Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4441 til 4460 af 33009
-
Nægtet oprykning til 3.g
ForumindlægHej, jeg står i den situation lige nu, at jeg har modtaget et brev om at mit gymnasium påtænker at nægte mig oprykning til 3.g, grundet at mit gennemsnit var under 2, både årskaratkterer og eksamnier. Grundet private årsager derhjeme, så har jeg ikke kunne fokusere og koncentere mig i skolen, hvi... -
Regneregler for differentialkvotienter
ForumindlægHej.. Jeg skal i matematik skrive en note om differential regning, hvor jeg nu er igang med at skrive om regnereglerne.. Er der nogen af jer, der ligger inde med et bevis for én af regnereglerne, så ville det være super! - På forhånd tak. -
engelsk lille oversættelse.:)
ForumindlægNogen der vil kigge den igennem? :) Lion Goodman fra Californien fortæller en meget usædvanlig historie. På vej til los Angeles møder han en person, som han ikke kender. Han hedder ray, og fortælleren lader ham rejser sammen med sig. Han stoler endda på ham, selvom han ikke kender den nye rejseka... -
Forbedring af karakter
ForumindlægJeg prøvede at forbedre min dansk karakter ved at tage det på hf, men det gik ikke. Kan jeg tage det igen på hf? -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
en kort stil til imorgen
ForumindlægEr der muligvis nogle der kan hjælpe mig med følgende stil, da jeg tror at jeg har lidt stvaefejl og grammatiske fejl...Tusind tak!!Dear diary!Tuesday the 21. of March 2006 to Thursday the 23. of March 2006.Deniz and I have got together before we met our class. We should meet the class at the cen... -
Reducer logisk udsagn (Diskret matematik)
ForumindlægHar dette udsagn, som skal reduceres til et simplere. [(¬q → p) → (r ∧ ¬p)] ∨ [(r → ¬p) → (¬q ∧ p)] Måden det skal gøres på er ved hjælp af en liste med logiske ækvivalenser. Jeg er nået frem til dette indtil videre: [¬p ∧ (p ∨ r) ∨ ... -
mellemkrigstiden?
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til min dansk/historie opgave her i 2.g. Jeg har valgt at skrive tværfagligt i mellemkrigstiden. Noter i mellemkrigstiden vi fik udleveret: (økonomisk krise - arbejdsløshed - socialrealisme; politisk radikalisering - retorisk analyse af politisk materiale - fx tal... -
Kildekritik
ForumindlægKan kildekritik kun være til fag som historie eller også samfundsvidenskabelige fag? -
Foton med masse?
ForumindlægE = mc^2 og E = hf Hvis man kombinerer de to, bliver det til mc^2 = hf. Hvis man derefter indsætter frekvensen for en foton (fx synligt lys med en bølgelængde på 700 nm), så får man en masse ud. Men kan det passe? Fotoner/lys har da ingen masse. -
Hvordan gik det - 2006??
ForumindlægNå.. nu er eksamenstiden 2006 sat igang! Hvordan er det gået? -
idræt
Forumindlægjeg står, og magler lidt noter til idræt teori, altså sådan noget om kroppens indre, om OL dopping og dansk idrætslivs historie.det ville være til meget hjælp, da jeg har en dag at læse teori delen i - nogen som kan hjælpe? -
Storytelling i reklame
ForumindlægNogen der har en god idé til en reklame, hvor den gode historie er indbygget? Skal lave et udkast til en reklame, men er gået helt tom for idéer. -
AT Hjælp
ForumindlægHej jeg har fagene historie og biologi i AT. Er der nogen der kan svare på hvorfor de to fag er gode sammen? Er en smule blank selv -
Trianguleringsmetoden?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen og pga. at jeg ikke har haft matematik på b-niveau, hele tiden er jeg ret lost i landmåling og korttegning. Jeg har læst op på disse to ting, men i mit eksamensspørgsmål står der at jeg skal give et eksempel på beregninger i forbindelse med trianguleringsmetoden. Er d... -
Karakter
ForumindlægHej! Jeg vil bare spørger om hvordan, jeg får min karakter til at stig i historie og samfundsfag. Jeg har ikke så meget baggrundsviden pga. Jeg ikke dansker. Min lærer dømmer os på hvor meget vi siger i klassen. Vi har slet ikke fået nogle test noget i den stil, hvilket jeg synes er noget lort... -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
Casar Del Rio
ForumindlægHejEr der nogle har nogle noter ang. historien Casar Del Rio der handler om Marisa??Jeg skal op i eksamen i den historie om 2 dage og har ikke fået læst den færdig..Er der nogle der en hjælpe en desperat studerende?? -
Opjustering af gennemsnit
ForumindlægHej,jeg afslutter min HF i år, og har taget et ekstra højniveaufag udover dansk, jeg har taget engelsk.Er der nogen der ved om det kan passe at man kan gange sit gennemsnit op med 1.03 hvis man har to højniveaufag på sit HF-bevis?På forhånd tak for svar,Dennis Lund -
Hjælp til en opgave
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en opgave som lyder... Opgave: Flussyre er en vandig opløsning af syren hydrogenfluorid (HF). pKs for HF er 3,17 (så bemærk: HF er ikke en stærk syre). Jeg skal også bruge ligevægtsloven Beregn pH i 0,0230 M HF. På forhånd tak
