Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2921 til 2940 af 154032
-
Biologi C niveau, hjælp med et spørgsmål
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder med en opgave i Biologi , men ved ikke helt hvordan jeg skal forklare dette her spørgsmål I meget få tilfælde bliver et stykke af tyndtarmen fjernet ved meget overvægtige personer. Forklar, hvorfor denne operation giver et vægttab. -
biologi rapport om kræft.
ForumindlægHjælp - skal lave biologi rapport. skal skrive om kræft medicin igennem tiden altså fra 1850 til 2010, kan simpelhen ikke finde noget. det skal både være om medicin og behandling, men ikke inden for en speciel form for kræft, bare kræft generelt. nogen der kan hjælpe? -
Biologi i Århus eller Odense?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse biologi til sommer, men jeg kan ikke finde ud af, om det skal være i Odense eller Århus. Så ville lige høre, om der er nogle, der kan fortælle noget om biologistudiet de to steder? Hvad er de to universiteters stærke sider inden for biologien? Umiddelbart synes jeg, at udd... -
spørgsmål indenfor biologi
ForumindlægHej Jeg har en biologi opgave, hvor der står følgende Hvad har dyr brug for? Hvad har planter brug for? Hvilke riger findes der i bioligien? Jeg søgt meget, men kan desværre ikke finde rigtigt noget. ang. hvor hvilke riger der findes i biologien, nogle steder står der 5 andre steder 7. så e... -
At - Religion og Biologi
ForumindlægHej :) Er der nogen som har haft at om religion og biologi?? Mit emne er om abort og skal lave en synopsis på 3 sider er der nogen som kan kommer med nogle god forslag? på forhånd tak :D -
Øvelse til skriftlig eksamen
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave, som lyder: I en model for afkøling af en bestemt væske kan temperaturen T (målt i grader) som funktion af tiden t (målt i timer) beskrives ved følgende sammenhæng.: T = 21 + 59 *e -1,66*t Bestem væskens temperatur efter 1 time, og beskriv betydningen af tallet 21.... -
Doping i Biologi og idræt
ForumindlægHej folk Jeg skal til at skrive mit studieretningsprojekt i 3g på gymnasiet. min problemformulering er ikke helt færdig, men kommer til ligne noget i den her stil: Hvad er doping? og hvornår er det doping? Hvad er de mest brugte stoffer, hvordan virker de på kroppen og hvilke vil man kunne se br... -
Hjælp til spørgsmål om celler i Biologi C
Forumindlæg1. En redegørelse for de vigtigsye organellers funktion i en plantecelle. Kom herunder ind på fotosyntese, respiration, energiomdannelse og transport over cellemembraner? 2. En redegørelse for hvilke stoffer cellen skal have tilført for at kunne vokse og formere sig? 3. En redegørelse for hvilk... -
metode: Dansk & biologi
Forumindlæghvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske? -
Biologi rapport - kartoffler
ForumindlægHJÆÆLP!! Har et lille problelm, sidder fast i min biologirapport.. Skriver om kartoffler så hvis nogle har en ide eller noget må i meget gerne hjælpe. går i syvende klasse, så helst på mit niveau. - den er til imorgen, men aflevere den Mandag -
Fejl i "Biologi på tværs" ?
ForumindlægS. 41 øverst "Vi har ingen depoter for protein, så kosten skal svare til kroppens behov,..." S.45 midten "Leveren har altså stor betydning for reguleringen af kroppens "Kemiske miljø"m og den fungerer som kulhydrat- og aminosyrerdepot" .. Er det ikke lidt en modsig... -
(Biologi Fedt) Det HASTER virkelig !
ForumindlægJeg sidder med en opgave det hedder fedt det er et opgavesæt som kan ses på linket nedenunder. http://www.emu.dk/gym/fag/bi/uvm/fagkons/eksamensopgaver/2007-6-2.pdf opgaven hedder 2. fedt. jeg har virkjelig brug for hjælp i opgave b og c. b. hvilke type enzym katalysere proces 1 vist i figur 2 og... -
Skriftlig Eksamen - Klage
ForumindlægHej :) Er der nogen der vil kigge min skriftlige eksamensopgave igennem, jeg er meget utilfreds over bedømmelsen, plejer at ligge til et 10 tal. 1. Dokumentaren mellem fakta og fiktion På rejsen gennem hele vort liv lærer vi at skildre fiktion fra konkret fakta. Vi lærer at skildre mellem virke... -
Skriftlig dansk eksamen 24-05-13
ForumindlægHej. Jeg var oppe til skriftlig dansk enksamen den anden dag og er noget i tvivl om, hvordan det er gået. Er der nogle der er kvalificerede til at bedømme den? I så fald ville det være fantastisk. Mvh -
opgavesæt til skriftlig engelsk b-niveau
Forumindlæghej er der nogen som kort kan ridse op hvad man skal til skriftlig engelsk på b-niveau. på forhånd tak -
Biologi mundtlig eksamen 1.g - HJÆLP?
ForumindlægHej alle friske studieportalen-brugere :) Jeg skal op i mundtlig biologi C (eksamen) i morgen, og jeg har faktisk ingen anelse om, hvordan det kommer til at foregå. Jeg har selvfølge 24 minutter forberedelse, og 24 minutters eksamination - er der nogle af jer der har været oppe i det sidste år, o... -
Skriftlig matematik imorgen
ForumindlægHej. jeg skal op i mat c imorgen. har i gode råd. ud over at have egne notater med, hvad skal jeg ellers huske.? tak -
Fysik skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i fysikskriftlig eksamen på tirsdag. som jeg er meget nervøs over.jeg syntes bare at når jeg kigger på forskellige fysik opgaver aner jeg slet ikke hvordan de skal laves. eller jeg ved slet ikke hvilke formler der skal benyttes, til de diverse opgaver. så hvad kan jge gøre for at ... -
Tips til Skriftlig Fremstilling i morgen
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode tips til den skriftlige fremstilling i morgen? Har selv tænkt mig at øve nogle af genrene igennem så jeg er lidt forberedt. -
Årsprøve i skriftlig engelsk???
ForumindlægHej derude :) Jeg skal op i skriftlig engelsk årsprøve på mandag (1.g) og er i tvivl om hvad det rent praktisk går ud på. Jeg ved vi skal skrive en stil og at der er noget grammatik-halløj. Nogen der kan foreklare mig hvad de forskellige dele af opgaven går ud på. Hvad må jeg engentlig h...
