Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4561 til 4580 af 33009
-
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Imperialisme
ForumindlægHej alle jeg er lidt lost med metoder der kan bruges til dette emne nogle forslag ? Fag: Engelsk A, Historie A Problemstillinger: Hvorfor koloniserede England Indien/Burma? Hvilke konsekvenser havde dette? Hvordan står det britiske imperium i Indien/Burma -
Det industrielle Danmark
ForumindlægHey!Jeg skal op i historie i morgen og jeg har virkelig brug for noget hjælp. Er der ikke nogen, som kan fortælle lidt om danmarks overgang fra landbrug til industri m.m. eller i det mindste fortælle hvor jeg kan finde noget om det..? Hjælp! -
Hvad synes I jeg skal gøre?
ForumindlægHej! Jeg er en HF-elev, på andet år. Jeg har engelsk på B-niveau, og det skal jeg afslutte både mundtligt og skriftligt til sommer. Men jeg har lidt svaert ved oversættelser og grammatik generalt. Hvad synes jeg skal gøre for at jeg kan blive bedre til engelsk? Jeg prøver at øve mig ved at over... -
Noteskrivning på uni
ForumindlægNæste år begynder jeg på min videregående uddannelse i noget stadigvæk ubestemt inden for naturvidenskab. I den forbindelse spekulerer jeg på, om det kan betale sig at skrive noter på computeren? I gym har jeg altid skrevet noter i hånden i naturvidenskabelige fag, fordi det som regel er hurtige... -
Thukydid
ForumindlægHej..Er der nogen der har nogle noter til Perikles' Forsvarstale af Thukydid?Vil værdsætte enhver hjælp -
the sniper
Forumindlæger der nogle, som har nogle gode noter til the sniper`? vil være en stor hjælp:) takker -
Tirsdag nat - Helle Helle
ForumindlægNogle der har noter til tirsdag nat af helle helle? Kan ikke komme i gang :-( -
Underemne til projektopgave
ForumindlægVi er en 3 personsgruppe der skal lave en projektopgave i uge 49. Vores overemne er vendepunkter. Vi har kigget på både kropsidealer og noget historie. Du/i må meget gerne komme med ideer -
SOP
ForumindlægHej, Jeg skal vælge emne til min SOP på onsdag og er virkelig forvirret over hvad jeg skal vælge - Skal skrive i fagene afsætning og historie. Har brug for hjælp til problemstilling og problemformulering - Er åben for alle ideer:) -
Betaling på vidergåendeuddannelser?
ForumindlægBetaler man for at starte op på en vidergående uddannelse? Lige som man gør på mange ungdomsuddannelser? -
Nazisme
ForumindlægHejsa alle sammen!Vi er i historie gået igang med emnet Nazisme, og bruger bogen "Nazisme - og nynazisme" skrevet af Torben Smith. Jeg tænkte så om nogle har nogle gode noter til emnet. Please hjælp hvis I har! På forhånd takHilsen Sasha -
Oversættelse af "Murder or suicide?"
ForumindlægHar jeg oversat teksten til "Murder or suicide?" korrekt? Murder or suicide? On March 23, 1994, a medical examiner viewed the body of Ronald Opus and concluded that he died from a gunshot wound of the head caused by a shotgun. Investigation to that point had revealed that the dece... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
1 lille engelsk sætning
Forumindlæghvordan vil I sige "han kunne ikke fordrage at flyve". He could not stand to fly / he could not stand flying?Er i tvivl om det skal være "to fly" eller flying? -
Revolution
ForumindlægHvilken revolutionsperiode er kendt for faser med navne som Rædselsherredømmet og Direktoriet? I Hvilken antik by tog tyrannen Peisistratos magten ved at forklæde en pige som gudinde Athene? Det vil være super hvis i kunne hjælpe mig med det :) -
En sætning
ForumindlægJeg har fået at vide af mine tysklærer, at der er noget forkerte ved: wegen mein schlect Noten i følgende sætning, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kan omskrive det? Hele sætningen: Gestern war der erste Tag in der Schule, weil ich, bis jetzt, wegen meines schlechter Noten, schwänzte. ... -
Avant le deluge
Forumindlægnogle der har læst avant le deluge?\n\n\nhar i nogle gode fif/pointen med historien?
