Søgning på: historie noter hf. Resultater: 3861 til 3880 af 33009
-
SRP - "Krigen mod terror - Set udfra et udenrigspolitiskperspektiv" Historie A Engelsk A Ideer?
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP, men jeg vil høre om der er nogle som har nogle gode ideer til hvad jeg kan kigge på af materiale eller dykke mig ned i ift. mit overemne "Krigen mod terror - set udfra et udenrigspolitisk perspektiv" i fagene Engelsk A og Historie A. Kom med alt i... -
I so need help goddammit
Forumindlæghello hello. jeg har et spørgesmål som nok set i overordnet. efter sommer starter jeg på den merkantile grundforløb på 2 år, altså HG, men meningen er at jeg med min studievejleder snakkede om at jeg kun tog det ét år og derved kunne klare de adgangskrav som HF har omkring 10.klasse's afgangs... -
Juan Jose Millas
ForumindlægHej.Jeg ville spørge, om der er nogle der har noter til nogle af historierne i "Cuentos" af hr. Millas?På forhånd mange tak -
Supplering..
ForumindlægJeg har været så "uheldig" at få 5 i dansk og historie i gymnasiet. Så nu har jeg et kæmpe problem mht videregående uddannelser da man i de fleste skal have bestået dansk og historie. Jeg har virkelig ledt og ledt for at finde et sted hvor jeg kan tage fagene om. Men har ikke fundet e... -
Dansk-Historie 2.g opgave Slaget ved "Dien Bien Phu" 1954
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive 2.g opgave (dansk-historie) og har valgt emnet "Slaget ved Dien Bien Phu i 1954" - Som altså er et af de mest betydningsfulde slag i krigshistorien og betød at frankrig trak sig ud af Indokina efter 9 års kolonisering. Jeg er dog gået virkelig meget i s... -
Metoder og teorier (Hist, Bio)
ForumindlægJeg står og skal op i en AT eksamen i fagene Historie og Biologi. Min opgave handler om pesten og HIV/AIDS. (Alt det der fremtidsting...) Nu har jeg jo ladet mig fortælle at metoder, teorier og fukulteter er meget vigtige, men er helt på bar bund når det kommer til det. Er der nogle der evt. k... -
Danmark fra 1840-1914
Forumindlæghej... jeg skal til historie årsprøve i morgen, og kunne virkelig godt bruge nogle noter til Danmarks historie fra 1840-1914-... nogen der kan hjælpe?? -
Amores Perros?
ForumindlægEr der nogle som har læst noget af stykket eller set filmen, som lige hurtigt kunne give et resume/mindre referat og give de overordnede temaer? (: Har ingen noter til det overhovedet, og jeg skal snart op til eksamen.. Mange tak!!!! -
læseplan
ForumindlægHej alle :) Dette lyder måske lidt mærkeligt, men jeg er virkelig dårlig til at planlægge, og strukturere min hverdag. Derfor tænkte jeg på om der er nogen der kan komme med forslag til hvordan man skal bygge en læseplan op :) Jeg har henholdsvis en eksamen den 12 (engelsk =lille pensum), den 1... -
24 timers eksamen - Historie - "National Identitet og danske krige i det 19. årh." Hjælp
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet "National Identitet og danske krige i det 19. årh.", og skal nu formulere nogle problemstillinger. Jeg har overvejet følgende: 1) Hvordan kommer fædrelandskærligheden til udtryk i kilderne? (Kigge på Vi, Vores, osv. ord) 2) Hvilken betydning havde krige... -
Studentereksamen
ForumindlægHejsaJa, jeg ville blot høre om I kunne give nogle tips til studentereksamen i historie. Det er et stort pensum, hvordan kunne man evt. gribe det hele an mht. noter osv?? Har I nogle gode tips, så man evt. kunne komme i gang med at indsamle og have styr på faget historie, så selve eksamen kan gå ... -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
B-fag Fjernstudie
ForumindlægHej, jeg har besluttet mig for, at jeg tager sidste fag i min fagpakke som fjernstudie, mens jeg er på andet år HF. Fagpakken består af 3 fag, hvor jeg tager 2 fysisk på skolen, mens det sidste tages på fjernstudie. Der er visse grunde til, at jeg har valgt det som fjernstudie. Jeg har snakket ... -
droppe gymnasiet
Forumindlægkan jeg tage hf hvis jeg bliver smidt ud eller dropper ud af 1.g jeg har ikke tænkt mig at starte på hf før om et par år jeg har IKKE gået i 10. klasse -
Er det overvurderet at læse op?
ForumindlægSynes I at det er overvurderet at læse op? Bruger I selv for meget/kort tid på at læse op til eksamen? Eller kommer det an på faget? Søger I informationer andre steder, fx andre bøger eller internettet (studieportalen :p), eller er I som regel tilfredse med jeres noter? Bøger? Giv jeres mening t... -
Uddanelse
ForumindlægJeg vil gerne lave noget inde for medicin. Kan det så godt passe at man skal først skal i :9. klasse --> 10. klasse --> HTX/STX/HF --> Universitet (Aarhus, SDU, KU)? Og hvad er forskellen på: HTX/STX/HF? -
Oldtidens grækenland
ForumindlægHej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak -
Darwin - kilder søges
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive AT i historie og biologi Jeg vil gerne fokusere på, hvordan man brugte Darwin til at legitimere imperialisme og kolonisme. Altså at "de sorte" var underlegen og derfor var det "de hvides" pligt til at civilisere "de sorte". Men hvis man n... -
snart til eksamen. hjælp søges
Forumindlæghejsa vidste ikke helt hvor det her skulle ligge. men skal jo snart op i eksamen i Naturvidenskabelig faggruppe som man skal i 1 HF og er meget nervøs allerede nu. er der nogle som har nogle gode råd til lige den eksamen eller måske ligefrem nogle Noter som de har brugt til denne her eksamen som ... -
Old: Oikonomikos, hjælp
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der har nogen notater til side 30-50 i Oikonomikos, har haft en lærer som ikke har skrevet en eneste note på tavlen, har selv skrevet notater men vil gerne høre om der ikke er nogen af jer der har det, da de formodentlig er lidt mere sikre end mine.
