Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3381 til 3400 af 3925
-
Rentesregning
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i en matematikopgave omkring rentesregning. Jeg er i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge, når der er tale om en rente som ændrer sig fra år til år. Opgaven lyder: Janet har arvet 2 mio. kr. som hun ønsker at investere i aktier til sin pension. Hun forventer at få ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHEj vi er en gruppe, som har brug for hjælp til vores problemstilling i vores almen studieforberedelses årsprøve. Vores emne er dommedag og hovedfag er religion og historie Vores problemstilling lyder således: Redegørelse: • Hvad betegner begrebet dommedag? • Hvad er Islam’s syn på dommedagen... -
Synopsis om forfatteren Naja Marie Aidt
ForumindlægHej alle (-: Så står den snart på dansk eksamen, som egentligt ikke er noget problem i sig selv, da dansk er et af mine yndlingsfag! (: Jeg har valgt novellen "Som man kender hinanden" og gennem en analyse af denne, vil jeg så fortælle om forfatteren Naja Marie Aidt. Jeg vil komme lidt... -
Rød tråd - kohærens
Kompendie"Rød tråd" i opgaven er en formulering man ofte støder på, når eksempelvis lærere definerer hvad der udgør den gode opgave. I denne artikel ser vi nærmere på rød tråd, der også kaldes kohærens med et andet udtryk. Kohærens og rød tråd benyttes derfor som synonymer i artiklen. Hvad menes... -
Postmodernisme
ForumindlægJeg har tænkt på at analysere og beskrive Breat Easton Ellis' roman American Psycho, som jeg har flg spørgsmål tilHvad er budskabet?Hvordan udvikler Bateman sig? Kan man bruge Freud, Jung etc her?Er der træk til postmodernismen? Hvad ville godt at perspektivere til/eller have med i en perspek... -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
Newton og idræt?
ForumindlægVi er i gang med et AT forløb, hvor idræt og biologi arbejder sammen og doping er vores "emne".. Og var ved at kigge på en perskektivering, da vi kom til at snakke om, om det ikke var muligt at perspektivere til fysik og newtons love? Vi hørte en snakke om det i skolen, hvorefter vi l... -
MUSIK EKSAMEN - MICHAEL JACKSON NUMMER!:O
ForumindlægHejsa. Jeg har trukket musik c-niveau til eksamen i år. Jeg ved, at jeg kan trække et Michael Jackson nummer til eksamen, fordi vi valgte at analysere hans nummer "Black or white" i forbindelse med et musikprojekt. Jeg vil derfor høre, om der var én der kender et nummer af Michael Jacks... -
3.G's opgave... Nogle som vil hjælpe?
ForumindlægHej allesammen.\nDet er sådan at jeg også er en af de mange som skal aflevere 3.G's opgave her på tirsdag... Jeg har for en gangs skyld taget mig sammen og fået skrevet den næsten færdig, så det jeg ville høre er om der ikke er nogle derude som kunne have lyst til at læse den igennem og komme... -
Dolken af Tove Ditlevsen
ForumindlægHey mennesker! Jeg har om Tove Ditlevsens novelle fra 1963, Dolken, og skal skrive en litterær artikel om denne og det vil være særligt være godt hvis jeg kan inddrage en litteraturhistorisk perspektivering. Er det korrekt at 1960'ernes litteratur indeholdt både konfrontationsmodernisme, nyre... -
Problemformulering.. HJÆLP!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til at få min problemformulering på plads. Jeg skriver opgave i salg og opgaven skal omhandle SuperBest og deres problemer med det nedadgående salg. Jeg har tænkt lidt på at gå ind og analysere hvad der er gået galt og vurdere hvorfor det er gået så galt.... -
AT - tidsmæssigt :(
ForumindlægJeg har læst på uvm hjemmeside at fremlæggelsen af talepapiret må tager 8-10 min. Men hvad er det der må tage 8-10 min? Er det både indledningen, resultaterne, metoderne og perspektiveringen?? Jeg synes det er meget lidt tid, jeg har prøvet at gennemgå min fremlægning af disse ting og den tag... -
Haster!
ForumindlægHej derude :) Jeg skal op til AT her på fredag, men jeg har skam ikke styr på alle tingene. Jeg er for det første i tivl om en disposition skal se således ud: 1. Præsentation af emnet 2. Problemformulering/stilling (læs op) 3. Konklusion + inddragelse af nyt stof 4. Metode og teori 5. Perspektiv... -
Historie/Religion - Talepapir ok?
ForumindlægEmnet i år er rejser. Jeg arbejdede med de bosniske flygtninge og deres rejse til Danmark. Talepapir 1. Præsentation af emnet i forhold til synopsis 2. Hurtig gennemgang af problemstillinger + faglige metoder og hvordan de er blevet brugt 2.1 Redegøre Vanviddets vidner – brugt... -
Tekster om overklassen/underklassen
ForumindlægJeg skal som alle andre 9. klasser op i mundtlig dansk. Har trukket et område under overskriften "Ældre tekster med gammelt sprog", hvor jeg har valgt teksten "Muldskud" af Henrik Pontoppidan som mit prøveoplæg til afgangsprøven. "Muldskud" handler jo overklassen... -
Hermeneutisk spiral
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive noget om metoder, og vil da gerne inddrage den fine hermeneutiske spiral. Men ejg synes overalt på nettet der står det hjælper en til at analysere tekster og film, hvor man fortolker og perspektivere på den gennem forforståelser osv.. Meen, kan man ikke også bruge den t... -
Litterær artikel - Hvad synes i?
ForumindlægHej allesammen. Jeg var oppe i skr. dansk i fredags, og syns da det gik meget godt, selvom jeg løb lidt tør for tid til sidst med hensyn til at rette opgaven ordentlig igennem. Jeg valgte at skrive en litterær artikel ud fra novellen "Tyngde". Jeg ved godt i ikke har teksten foran jer... -
sso - 3.deling
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med at skrive sso, og tænkte på hvor meget man skal holde "3.delingen" adskilt. Jeg har f.eks. tænkt mig at opstille min opgave noget lignende dette: 1. analyse og fortolkning. 2. Perspektivering til andre værker og filosofer 3. Samfundsperspektivering. V... -
Synopsis i skriftlig engelsk med forberedelse (A)?
ForumindlægVi skal aflevere en synopse på torsdag, og jeg er lidt usikker. Jeg har aldrig haft A-delen i Engelsk før (Altså den med forberedelse og synopse osv). Og jeg undrer mig lidt, jeg har trukket emnet "Right and Wrong". Er det helt ligesom i Dansk, hvor jeg laver vælger en historie, eller ... -
Hjælp til Moby Dick
ForumindlægHej derude! Jeg sidder her og skal til at skrrive synopse til min årsprøve i dansk. Mit fordybelses område er "Klassiske tekster", og derfor har jeg valgt "Moby Dick". Da bogen er utrolig lang, har jeg valgt at læse uddraget, og se to af filmatiseringerne; en fra 1956 ...
