hvis der var nogen, der ville være søde kort at forklare, hvad e... -
Perspektivering.
Forumindlæg" ”Betragtning” er fra 1995, dermed sagt fra en litterær periode kaldt postmodernismen1, hvor man legede meget med sproget, i dette tilfælde benyttede man sig af lav stil og brugte udtryk som ”røg en fed”. Postmodernismen indebærer også; meningsløshed i tilværelsen, h... -
Perspektivering
ForumindlægHvordan (be)skriver man en perspektivering af to personer fra hver sin novelle? altså hvordan starter man ud? personerne har ens liv og næsten samme levevilkår... -
Perspektivering?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive AT6 - årsprøve :) Jeg skriver i Historie og Fysik og raketter og rumkapløbet. Men nu sidder jeg også bliver lidt i tvivl om, om jeg skal have en perspektivering med? Synes jeg altid vi skal have med, men kan ikke lige se hvad jeg skulle kunne perspektiverer til, de... -
Perspektivering
ForumindlægHej, jeg er i gang med en analyse "til mit døde barn" af Tove Ditlevsen og mangler kun perspektiveringen. jeg har valgt i min synopse at perspektivere til barndommens gade, men har brug for hjælp til ligheder og forkelle. -
perspektivering Hjælp!
ForumindlægHey folkens sidder midt i min forberedelse til old eksamen 3.g. har nogle problemer med perspektivering med følgende tekster: Herodot platons symposion antigone iliaden Hvad kan man tage fat i? evt perspektivere herodot med iliadens hybris/nemesis syn på verden? på forhånd tak. -
Perspektivering
ForumindlægJeg har lige analyseret Peter Høegs "Kvinden og Aben" og jeg skal perspektiverer (og det er jeg ikke særlig god til) I perspektiveringen skal Peter Seebergs novelle "firbenets lille glædessang" inddreages, og der må også gerne indrages flere tekster. Jeg aner ikke hvad jeg ska... -
Perspektivering
ForumindlægHej folkens Jeg har analyseret novellen "Ude af sit gode skind". Den handler om en dreng der vil opfinde en opfindelse, der gør det muligt at bytte legemer. Han fortæller den opfindelse til en pige, som han gerne vil imponere. Han er selv grim, og hun er gudesmuk. Temaerne er identit... -
Perspektivering
ForumindlægHej. Jeg skriver om global opvarmning. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal perspektivere det til. I tidligere AT forløb har vi haft om : USA i verden, den industrielle revolution,individ og samfund, sundhed og livsstil, månelandingen, den politiske tale, renæssancen, oplysningstiden... -
Perspektivering
ForumindlægHej. jeg har trukket nyhedsjournalistik til mundtlig dansk eksame og valgt at snakke om kriminalitet er der nogen ideer til hvad jeg kan perspektivere til ? Tak på forhånd!!. :-) -
perspektivering
ForumindlægNogle som har lavet en analyse af "Agnete og Havmanden" til mundlig dansk eksamen 9.klasse? Og nogle som har nogle idéer til hvad man kan perspektivere den til...!? :D -
Perspektivering
ForumindlægHalløj, jeg skal analysere Jødepigen af HC Andersen, men mangler lidt noget at perspektivere til? Nogen der kan hjælpe?:) -
Perspektivering
ForumindlægHej Alle Jeg ved ikke helt hvordan man perspektivere fra Apartheid til noget i pensum da jeg ikke rigtig synes man kan samligne teksterne.. lidt hjælp ville være dejligt på forhånd tak! :D -
Perspektivering
ForumindlægHej alle sammen..Er der nogle herinde, der ved hvad ordet "perspektivering" hedder på tysk? Det står nemlig ikke i min ordbog..Mvh. Cindy -
HJÆLP!!! perspektivering!!
ForumindlægHej jeg sidder midt i en 24 timers eksamen. Har trukket emnet Northern Ireland og et uddrag af "The price of my soul". Jeg skal nu til at perspektivere til Brian Moore's "Lies of silence". HJÆLP!!!! The price of my soul handler om Bernadette som beskriver optøjerne ... -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægJeg skal snart op til 1.års tværfarlig eksamen og har brug for jeres råd ang perpektivering. Jeg har et emne som er "singlekultur"... Vil faktisk ikke hvordan jeg skal perspektivere opgaven. på forhånd, tak -
perspektivering
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en analyse af en novelle og skal nu perspektivere. Kan jeg godt perspektivere til et digt, hvs jeg har skrevet om en novelle? -
Perspektivering
ForumindlægNår man har et billede, som prøveoplæg og man gerne vil perspektivere til andre billeder, kan man godt vælge at sammenligne billederne med et område f.eks. med farver?
