Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4301 til 4320 af 127115
  • beregning af teoretiske udbytte

    Forumindlæg
    Hej jeg har vedlagt to billeder, den ene er spøgersmålt og den anden er mit forsøg på et svar, dog tror jeg at jeg har udregnet forkert. Nogen der ved hvordan jeg skal gøre? tak på forhånd
  • hvad har I om?

    Forumindlæg
    Nu har vi haft om bølger i hele grundforløbet (okay, undtagen lige i starten, hvor vi repeterede en smule)... og jeg ved ikke om vi også skal have det efter grundforløbet, men det er så træls at have om det samme hele tiden. \n\njeg vil bare vide om der også er andre 1.g'ere der har haft om d...
  • Danmark og europa efter 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en lille historie opgave omkring Danmark og Europas udvikling efter 2. verdenskrig. Jeg er stødt på to spørgsmål som jeg har lidt svært ved. Håber der er nogle der vil hjælpe :D 1. Er Danmark stadig en selvstændig nation, eller er vi bundet af andre nationers beslutninger? 2. Hv...
  • kuglens røringspunkt

    Forumindlæg
    Hvordan fanden gør man det her..Hvorledes bestemmes koordinatsættet til kuglens røringspunkt med en plan ?Nogen som gider hjælpe?På forhånd tak
  • Fordele og Ulemper for Jysk ved en rød regering

    Forumindlæg
    hej alle sammen er der nogen der kan komme med nogle svar på hvilke fordele og ulmper det har for Jysk - Lars Larsen ved en rød regering? påforhånd: mange tak
  • Kromosomer, gener, proteiner og enzymer

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der kan hjælpe med et spørgsmål? 1. En forklaring på sammenhængen mellem kromosomer, gener, proteiner og enzymer?
  • Biologi A Studentereksamen

    Forumindlæg
    Hvordan forbereder man sig til eksamen i skriftlig biologi(gym.A niveau)???
  • Billedkunst HASTER

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvilke spørgsmål, der kan blive stillet til en billedkunst eksamen ?
  • Medicin - Odense

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, hvilke ansøgere starter til sept. og til februar? Har det noget med alderen eller 1. eller 2. kvote at gøre? Jeg bliver nemlig 21 d. 5. sept., men vil helst starte til februar - kan jeg ansøge om det? Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp...
  • Tangent berøring?

    Forumindlæg
    Hvordan kan man bestemme kordinatsættet for det sted en tangent rører en graf, hvis man kender tangent ligningen og hvilket x punkt den befinder sig i?
  • HURTIG HJÆLP!!

    Forumindlæg
    nogen der har nogle ideer til et digt om racisme?
  • SRP emne

    Forumindlæg
    Nogle forslag til et emne i SRP - med fagene matematik A og fysik B, når jeg gerne vil have, det til at omhandle noget med arealfunktioner, integralregning og sådan ?
  • Hvad er erhvervscase og er det obligatorisk?

    Forumindlæg
    Hej næste år har jeg tænkt mig at starte på hhx men jeg ved gerne vide hvad erhvervscase er og om det er obligatorisk. Tak
  • Hjælp søges hurtigt !! til fysik/kemi eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til fysik/kemi eksamen imorgen i 9. klasse, jeg er virkelig dårlig til fysik/kemi så jeg ville spørge om der var nogen kloge hoveder eller nogen der bare har styr på det som kunne forklare mig eller fortælle mig hvad der ville være klogt at læse og hvordan du bare generalt forber...
  • Spansk Bøger (Grammatik osv.)

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg skal have Spansk på A her til august. Nogen der kender nogle gode bøger, bare nogle lette bøger omkring grammatik, sprogbrug, ordforråd osv? Tak på forhånd! - Anders Btw: Nogle med gode tips eller råd omkring Spansk på A niveau? :-)
  • hvad er fotosyntese?

    Forumindlæg
    Hej jeg vil meget gerne have en helt præcis forklaring af hvad fotosyntese er, og hvad det bruges til.
  • ISLAM SPØRGSMÅL

    Forumindlæg
    Hvorfor beder man til Allah? Hvor mange muslimer er der i vesten? (har prøvet at finde noget) Kan i komme med nogle konkrete forskelle på sunni og shia? På forhånd tak.
  • Snittykkelese(lysmikroskop)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg er i gang med at lysmikroskopere på gymnasie(levervæv fra svin), hvor jeg så skal besvare på nogle spørgsmål. Jeg forstår ikke, hvilken betydning snittykkelsen af et mikroskopisk præparat har, hvis man nu skal forbinde det med "dybdeskarpheden"? Håber at der er e...
  • Sexisme på studi

    Forumindlæg
    Jeg er efterhånden ved at være dødtræt af dette forum. Folk påpeger at de hjælper de kønne piger, der uploader fotos af sig selv, andre laver skønhedskonkurrencer så man kan vinde en trekant osv. Det er totalt nedgørende, og det irriterer mig at skulle læse det sexistiske lort konstant. Styr dog ...
  • Ligning problemer

    Forumindlæg
    (x+8)/(x-4) = (x-7)/(x-1) Så ganger man vel over kors: (x+8)(x-1)=(x-4)(x-7) Men så kan jeg ikke komme vidre.. ?