Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7101 til 7120 af 11183
  • Reaktionstiden i nervesystemet.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med at lave en biologi rapport og sidder devsærre fast ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Hvad helt konkret bruges reaktionstiden til i nervesystemet? Håber i kan svare mig. Hav en god dag:)
  • HJÆLP til ét spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-)
  • Gæring

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl om, hvad det præcise formål med det gæringsforsøg jeg har lavet i forbindelse med nv-biologi i 1.g, så tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe mig? Udover det vil jeg også gerne vide hvad gærcellerne lever af, og hvad de skal bruge føden til? Håber der en nogen som kan hjæ...
  • Kendetegn??

    Forumindlæg
    Hey ! jeg er i gang med en kemi/biologi opgave. Og jeg kan ikke rigtig finde nogen steder, hvor der står noget om opbygningen af og kendetegn ved ion- og molekyleforbindelser. Så hvis der enten er nogen, der kan forklare mig lidt om det eller sende et link? På forhånd tak (:
  • Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp.
  • HJææælp til kemi opgave..2

    Forumindlæg
    HEEy..det er mig igen.. jeg ville spørge om der er nogen der lige kan finde noget om ethanols omsætning i kroppen? jeg har søgt i nogle biologi bøger, men det er noget lidt avenceret noget..er der nogen der kan finde noget lidt nemmere noget som jeg kan forstår;)..
  • Hypotese - Anabaena

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål i biologi, som jeg har lidt problemer med, - Opstil en hypotese til forklaring af, hvorfor alger kan have en fordel af at være giftproducerende? - Angiv fremgangsmåde for et eksperiment, hvorved du kan undersøge din hypo...
  • Fruktose

    Forumindlæg
    Hejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd.
  • 7-helix receptorens funktionsmåde.

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet.
  • AT 2016 - grænser - stamceller

    Forumindlæg
    Hej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden?
  • Hvordan får I gjort cellevægen og membranen permeabel?

    Forumindlæg
    hej. Er i gang med biologi opgave, hvor jeg skal svare på ovenstående spørgsmål..? Forstår dog ikke helt. Håber der er nogen der - meget pædagogisk - kunne forklare? "Hvordan får I gjort cellevæggen og membranen permeabel?" Tusind tak på forhånd
  • opgave

    Forumindlæg
    Hejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790
  • Kræft (sso) mangler bøger, søger råd.

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive sso om kræftens biologi, jeg fordyber mig i brystkræft og hvordan det arves. ville høre om der var nogen som kendte nogle gode bøger som ikke handlede om hvordan en mor kom igennem hendes sygdom! da det ikke her helt så meget med celler osc at gøre!
  • Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti

    Forumindlæg
    Jeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej.
  • Er dette tilladt? Eksamensregler søges.

    Forumindlæg
    Jeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi...
  • styrke svaghed

    Forumindlæg
    Jeg har rigtig svært ved at se svaghederne i biologi ved brug af den induktive metode. Jeg referer til hvordan forskere i mange har lavet dna-profilanalyse. Men hvilke svagheder er der ved en så anerkendt metode?
  • Lungemaskine

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver en opgave i biologi om børnelammelse/polio, og jeg skal bruge noget information om den såkaldte lungemaskine. Er der en der ved hvordan den bruges, eller kan give mig henvisninger til et sted hvor jeg kan læse om den? Jeg kan ikke selv finde noget. På forhånd tak
  • Donorblods holbarhed

    Forumindlæg
    Hey jeg sidder lige og laver biologi... Tænkte om der var nogle der kunne svare på dette spørgsmål.. Vurder, Hvilken indflydelse en højere opbevaringstemperatur end 4 grader ville have på donorblods holbarhed.... Tak på evt. forhånd
  • Gensplejsning og planter

    Forumindlæg
    Hej, er igang med at forberede til mundtlig biologi og jeg har dette spørgsmål: Raps er en tokimet plante, hvordan kan denne gensplejses? OG Diskuter fordele og ulemper ved gensplejsede planter (GMO-afgrøder) Nogen der kan hjælpe?????
  • Metoder gensplejsning?!!!

    Forumindlæg
    Jeg sider og forbereder mig til biologi eksame, og der er et sprøgsmål som lyder sådan her: - Gør rede for hvilke metoder der anvendes til fremstilling af gensplejsede (=transgene) planter Hvad mener de med metoder? Så vidt jeg husker er der ikke nogle metoder til fremstillingen af gensple...