Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7241 til 7260 af 33009
-
rumgeometri
Forumindlægjeg kan ik finde ud af at lave den her opgave, så nogen der vil hjælpe? find afstanden mellem punktet Q og linien A og B, når A(1,2,2) B(2,2,0) Q(3,9,14) jeg ved at man skal bruge dist-formlen, men ved ik helt hvordan jeg skal indsætte. -
Tag et fag ved siden af gymnasiet?
ForumindlægHej alle Har lige et par spørgsmål angående nogle fag. Jeg går lignu på htx i 3.g og har eng på A-niveau. Problemet er at jeg ikke bryder mig om undervisningen på skolen. Er der en måde hvorpå man kan tage faget et andet sted ved siden af gymnasiet? Altså så jeg slipper for have engelsk på skole... -
Differentialligning
ForumindlægEn differentialligning er givet ved: dV/dt = -0.1*V^(2/3) Man ved, at V(10) = 64 Er der nogle der kan hjælpe med at løse denne differentialligning; altså finde V som funktion af t. Jeg har aldrig nogensinde haft en differentialligning af denne type og har aldrig hørt om det i undervisningen. O... -
Erhversøkonomi - valgfag
ForumindlægHeey folkens :) Jeg vil bare gerne høre om man vil anbefale at tage erhvervsøkonomi som valgfag i 3.g.? Hvis ja, på hvilket grundlag? Hvad lærer man om? Hvad skal man kunne? :) Håber folket kan hjælpe :D :) -
ansøgning til ku
Forumindlæghej. præcis hvilke papirer skal man sende med sin ansøgning? Har fået et skema, der hedder "prioteringsskema 2007" inde på optagelse.dk. Er det bare det stykke papir + kopi af studentereksamen?? Det skal siges jeg ansøger om vinteroptag på økonomi. Er det noget med at eksamensbeviste s... -
Beregn den formelle koncentration. pH er oplyst.
ForumindlægBeregn den formelle koncentration i en opløsning af NaF i vand, hvor pH er 7,84. Føler mig lidt tabt på det her spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :) -
gældsannuitet
Forumindlægkan du svare mig på hvordan man regner pålydende rente,ÅOP,nominel rente osv.ved gældsannuitet (annuitetslån)ud? det haster -
Hyperbel
ForumindlægHar følgende spørgsmål: Hvordan definerer jeg en hyperbel som keglesnit? - Skal jeg bare forklare hvor det plane snit ligger henne?.. Simpel funktion? - Det er vel bare hvor jeg udleder den egentlige formel for en hyperbel. Parameterfremstilling? - Hvad er det? Håber nogen vil hjælpe mig, JJ -
HJÆLP matematik
ForumindlægHej jeg er igang med at forberede mig til den skriftlige eksamen i matematik A niveau her i december. Jeg har regnet alle 17 eksamenssæt siden reformen, og jeg har regnet samtlige opgaver fra EMU - dem der hedder ' STX A Vejledende eksamensopgaver - EMU" link Jeg vil gerne regne no... -
VUC
ForumindlægHellO :) Kan man efter afsluttet studentereksamen opgradere med 1-2 fag på vuc og derefter få ganget sit studentereksamensnit med 1,03-1,06? -
Hvilket gymnasium for at blive revisor
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp her. Jeg er 9. klasses elev, og ved ikke vilket gymnasium jeg skal på da jeg vil være revisor. Er det ligemegt eller har alle gymnasiumer en kategori efter hvad man ville være? -
talesprog og skriftsprog
Forumindlægnogle som kan fortælle hvad forskellen mellem talesprog og skriftsprog er? -
Kan jeg stadigvæk nå det?
ForumindlægHej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids... -
SSO i kemi
ForumindlægJeg har valgt at skrive SSO i kemi, og valgt emnet organisk kemi. Jeg vil bare lige spørger om hvilke nogle ting jeg kan skrive om og komme ind på i organisk kemi. Hvad kunne være nogle gode ting man skriver om i en SSO ? På forhånd tak. -
Skriftlig matematik B-niveau 2008
ForumindlægHej Er der nogen der har resultater til skriftlig mat b-niveau i sidste uge?? Mvh -
eksamenspørgsmål
ForumindlægKan det være rigtigt at man ikke kan finde nogle af de gamle skriftlige eksamensæt til niveau a i HTX matematik på gyminasie niveau? Findes de ikke i nogle bøger / nettet? MVH BR. -
Valgfag?
ForumindlægHej alle sammen Jeg står i det problem at jeg snart skal til at vælge valgfag og jeg er lidt usikker på hvad jeg skal vælge. Er der nogen der kan anbefalde idræt B?? Overvejer nemlig at vælge det, men ved det ikke helt. -
Bruge tavlen?
ForumindlægDem der har været oppe i AT: Sidder man ned gennem hele eksamen, eller må man gerne bruge stå op og evt. bruge tavlen? -
Emne til Dansk og Psykologi
Forumindlægjeg har valgt at skrive AT i Dansk og Psykologi da det umiddelbart var de fag jeg helst ville have, men jeg er i tvivl om hvilke emner der er til rådighed, så ville høre om der er nogen der sidder inde med idéer? På forhånd tak! -
Om at klage
ForumindlægForaet summer. Mange er utilfredse med de skriftlige eksamener - der rapporteres om karakterfald på flere trin; fra 10 til 02 eller 12 til 4. Så, det lader til, at den eneste mulighed er at klage. Men før det, så overvej lige flg. punkter: 1) To udefrakommende censorer har rettet din skr. eksam...
