Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4121 til 4140 af 33009
-
hjælp til ligninger
ForumindlægHej, jeg har matematik prøve i morgen om ligninger. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå udregningen med ligninger?! -
Annuitet
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig eller måske give mig et link ?. Det skal bruges til mundtlig matematik C. Redegør for opsparingsannuiet og fortælle om hvordan ud fra viden om 3 af størrelserne A, b, n og r kan finde den manglende oplysning. på forhånd tak :) -
Om en population oplyses?
ForumindlægHej. Jeg har et problem med en opgave, som jeg ønsker hjælp til at løse. Opgaven: Om en population oplyses, at populationens størrelse y er en fuktion af tiden givet ved y = 10000 * 1,12x hvor y er antallet af individer i populationen til tidspunktet x (målt i måneder) Gør rede for, hv... -
Uligheder og ligninger - problemer
ForumindlægHej. Vi har gennemgået uligheder og ligninger, og meget af det har jeg forstået, men langt fra det meste. Så jeg håber at I vile kunne smide nogle links eller noget godt og lærerigt litteratur til følgende emner: - Ligninger med 2 og 3 ubekendte, ved hjælp af lige store koefficenter. ... -
Polynomer
ForumindlægHej alle, nu er det blevet min tur til at spørge om en opgave. Jeg sidder desværre fast i denne del og kan simpelthen ikke komme videre. Håber der nogen der kan hjælpe mig igang . a. Determine the Taylor polynomial T_2 (x) of degree in 2 in x_0=0 for the function f(x)=e^(-x). b. Use the Tay... -
integralregning
Forumindlæghvad skal man gøre her gøre rede for arealberegning ved hjælp af stamfunktioner jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige og have med:( -
Ligninger
ForumindlægHej! Hvordan løser man en ligning? Jeg har fået en der ser sådan her ud: 8x + 6 = x - 8 Du må meget gerne give en forklaring med eksempel :) På forhånd tak! -
Meditation i kristendommen
ForumindlægOkay læser lige om Buddhismen og fandt det meget interresant at der i en af bøgerne står følgende om meditation: Stort set har alle religioner en tradition for meditation. I zen-buddhisme er øvelser i meditation et fremtrædende træk. Indenfor kristendommen er det især i østkirken, at meditation ... -
Droppe ud og forny karakterer?
ForumindlægHej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ... -
Hjælp mig! :'(
ForumindlægMin lærer har opgivet fra s.171-186 i Kühles "Danmark Historie og Samfund"Det har jeg først fået noget at vide om nu, og kan simpelthen ikke nå at læse det og notere alt ned.. Der skulle ikke være nogen, der har noter til disse sider? Det er overskrifter som:1. Økonomiske styringsmodell... -
SSO I ENGELSK
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive min sso i engelsk, men jge ved ikke hvad jeg skal skrive om, for alle emner jge havde tænkt har min vejleder sagt nej til. så nu tænkte jeg på at skrive om IRA eller konflikten i Nordirland, nogen der kan anbefale dette, og som måske kunne fortælle hvad deres o... -
Hjælp til AT synopse 6) Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen)
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at starte på at skrive AT synopse. Enmet er at rejse, og mine fag er Fysik - Historie. Jeg har valgt emnet Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen). Hvis der er nogen der ligger inde med nogle opgaver, eller bare kan hjælpe mig til at komme i gang, vil de... -
Engelsk stil
ForumindlægEr denne historie god? 22 degrees all days for the whole year around. Half the day goes by, and the room is still empty. The decision to take this as my memorable place, is fairly unusual. But this is something that means alot, and has alot of dignity. Whether i am sad, depressed or happy, ... -
Koranen fra begyndelsen til Ismael
ForumindlægNogle der ved om Koranen og Bibelen er nøjagtig ens fra begyndelsen og indtil det deltes ved Isak og Ismael. Står der det samme? -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg vil læse jura, men mangler et adgangsgivende fag, som skal være et af følgende: Historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. I HF havde jeg faget KS (religion, historie og samfundsfag alle på niveau C) som jeg fik 12 i. Er det noget der giver en fordel, måske merit?... -
Danmark en del af Europa
ForumindlægHej. Se jeg skal skrive en opgave i historie. Og må åbenbart ikke selv vælge mit emne! som den eneste i min klasse? Jeg skal skrive om kapitlet i vores historiebog "Middelalderens Danmark" - kapitlet om Danmark en del af Europa. Jeg har ikke læst det endnu, hvilket er dumt det ved jeg m... -
Kan i fortælle mig lidt mere om EUX???
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at blive psykolog. Men mit spørgsmål er så, kan man som ungdomsuddannelse tage EUX og så læse videre på uni, hvor jeg så har tænkt mig at læse til psykolog? Det andet spørgsmål: På EUX 1. År: Dansk C, samfundsfag C, engelsk C, erhvervsøkonomi C, organisation C, Matemati... -
Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?
ForumindlægI min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet? -
Analyse af Isaksen - HC Branner
ForumindlægHej (: Jeg er igang med dansk/historie opg. og det går egentlig okay. bortset fra at min analyse af Isaken af HC Branner ikke er så god synes jeg. Nogen af jer der har nogen noter eller noget, hvis i har læst den? -
Herodot
ForumindlægHej. er i tvivl om herodots historie historisk set er korrekt?
