Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 6881 til 6900 af 40685
-
Forklaring af figur til eksamen i morgen
ForumindlægHej alle i hjælpsomme folk! Jeg skal til eksamen i morgen i biologi på b niveau og har trukket om diabetes og motion. En udleveret figur er nummer 201 insulinreceptorens virkemåde fra biokemibogen. Men en del af figuren forstår jeg ikke. Figuren kan findes via linket her http://www.biokemibogen.... -
Dansk eksamen 2005 - Hvad bliver emnet?
ForumindlægSå er der en uge til vi skal til Dansk skr.Men hvad mon emnet bliver?Selv om man nok ikke kan gætte det kan det være meget sundt at få nogle bud på banen så man i det næste stykke tid kan gøre sig et par overvejelser over det... Kan jo i hvertfald ikke skadeMin dansklærer mener at emenr altid afs... -
Fy da føj for en eksamen!
ForumindlægHar lige været oppe i dansk i dag og fik 8. Er egentlig tilfreds med karakteren, men det er jeg bestemt ikke med min lærer og censor. Nøj, hvor var de stride og ubehøvlede! Jeg var ikke kommet rigtig igang, før de hang over mig med alle deres spørgsmål, og så sad de tilmed og afbrød mig gang på g... -
Skriftlig eksamen, hvad synes I?
ForumindlægSå er det overstået... Jeg havde opgave 3:pop/rock, men synes godt nok ikke den var sååå god igen.. I hvert fald irriterende med et nummer, jeg kendte i forvejen. - og den der tone til sidst var da bare mærkelig ??? Endvidere mærkeligt, at der ikke var nogle skalafremmede akkorder.. -
mdt. Engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til min sidste eksamen i morgen, mdt. engelsk, og ville bare lige høre om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man giver et godt indtryk, og hvordan man kan få et flot 9 tal, da jeg er meget nervøs, håber på nogle gode svar. På forhånd tak... -
mundtlig dansk eksamen
ForumindlægEn af mine venner som jeg går på skole med, var oppe i dansk i går (torsdag), han havde forberedt sig godt, og da han kom ind snakkede han løs i 6 minutter, så siger censor at det er fint, og sender ham ud. Da han kommer ind og skal have sin bedømmelse afvide siger censor bare at han er dumpet, h... -
samf a mundt. eksamen
Forumindlæghey there. jeg er desværre så uheldig, at mit ene eksamensfag i år er blevet mundtlig samfundsfag, som jeg har på a-niveau. jeg skal op i næste måned, så der skulle være god tid til at læse op, men jeg synes alligevel, det er mega uoverskueligt. jeg tænkte, om der var nogle herinde, der havde e... -
Virksomhedsøkonomi eksamen - hjælp hurtigt!
ForumindlægJeg står og skal op til eksamen i virksomhedsøkonomi mundtlig i morgen. Jeg har læst utrolig meget på tingene, men jeg sidder stadig inde med nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunne forstå ud fra min bog. Så jeg håber der er nogen der vil hjælp, og som gerne vil forklare det meget simpelt ! 1. Hv... -
Fysik/kemi FSA eksamen... hjælp!
