Matematik

Er det dumt at tage matematik A niveau

04. marts 2022 af Emma0987 - Niveau: A-niveau

Hej jeg går på folkeskole i 8.klasse. Jeg har altid haft svært ved matematik. Men jeg har nu kigget på studieretnigerne i gymnaiset i Stx og jeg har overvejet meget at tage Matematik, Biotek og fysik linjen. Men det netop de fag jeg ikke er særlig god til. Jeg vil meget gerne blive læge  og studere medicin når bliver ældre men jeg skal udfylde de krav for at kunne komme ind. Jeg har ikke særligt svært ved Biologi eller fysik men det matematik der er problemet. Jeg vil gerne spørge om det vil være dumt at tage den linje. For jeg kan godt lide matematik men jeg er bange for at A niveaue er svært for mig da mange har advaret mig om at tage det. Jeg har drømt om at blive læge i så lang tid nu. Er der måske nogen tips til at blive bedre til matematik. Jeg fik 4 i standpunkt sidste gang og jeg vil meget gerne blive bedre.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2022 af jl9

Hvornår skal du starte i gymnasiet?

Det altid nemmere at blive god til noget som man godt kan lide og bruger tid på det. Ved faktisk ik hvad optagelseskrav er for at studere medicin på universitet..


Brugbart svar (3)

Svar #2
04. marts 2022 af peter lind

Jeg vil advare dig om at du tror det er nemt med fysik. Det kræver nemlig ret meget matematik.


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. marts 2022 af ringstedLC

Valget er dit. Forstået på den måde, at hvis du vælger dén linje, så er det de fag du prioriterer og nogle andre fag, du prioriterer lavere.

A-fagene fylder mere på skemaet og tager af mere af din lektietid, uanset om du har nemt eller svært ved dem.

Prøv at finde dine særligt svage sider i matematik. Gør så en ekstra indsats for at blive bedre til netop dem.


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. marts 2022 af Viderekem (Slettet)

Tro på dig selv :) - Man kan hvad man vil. På den måde jeg har opnået gode karakterer i gymnasiet 


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. marts 2022 af Heptan

Måske har du bare en dårlig matematiklærer? Prøv at se matematik youtube videoer når du keder dig, eller spille matematikspil.

Der er også matematik sommercamps, hvis dine forældre vil punge ud med 5000 kr:

https://www.dincamp.dk/camps/matematikcamp/


Skriv et svar til: Er det dumt at tage matematik A niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.