Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 3321 til 3340 af 65692
-
Matematik Hjælp
ForumindlægBestem en ligning for den rette linje M, der går gennem punkterne A(7,3) og B(11,5) Bestem ligning for den rette linje n, som er parallel med m, og som går gennem punktet C(2,4). Er taknemmelig for jeres hjælp :D -
Haster - matematik
ForumindlægMan overvejer at opsamle solenergi ved hjælp af solceller på en satellit og videresende den til jorden. Solens stråler har en effekt på 1360 watt pr m2 på satellittens solceller. Solceller kan udnytte 17% af solens energi, og energitabet ved videresendelse til jorden er 20% Hvor stor en effekt m... -
Matematik
Forumindlægxdfkvddvcx vgbfdhfjygkjhgfdc -
Hjælp til matematik
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med den her opgave? opgaven er uploaded -
matematik
Forumindlægh -
Matematik - studentereksamen 2012
ForumindlægPå figuren ses banen for et kuglestød indtegnet i et koordinatsystem med enheden 1 m på akserne. Kuglens bane kan beskrives som en del af grafen for funktionen f ( −x ) = 0 , 0+5 x 2 0+ , 8 x 2 , 3 . a) Bestem længden af kuglestødet. b) Bestem kuglens maksimale højde over jorden. ... -
SUPER MEGA VIGTIGT PLEASE HJÆLP - matematik
Forumindlægde senere års udvikling i medlemstallet hos grønspætterne kan beskrives ved modellen y= 5x+25 hvor y er medlemstallet og x er år efter 2000 a) forklar hvad tallene 5 og 25 fortæller om medlemstallet hos grønspætterne b) hvor mange medlemmer havde grønspætterne i 2010 i følge modellen (hvilke... -
Engelskeksamen på STX - regler
ForumindlægHej. I eksamensbekendtgørelsen på rets-info står der på nuværende tidspunkt: Prøverne i idræt B, engelsk B og fag på A-niveau, der efter stx-bekendtgørelsen altid skal afsluttes ved udgangen af 3.g, kan ikke afholdes før udgangen af 3.g. For elever, der gennemfører flere end 4 fag på A-niveau, ka... -
hjælp til lidt matematik
Forumindlæghej, jeg gået helt i stå ved de her spørgsmmål, ska op i matematik i morgen... så håbe rnogle kan hjælpe... 1. Fortæl hvordan man kan afgøre om et givet sæt af punkter kan beskrives ved en linær, eksponentiel eller potensfunktion. 1. giv et eksempel på hvordan man kan finde en model/forskrift d... -
eksamen!
ForumindlægHej, jeg skal snart til mdt. eksamen i samfundsfag. VI har arbejdet med disse emner: 1) Identitet og socialisation 2) Livsstil og Livsformer 3) Ideologier og Politiske partier 4) Demokratiopfattelser 5) Demokrati 6) Det danske politiske system 7) Velfærdsstaten 8) Globalise... -
eksamen
Forumindlæghey alle.. jeg skal til eksamen i fysik og er lidt i tidsnød, så hvis nogen har noter må de meget gerne lægge det ind! pensum: 1. bevarelsessæstninger og stød 2. newtons love, bevægelse med konstant acc. og harmonisk bevægelse 3. cirkelbevægelse og gravitation 4. energiomsætning og potentiel ene... -
De SIDSTE spørgsmål til mundtlig eksamen, hjælp!
ForumindlægSkal til mundtligt matematik eksamen på mandag og har stort set kommet det hele igennem, med tilskrivning af noter og opgaver til hvad der kan trækkes men der lige det sidste jeg mangler og godt kunne bruge noget hjælp til! 1. To af spørgsmålene lyder på ligninger, her nævnes uligheder - Hva... -
Fyisk A Skriftlig eksamen i HTX
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal op i skriftlig fysik A på mandag, og jeg føler mig lidt fucked.. Jeg har fulgt med i timerne, som stort set alle har været brugt til teori og forsøg ( i hvert fald de timer hvor læreren var tilstede). Men når det så kommer til at regne opgaver og problemstillinger, har jeg ... -
Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til den tværfaglige eksamen, bare på HF. Ville høre hvad der er væsentligt at have med i sin forsvarelse af synopsen? Vi har fået at vide, at synopsen ikke tælles med i den givende karakter overhoved. Karakteren er derfor kun baseret på ens fremlæggelse son varer mellem 1... -
Eksamen
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og bare for at være på den helt sikre side mht. at huske det hele, vil jeg lige høre, hvad der er godt at tage med. Gamle stile - litt. håndbog - nudansk ordbog - mere? Derudover vil jeg høre, hvordan I bedst forbereder jer? -
Eksamen
ForumindlægHej hej jeg ville bare høre om der er nogle der ved hvilke krav og hvordan en mundtlig eksamen i engelsk på a-niveau fungerer? Jeg har ikke ligefrem haft den beste lærer og aner derfor ikke hvad jeg skal snakke om og hvad der er godt at sige, eller generelt bare hvordan eksamen foregår.. Så kun... -
Eksam.
ForumindlægHej jeg skal op mediefag næste onsdag (17/06-2015) Nogle der ved hvordan mediefag Eksamen foregår?? Nogle der har nolge gode notater? -
Danmarks Industrialisering og fra fattighjælp til velfærd EKSAMEN: HJÆLP
ForumindlægHej folkens Jeg skal op i historie eksamen imorgen og jeg sidder her og er ved at gøre klar men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Mine bilag indeholde: Danmarks folketal fra 1769-2009 Program for det socialdemokraterne fra 1888 En tale af K.K. Steinckers En kronik af Jens Otto Kra... -
Essay, STX hvordan skriver man?
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive et Essay, jeg har ikke styr på det... og vores lærer har heller ikke forklaret det ordenligt... Så ville spørge her: Hvordan skriver man et Essay? Hvordan skal de taksonomiske niveauer være? - og hvor lange skal de hver især være? - og hvad skal man skrive om ... -
Gennemsnit på gymnasiet (STX)
ForumindlægHvordan udregner man sit gennemsnit, når man er færdig med gymnasiet? Skal man kun tage gennemsnittet af de eksamner man har været oppe i, eller skal man også regne årskarakterne med? Tak på forhånd :D
