Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5501 til 5520 af 33009
-
AT6: Religion C
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i mit AT6-forløb valgt terrorangrebet 9/11, i fagene Historie A og Religion C. Jeg har brug for lidt forslag til besvarelse af de problemstillinger som omhandler religion: - Hvad er terroristernes religiøse begrundelse for at begå terrorangrebe... -
Logik
ForumindlægHej Jeg skal ved resolution give et direkte og indirekte bevis for det logiske argument. Jeg omskrevet præmisserne til konjuktiv form, som var en af opgaverne, men er gået i stå ved det direkte og indrekte bevis. -
theogonien, perspektivering til ?
ForumindlægHvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :) -
udregning af snit
ForumindlægEhm altså hvis man har to valgfag efter den nye reform på b-niveau og ellers de obligatoriske niveauer, hvad bliver gennemsnittet så hvis man har fået 7 i alle fag til alle eksamener på hf? -
Matematik C juni 2015
ForumindlægUha, Jeg kan næsten ikke vente med at få resultatet af vide hvad angår matematik c skriftligt. Er der nogen, der har et "facit " til matematik C HF juni i år? - så man kan se, om man har nogle fejl? -
Droppe eksamen?
ForumindlægHej, jeg går på HF enkeltfag. Er der nogle der ved om det er muligt at droppe de eksaminer jeg har til vinter, når jeg alligevel skal have dem alle sammen på et niveau højere til næste år Ville nemlig gerne på ferie lige i eksamenstiden. -
Find fejlen (og forklar)
ForumindlægJeg har fået følgende sætning: A child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games som jeg har rettet til A child will be mentally damaged if learning does not include play, fun and games Jeg kan godt forklare, hvorfor jeg har sat opbremsningskomma i sidste del af... -
Histore Samfundsfaglig-vinkle
ForumindlægHej Er der nogen der har historie fra en samfundsfaglig vinkel? Har problemer med at finde metoder til det? Kan i sige hvilke det er? -
Idéforslag til SRP
ForumindlægHej medstuderende. Har I bud på eventuelle emner i SRP: Fysik A og Historie A? -
Bedømmelse af noteteknink ønskes!
ForumindlægEr min måde at tage noter på helt ved siden af? Man burde nok lige tage det faktum i betragtning at man skal have noterne med ind til eksamen? Mine noter vedhæftet som word fil, kom frisk og sig hvad i synes... -
6 sætninger - lidt hjælp
ForumindlægHar lige en smule svært ved disse may,might, can osv.. evt. rettelse ? Må/måtte, kan/kunne Oversættelse af følgende sætninger: A. Voksne må ikke komme på legepladsen. B. Du må ikke plukke blomsterne i parken. C. Journalisten må have misforstået det svar, han fik. D. Må jeg låne din computer et... -
Forslag til stil
ForumindlægJeg skal skrive en historie med titlen: Mødet på tårntrappen.Men denne historie sal slutte i situationen på billedet (der er et billede, med en dame og en mand på tårntrappen).Nogen der har idéer til, hvordan jeg kan skrive det?Mvh Tonni -
Dansk/Historieopgave 2.g
ForumindlægHey hey.. da jeg snart skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk eller historie vil jeg gerne se nogle eksempler på opgaver skrevet i hhv. dansk eller historie (eller begge) har ikke kunne finde nogle vha. søgefunktionen.. hjælp?? -
Historielærer/hjælpere
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie næste uge og vil høre om der er en historielærer eller en, der har meget forstand på historie, som kan hjælpe mht. min eksamen, som er 24 timers forberedelse. Jeg vil selvfølgelig gerne betale vedkommende for hjælpen :) -
haster
ForumindlægEn der nogen der har noter til den her tekst? Jeg har lidt problemer med den og kunne godt bruge noget hjælp Penelope Lively: Clara's day -
terminsprøve
ForumindlægEr det tilladt at bruge sine egne noter, inklusive dem hvor ChatGPT er anvendt, i en opgave til terminsprøven i dansk, uden at det betragtes som plagiat? -
Sygeplejerske udd
ForumindlægHej, jeg har hf som studentereksamen, og jeg har tænkt mig at læse til sygeplejerske.. Hvordan og hvorledes er det med, optagelsen.. adgangskraven osv? For at blive optaget på skolen, skal man så have 12 måneders erfaring? Og hvor skal jeg være i praktik, i plejehjemmet måske? -
Ørneflugt-opgave
ForumindlægJeg sidder med den her opgave, hvor jeg skal finde alle eventyrtrækkene i historien, så hvis nogle af jer har dem, så smid dem lige ind her -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
media res
Forumindlæghey.Ville spørge om der var nogle der vidste hvad "media res" vil sig.