ForumindlægHej ! :D.. Jeg skal op til eksamen i morgen i Fysik/Kemi, og jeg føler mig ret usikker, selvom jeg - tror - jeg ved det jeg skal vide :D .. Mine emner er få: Syrer / Baser. Elektromagnetisme. Radioaktivitet og stråling. Jeg søger lige nu lidt hjælp til syrer og baser, da jeg ikke ved hvilke opsti... -
AT-eksamen: Hjælp til teorier og metoder
ForumindlægJeg tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig, idet jeg skal op til AT-eksamen i morgen. Jeg har fagene biologi og dansk, og har en vision omkring kunstig befrugtning, og har undersøgelsen ud fra artikler. Jeg er i tvivl omkring, hvorledes jeg kan tale om mit emne, idet jeg artikler. Skal man... -
Emnevalg til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk mundtlig eksamen her inden så længe - 9. klasses afslutningseksamen. Jeg er derfor i gang med at forberede mig. Jeg skal have valgt et underemne inden for et af disse overemner: 1, Black people and racism 2, High School Shootings 3, Teenage Life Derfor ville jeg høre j... -
Fysik-eksamen: Bohrs atommodel
ForumindlægHalløj:)) Jeg har virkelig hårdt brug for hjælp i min fysik eksamens spørgsmål, som handler om Bohrs atommodel. Jeg skal til fysikeksamen på mandag, og har allerede fået lavet de 13 spørgsmål osv. har dog et tilbage. Er der nogle af jer, der er søde at forklar på en nemmere måde, hvad Bohrs at... -
Kom/IT eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til maj til et kom/IT eksamen, og vores lærer har sagt at vi godt måtte bestemme hvilken emne vi gerne ville tale om, jeg er i tvivl om, at hvad jeg egentlig ville gerne tale om, dog ville jeg ikke vælge noget relateret til globale opvarming og rygning, da allerede mange har taget d... -
Er dette korrekt sagt? Eksamen
ForumindlægSkal op til eksamen om lidt, og skal nævne noget om hvordan tungt-opløselige salte dannes. Jeg vil bruge disse 2 eksempler. Er de korrekte, korrekt skrevet, op og afstemt? Herunder bruges Fe(III) FeCl3(s) + PO43-(aq) → FePO4(s) + 3Cl-(aq) Herunder bruges Fe(II) 3FeCl2(s) + 2PO43-(aq) &... -
hjælp til perspektivering under eksamens emne
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og laver dispositioner til min kemi-B eksamen.. nu sidder jeg og laver disposition over emnet kemisk ligevægt, og for at fuldende min disposition skal jeg finde noget at perspektivere til, til dette emne.. er der nogle som sidder inde med forslag, må i meget gerne skri... -
Skriftlig biologi eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i skriftlig biologi her på onsdag. Da jeg i forvejen ikke er den skarpeste til faget, vil jeg gerne forberede mig så meget som muligt. Jeg har fundet to gamle prøver jeg har lavet inde på testogprøver.dk, og læst om diverse emner.. Tænkte bare på, om der var noget andet ... -
Virksomhedsøkonomi mundtlig eksame
ForumindlægHej. Jeg skal snart til VØ eksamen mundtligt... og min lærer har ikke fortalt os en skid, om hvad vi skal være forberedt på. Han siger bare, vi skal læse hele bogen og kunne den udenad. Men hvem kan også huske en bog i hovedet udenad?? Såååå, ja er der nogen søde og rarer mennesker, der kan g... -
EKSAMEN!!! RET EN TEKST!
ForumindlægHejsa. Jeg skal på mandag op i engelsk, (9. klasse) Og jeg har valgt som overemne , racisme, og som underemne racisme i dansk politik. Jeg har skrevet kort, hvad jeg vil sige.. Og jeg vil bare høre, om ikke der er nogen der vil bruge 5 minutter, på at rette den for grammatiske fejl, jeg er nemli... -
Eksamen - fysik b
ForumindlægJeg står og skal op til eksamen i fysik på b niveau i næste uge, og der hersker lidt tvivl blandt mine klassekammerater om hvad det egentlig er vi skal. Ja det er både teortisk og praktisk, men det er mest det teoretiske der er tvivl om. Læreren har modsagt sig selv et par gange om vi fx kan ko... -
Hjælp til eksame spørgsmål KEMI
ForumindlægHej derude! Har ledt længe efter svar på disse spørgsmål herinde og google, men må opgive. så nu håber jeg at der sidder nogen kloge hoveder der kan hjæpe mig! Jeg skal til kemi eksamen i næste uge, og mangler desperat hjælp ! Her er de: Gør rede for: - Opbygning af molekyler - Molekylernes ...
