Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2721 til 2740 af 3925
-
hvordan er eksamen i rel?
ForumindlægHey ville bare lige høre hvordan teksterne man kan trække i religion er (2.g) ? er det svært at finde ud af hvad man skal sige? skal man tænke en hel del? eller er det til at finde ud af? ved godt det nok er lidt svært at sige, og at det kommer an på hvor god man er og sådan. Men bare hvordan i... -
HJÆLP! Analyse, fortolkning af Niarn - Kommer aldrig igen video - hurtigt!
ForumindlægHey. Skal til mundtlig FSA i dansk imorgen og har trukket musikvideo. Har så valgt videoen Kommer Aldrig Igen med Niarn: http://youtube.com/watch?v=5hH6cbmK-5Q Jeg er helt på bar bund. Nogle der har analyseret den, lavet noget om den? Evt. har et analyse skema eller vil give en hjælpende hånd? -
24 t. EKSAMEN - demo, retssystem og menneskerettigheder
ForumindlægHej alle Har trukket demokrati, retssystem og menneskerettigheder. Handler om terrorpakken, hvor nogen mener at den krænker privatlivet og retsstaten ved at man begynder at overvåge folk mere. Nogen som har forslag til, hvad jeg skal huske at have med i dette emne? Og hvad man evt. kunne perspek... -
lære udenaf eksam
Forumindlæghej skal man endlige have styr på, hvert t´roesbekendel i biblen og sura i koran? altså lære dem udenaf til eksamen? og hvad skal man bruge dem til, er det til at perspektiver med den ukendte tekst tak -
AT - skønhedsideal
ForumindlægTænke for det første på andre som skriver om skønhedsidealet i dette års AT, selv skriver jeg i dansk og samfundsfag. For det andet om nogle har en dokumentar omkring dette? Har ikke selv kunne finde noget brugbart.. På forhånd tak for hjælpen :) -
SRP - ideer til emne med engelsk
Forumindlæghej skal snart til at skrive SRP-opgave, skal faktisk ha' valgt emne til på onsdag, så ville lige høre om der var nogen som sad inde med nogle gode forslag. jeg er i den situation at jeg skal have engelsk med og derudover kan jeg så vælge dansk, historie, samfundsfag, psykologi vil meget gern... -
Synopsis
Forumindlægnår man fremlægger en sunopsis til en AT-fremlæggelse - skal dialogen så tage udgangspunkt i selve synopsen, eller skal man finde på noget ud over det jeg forvejen har afleveret?? -
analyse af verdens grimmeste pige skrevet af kim fupz
Forumindlæghvordan er det nu man laver en analyse, af en histore som dennne her. -
Litterær artikel til et digt
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går i 1.g og skal aflevere en samlet litterær artikel til 2 digte og jeg er helt på bar bund, da det er min første litterære artikel. Er der nogen der kan komme med lidt tips til at skrive sådan en artikel til et digt? Jeg har analysen i hovedet, men kan simpelthen ikke f... -
romantikken
Forumindlæghej jeg skal snart op til mundtlig dansk. jeg skal analysere - den lille pige med svovlstikkerne, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte eller hvad jeg skal lægge vægt på. nogen som kan hjælpe? tak på forhånd. -
Kortfilm: Gråvejr, hvordan skal jeg gribe det an?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som alle andre 9. klasser snart op til eksamen. Jeg trak kortfilm (why always me) som mit fordybelsesområde. Jeg har valgt filmen Gråvejr, fordi det var den eneste ikke dødkedelige film. Jeg skal lave synopsis til her på Tirsdag, men hvordan griber jeg d... -
Hjælp til Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle jer 3.g'ere der snart skal til eksamen. Jeg skal til eksamen i Dansk skriftlig på torsdag og ville gerne høre om nogen af jer har været til dansk eksamen og derfor ved hvilke opgaver man kan blive udsat for? :) Kunne virkelig godt bruge noget hjælp - jeg vil selvfølgelig ikke s... -
Analyse af musikvideo.
ForumindlægHej allesammen! (: Nogle som kan hjælpe mig med at finde ud af den dybe mening bag sangen og musikvideoen "Fabrik" af Bikstok Røgsystem? Det ville bare være dejligt for skal bruge det til min eksamen.. På forhånd tak! Her er teksten: Mandag morgen paa den gamle fabrik Drejer en rør... -
Taksonomi, please hjælp
ForumindlægHej, jeg kan ikke huske, hvad de tre taksonomiske niveauer i samfundsfag gik ud på? Vil I ikke nok hjælpe? jeg skal op til eksamen :( Tak på forhånd -
Metoder???
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i AT nu her, og jeg tror jeg har misforstået det hele lidt. Jeg troede vi skulle fremlægge som normalt, med konklusioner, problemstillinger og det hele, som vi har gjort gennem året, men nu har jeg lige fået af vide at det er metoderne jeg skal fremlægge :S Hvad ... -
Hjælp til mundtlig dansk 9kl. emne: avisen
ForumindlægHar trukket avisen som emne i mundtlig dansk. Jeg har fundet en artikel og en anden jeg kan perspektivere til. Jeg skal have analyseret artiklen, nogen forslag til hvad jeg skal fremhæve? -og ellers andet jeg kan tale om? link til hovedartikel: http://ekstrabladet.dk/112/article1339823.ece Tak... -
Hvordan analysere man en case ???
ForumindlægJeg skal op i psykologi eksamen i morgen og ved ikke hvordan man griber casen an, bla. analysere og perspektivere . Har virkelig brug for hjælp da jeg ikke kan finde ud af psykologi, så håber der sidder nogle som vil hjælpe og forklare det bid for bid :) . -
At oplæg
ForumindlægHej, Jeg har for langt tid siden afleveret min synopsis og er i tvivl om, hvordan man skal strukturere sit oplæg og hvordan det foregår. 1) Skal man følge slavisk de problemstillinger, man allerede har besvaret i sin synopsis? Vil det sige at det er bare en mundligt gentagelse af, hvad der ... -
billedeanalyse
ForumindlægHej folkens jeg ville hører om der var nogen der kunne hjælpe mig med en billedanalyse, jeg ved ikke hvordan jeg skal starte -
Irene Holm
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en litterær artikel om Irene Holm, og i den forbindelse skal jeg bl.a. fokusere på betydningen af slutningen. nogen der kan hjælpe
