Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5841 til 5860 af 11183
  • EngB eksamen

    Forumindlæg
    Helt enkelt, hvordan foregår engelskB eksamen? Kan det passe man skal læse et stykke op fra teksten? Lægges der meget vægt på perspektiveringen til det kendte stof? Hvad forventes der af en, skal man "bare" analysere og fortolke som i dansk?
  • Fysik A eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her og forbereder mig til eksamen, og tænkte på om der mon er nogen, der ligger inde med noter om laseren? alt kan bruges :) På forhånd tak :)
  • ENGELSK A EKSAME

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Der lige noget jeg skal spørger om, har snakket med nogle venner omkring mundtlig engelsk A. Vi har hørt at det bliver en rigtig rigtig svær eksame? Hvad skal man for at bestå engelsk A eksamen? altså hvad skal man kunne? hvad kræver de? Håber på at få et svar..
  • HJÆLP! Analyse, fortolkning af Niarn - Kommer aldrig igen video - hurtigt!

    Forumindlæg
    Hey. Skal til mundtlig FSA i dansk imorgen og har trukket musikvideo. Har så valgt videoen Kommer Aldrig Igen med Niarn: http://youtube.com/watch?v=5hH6cbmK-5Q Jeg er helt på bar bund. Nogle der har analyseret den, lavet noget om den? Evt. har et analyse skema eller vil give en hjælpende hånd?
  • lære udenaf eksam

    Forumindlæg
    hej skal man endlige have styr på, hvert t´roesbekendel i biblen og sura i koran? altså lære dem udenaf til eksamen? og hvad skal man bruge dem til, er det til at perspektiver med den ukendte tekst tak
  • JURABØGER

    Forumindlæg
    HEJ JEG SÆLGER ALLE BØGER DU HAR BRUG FOR PÅ DET FØRSTE ÅR PÅ JURASTUDIET, SAMT STUDIESKIVEN MED KARNOVS-LOVSAMLING OG UfR DOMSSAMLINGEN. ALLE BØGERNE ER SOM NYE. INGEN KRØLLEDE SIDER ELLER NOTATER. NY PRIS: 3800 KR DIN PRIS: 2000 KR KONTAKT MIG PÅ [email protected] ELLER 61 16 13 93...
  • SSO i Matematik

    Forumindlæg
    Hej, ved godt der måske stadig er lang tid til december, hvor man skriver SSO men sidder og tænker på det nu. Jeg har tænkt mig at skrive i MAT har det på A niveau, er ikke specielt go men sådan normal. Er der nogle der kan anbefale at skrive sso i matematik, og hvad emne er godt, jeg tænker li...
  • trenger fransk gymnasial eksamen inden juni.

    Forumindlæg
    Hej.Jeg er ansøgende på arkitektskolen i Århus lige nu, men mangler fransk eksamen for at ha godkent mine gymnasiekarakterer. I Norge finnes det en ordning der heter privatisteksamen, hvor man leser på egenhånd uten lektioner. Finnes det en tilsvarende tilordning her i Danmark?Det gjælder gymnas...
  • Blokstruktur v. semesterstruktur

    Forumindlæg
    Hvad synes I? Fordele og ulemper? Er der nogle, der har haft erfaringer med blokstruktur, gode som dårlige?
  • HASTER

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fysik rapport om induktion og veksel strøm er der nogle der har lyst til at forklare noget om hvad det er. ? er totalt lost.. :s håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.. tusind tak..
  • Investering og finansiering

    Forumindlæg
    Hej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut...
  • Differentiabel - hurtigt spørgsmål!

    Forumindlæg
    Okay :) Kan man slutte at g(x)= x+sin(x) er differentiabel idet g'(x) = 1 + cos(x) ?? :) Altså man kan finde en differenskvotient for funktionen g(x).
  • Eksamenskurser - Det hjælper!!!

    Forumindlæg
    Min søster bruger det på CBS. Jeg har fundet eksamensklar.nu, der udbyder eksamensforberedende kurser til os på gym og hhx Der er: Mat Erhvervsret Erhvervsøkonomi -Måske det hjælper dig til at bestå :)
  • årskarakter

    Forumindlæg
    hej, tælller ens årskarkter, hvis man kommer til eksamen på samme fag? fx et c fag
  • pædagogikstuderende på uni- bøger?

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil høre om der er nogen der ved hvilke materiale, bøger man benytter på studiet, eller kan foreslå selv en god bog der lærer begreberne man bruger på det pædagogiske studie. Altså på akademisk niveau (uni)? Håber i kan hjælpe mig.
  • Hjælp til mundtlig engelsk

    Forumindlæg
    Hej I juni måned skal jeg op i mundtlig engelsk, og jeg har trækket emnet " Taking Risks". Problemet er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal fortælle om til eksamen. Så jeg har virkelig brug for jeres hjælp og give mig ideer om, hvad jeg kan fortælle om. På forhånd tak.
  • Mundtlig Fysik A-niveau eksamen

    Forumindlæg
    hey Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at få vide om der er nogen der ude der har været oppe til Fys A mundtlig eksamen? Jeg vil bare hører hvordan der er mm. Skal snart op så det ville være til stor hjælpe hvis nogle fortalte hvad jeg har i vente. :D
  • FSA - mundtlig engelsk

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op i mundtlig engelsk om 10 dage, og jeg vil gerne have 12, da jeg ved at jeg fortjener det og er i stand til at få det. Men jeg er meget i tvivl, hvad der giver 12 i mundtlig engelsk?? Hvad skal jeg lægge vægt på? Håber I vil hjælpe mig.. Er virkelig nervøs :( Anne
  • Differentialkvotient og differentialregning.

    Forumindlæg
    Hejsa alle. Håber i kan hjælpe mig op til matematikeksamen. Jeg skal udlede differentialkvotienten for, hvor f(x) og g(x) er differentiable funktioner. Hvordan gør jeg det?
  • Atomorbitaler og hybridisering

    Forumindlæg
    Hej alle, er der nogle som kan forklare mig, hvad der menes med at man skal redegøre for atomorbitaler og hybridiseringer med udgangspunkt i carbonatomet? Jeg har ikke fået fat i, hvorfor det skal specificeres, at det skal være carbonatomet, og hvordan ville I eksempelvis besvare sådan et spørgsm...