Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2441 til 2460 af 154032
-
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej alle Jeg skal til eksamen i Dansk skriftlig fremstilling i morgen, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber, i kan hjælpe med. Skal breve og dagbøger skrives i kursiv? Skal et åbent brev skrives i kursiv eller skal det skrives normalt ligesom et læserbrev? -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægGod aften alle, Jeg skal op til dansk skriftlig eksamen imorgen. Er der cance for at man får nogle gamle tekster? Altså at man fx kan vælge en litterær artikel, som har været udgivet før. -
Biologi B eksamen
ForumindlægSkal vil 24-timers biologi B eksamen i morgen. Når man kommer til eksamen i morgen så skal man har udarbejdet en synopse med udgangspunkt i de spørgsmål der stillet i opgaven. Men søger svar på følgende: 1. Skal man forberede mere stof og skrive ned, andet end de spørgsmål man skal svare på i ... -
Biologi/Historie til AT. forslag?
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i Biologi og Historie til AT eksamen. det var oprindeligt min ide, at skrive om noget fosterdiagnostik blandet med den historiske udvikling af netop dette. eller i hvert fald noget i den retning. er der nogen der har nogen andre ideer? ideer til problemformulering? i... -
HJÆLP til biologi eksamen B - evolution
ForumindlægHey hey, jeg skal til eksamen i biologi B i dag, og jeg har om evolution (altså Darwin, naturlig selektion osv) Jeg er helt blank på, hvilke eksperimenter jeg kan inddrage i den forbindelse. Jeg sidder med et forsøg, der hedder "Udtræk af DNA fra dine egne celler" - er der nogle der ka... -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Gode råd - Matematik A-Niveau
ForumindlægHejsa igen igen (i må undskylde alle mine indlæg, jeg har bare et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.Jeg skal have matematik på A-niveau her efter sommerferien og jeg kan ikke lægge skjul på at matematik er et fag man skal bruge mange timer på, hver dag. Jeg har desværre set at mange folk &... -
skriftlig/mundtlig eksamen
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig om mulighederne hvis man f.eks har fået -3 i skriftligt, og 4 i mundtligt ? snitmæssist er man jo dumpet, ville man så være nød til at skulle tage begge eksamener om igen, eller ville man kunne nøjes med den skriftlige evt. ? -
samf skriftlig 2006
ForumindlægHvad tror i emnerne kan være til skriftlig samfundsfag i år?jeg tror måske det kunne komme til at handle om velfærdskommissionen, altså noget med velfærdsstaten og hvordan den skal opretholdes i fremtiden.. -
Metode - Biologi
ForumindlægHej alle Jeg skriver om hjertekarsygdomme i AT 2013 (kampen om det gode liv) og her skal jeg skrive metode i biologi i forhold til diagnosticeringen af hjertekarsygdomme. Jeg har skrevet at både den induktive og hypotetisk deduktive metode kan inddrages: '' En læge eller forske... -
Hvornår bliver de skriftlige årsprøvekarakterer offentliggjort?
ForumindlægPå min skole har 3.g'erne allerede fået deres skriftlige studentereksamenskarakterer, men vi andre har endnu ikke fået vores skriftlige årsprøvekarakterer at vide. Er der nogen der ved hvornår man kan forvente at årsprøvekaraktererne bliver offentliggjort? -
Gode udtryk til skriftlig engelsk
ForumindlægHar været så uheldig at trække skriftlig engelsk... Ville høre om folk havde nogen gode udtryk, som man kan bruge i en engelsk skriftlig delprøve 2 STX! Andet hjælp modtages også, er så meget på røven lige nu! Kan intet engelsk og faget interesser mig ikke! Mvh. DumpeGuy -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægEr der ikke nogle herinder, der vil læse min opgave fra dansk skriftlig eksamen igennem og komme med en bedømmelse? I kan se den i mit indlæg, der hedder: Dansk skriftlig eksamen 2013 - Rastløshedens tyranni -
Biologi eksamen b niveau.
ForumindlægSkal man til biologi eksamen b niveau 3.g fortælle hvilken metode man har brugt ligesom man gjorde i AT? -
SSO i biologi (migræne)
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive sso i biologi. Jeg har valgt migræne som mit emne men jeg kan bare ikke finde en vinkel. En sød sjæl der vil give eksempl på taksonomisk niveau. Tak på forhånd. -
Biologi og Historie metode
ForumindlægJeg har skrevet metode for både biologi og historie, men jeg mangler at "koble" dem sammen. Altså forklare hvorfor lige netop disse to fag er gode sammen :-) -
AT - kemi/biologi - historie
ForumindlægHej. Er der nogen der kunne give nogen gode eksempler på hvad man kan skrive om indenfor emnet medicin i fagene biologi/historie eller kemi/historie til AT, hvor en fysisk rejse indgår?? På forhånd tak. -
karaktere ved skriftlig eksamen.
ForumindlægHej Alle. Jeg har som mange andre kommende studenter i dag været oppe i skriftlig matematik B. Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der ved hvor man kan se hvor mange point der giver en given karakter? Altså hvor man kan finde vurderingsgrundlaget henne? kan ikke rigtig finde noget n... -
HJÆLP SKRIFTLIG DANSK ÅRSPRØVE
ForumindlægSkal til 1.g skriftlig dansk årsprøve på mandag... Er der nogen der kan fortælle hvordan det forgår? Får man forskellige emner man kan skrive om eller ? Og er det essay, kronik og ? -
SRP om i cannabis i samfundsfag og biologi
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at skrive om cannabis i biologi og samfundsfag. Jeg har styr på biologien. Men hvilke metoder eller teorier kan jeg bruge til det samfundsmæssige analysedel?
