Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3241 til 3260 af 154032
-
spansk skriftlig eksamen 2011
ForumindlægHej Er der nogen der vil rette min opgave fra spansk skriftlig eksamen? Jeg er ikke den skarpeste til spansk, og kunne egentlig godt tænke mig at få den rettet, og evt. få en bedømmelse På forhånd, tak! -
Skriftlig fremstilling - Dansk - forberedelse
ForumindlægHey! Vi har terminsprøver hele den næste uge på min skole. Nogle der har nogle ideer eller gode råd til hvordan man kan forberede sig på dansk skriftlig fremstilling?? -
HTX skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen :-) jeg kunne rigtig godt tænke mig at spørge jer om i havde opgavesættene for skriftlig dansk HTX 2009 og 2010. tusind tak for hjælpen :D -
Dansk 10.kl. terminsprøve skriftlig
ForumindlægJeg skriver angående en dansk terminsprøve skriftlig, som jeg skal op i på fredag. Er der nogen, der kan sige mig, hvordan det foregår? Kan jeg forbedrede mig? Hvad skal jeg helt præcist op i? På forhånd tak. God weekend. -
Hjælp til materiale biologi spiseforstyrrelser
ForumindlægHej! AT er igang og jeg skriver om spiseforstyrrelser i biologi og matematik. Jeg har brug for noget materiale i biologi, så har i kendskab til noget materiale i biologi om hvad der sker med mennesket ved fedme eller hvis man er underernæret? Det ville være en kæmpe hjælp! Tak - har biologi ... -
Metoder - Biologi og Engelsk
ForumindlægHvilke metoder kan jeg bruge i biologi og engelsk? Hjælp -
Er det dumt at tage matematik A niveau
ForumindlægHej jeg går på folkeskole i 8.klasse. Jeg har altid haft svært ved matematik. Men jeg har nu kigget på studieretnigerne i gymnaiset i Stx og jeg har overvejet meget at tage Matematik, Biotek og fysik linjen. Men det netop de fag jeg ikke er særlig god til. Jeg vil meget gerne blive læge og stude... -
Gode tips til skriftelig matematik prøve
ForumindlægHey...Jeg ville lige hører om der har nogle gode råd til hvad man kan gører for at få styr på de væsenligste ting til skrifte matematik eksamen på B-niveau...På forhånd tak -
Spansk C niveau skriftlig karakter - spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg afsluttede sidste år skriftlig spansk C niveau på HHX, og det eneste vi kunne komme op i til eksamen var mundtlig spansk C niveau. Mit spørgsmål: Overføres den skriftlige årskarakter over som en eksamenskarakter? - selvom jeg ikke kunne komme op i det. mvh Dave -
diabetes - Biologi eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket diabetes, og jeg har svaret på alle spørgsmål, men jeg er meget usikker på: - En forklaring på blodsukkerreguleringen hos raske personer og diabetikere. Kan I hjælpe mig? -
Biologi eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej alle sammen :) jeg har siddet og lavet biologi spørgsmål til eksamen.. Der er dog nogen stykker som jeg er i tvivl om. Håber i kan hjælpe mig med at svare på dem. 1. En diskussion af mulige konsekvenser for et menneske, hvis energitilførslen bliver for stor eller for lille. 2. En forklaring... -
Biotek A august 2014 eller Biotek A maj 2010 (vejledende opgavesæt 2)
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig på skriftlig eksamen i biotek. Derfor vil jeg regne et eksamenssæt igennem, som jeg ikke har haft før. Det kunne være rigtig rart efterfølgende at sammenligne min besvarelse med en andens, specielt hvis der har været noget, som jeg ikke kunne finde ud af.. Er de... -
Forklaring af sætning (biologi)
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med følgende opgave? Jeg forstår slet ikke spørgsmålet..... Giv en biologisk forklaring på følgende citat : ”Et højt antibiotikaforbrug skaber en økologisk niche, hvor resistente bakterier som MRSA kan trives på bekostning af almindelige følsomme bakterier.&... -
Eksamen, Biologi skoven
ForumindlægGodmorgen alle! Jeg har trukket emnet nedbrydere i dansk skov. Jeg skal op imorgen tidlig. Jeg vil gerne have en til at se det jeg har skrevet er rigtigt og giver mening, og evt. mangler noget. Der er to forskellige former for nedbrydning; aerobt og anaerob. Et aerobt miljø betyder at der er oxy... -
Biologi eksamen - Mendels 2. lov?
ForumindlægHej. I morgen skal jeg til mundtlig biologi eksamen, hvor jeg har trukket Mendels arvelove, nedarvning og indavl. Men jeg forstår simpelthen ikke Mendels 2. lov? Jeg har sidder i snart 3 timer for at forstå den, men jeg kan simpelthen ikke få det ind. :-( Er der tilfældigvis nogle venlige sjæle... -
Biologi - kolonier, hvad er det nu for noget?
ForumindlægJeg er igang, med at skrive en biologi rapport, om dyrkningen af baktierier og svampe. Vores lærer, snakkede meget kort om det, derfor kan jeg ikke huske det. Jeg tænkte, at det måske ville give nogle ekstra point, at inkludere det med. Nogle der måske ville give en forklaring? :) -
Biologi eksamen spørgsmål
ForumindlægHej :)! Jeg har netop fået frigivet mine spørgsmål til biologi eksamen, som jeg skal til på tirsdag.. Tænkte om nogle af jer havde nogle gode noter til mine emner, eller ligefrem ville besvare nogle af eksamensspørgsmålene :)? Bare et enkelt eller to hvis detskulle være.. Filen med spørgsmålen... -
Kan en C-valgblok opgradere et B-fag til A?
ForumindlægDet overstående:) -
hjælp til metode i biologi - Darwin
ForumindlægHej med jer Jeg sidder lige og skriver AT i bio og religion om evolutionsteorien. Jeg er så kommet i tvivl om det, at Darwin på sin rejse iaggtog naturen og studerede fossiler og efter det opdagede en sammenhæng, er nok til at kunne sige, at Darwin brugte den naturvidenskabelig metode? For han la... -
Biologi optagelse af disakkarider i blodet!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvordan disakkarider (sukrose) optages i blodet. Sukrose er jo sammensat af glukose og fruktose. For det kan optages i blodet er det nødvendigt at det nedbrydes til monosakkarider, og for sukrose skal det vel nedbrydes til et glukose molekyle og et fruktose molekyle. Er det...
