Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7261 til 7280 af 14598
-
Hjælp til SRO
ForumindlægHey kære brugere. Jeg har i SRO fået en opgaveformulering der går ud på at jeg skal skrive om galilei og hans tid, samt beskrive fysikkens metode. Jeg skal derudover også udvælge den bedste model fra nogle af hans forsøg som jeg har lavet. Jeg har skrevet en indledning og om hans faldlov også lid... -
Ulovlig deling af slides til Biokemi 2 på KU
ForumindlægKære "maria2datter", vil du kontakte mig angående ulovlig deling af slides fra forelæsninger i Biokemi 2 (2017) fra KU. De er delt af en anonym bruger med dit brugernavn på en anden hjemmeside. Jeg er helt på det rene med at det nok er sket med de bedste hensigter, men det er meget uhel... -
Island og grundfjeld
ForumindlægKære alle :) Jeg sidder her og skal aflevere geografiopgave i morgen om Island.. Jeg er stødt på det problem, at jeg ikke kan finde ud af at forklare, at Island er grundfjeld.. Hva skriver man? at Island er "lavet" på grundfjeld? eller at Island er det land på grundfjeld? jeg er heelt l... -
Danskhistorie opgave- redegørelse
ForumindlægGod eftermiddag alle sammen :) Jeg skal igang med min redegørelse, hvor mit overordnede tema er kærlighed indenfor industrialiseringen og på dansk kaldes det "det moderne gennembrud.. Jeg Anvender dermed min danske kilde, ved at redegøre for den historiske periode og derefter at diskutere ... -
Hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej kære venner Jeg går på hf. og jeg skal træk engelsk tekst imorgen, hvor jeg har 24 timer til at forbrede mig. Jeg er ikke særlig god til engelsk, især til at analyser tekster og sådan. Og det er vigtig at jeg består i engelsk , fordi jeg kan ikke bliver optaget på videregående uddannelse hvi... -
HJÆLP, hjælp, hjælp. Metode i samf.
ForumindlægHej alle! Jeg vil bare være super taknemmelig hvis der er nogen der kan besvare et af mine spørgsmål, jeg er nemlig helt vildt forvirret omkring alt det her metode. Bruger man ikke kun kvalitativ/kvantitativ metode (samfundsfaglig) når man skal INDSAMLE data? Hvis jeg nu bruger en af Karl Marx&... -
Frk. Escobar - L.O.C
ForumindlægJeg har valgt at analysere musikvideoen frk escobar af L.O.C til FS10 eksamen i år. Jeg ville høre om der var nogle som evt. kunnne hjælpe mig lidt her. Link til musikvideo'en. http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=10669569 Omkring 3 minutter og 12 seku... -
SRP i psykologi c
ForumindlægKære alle, Jeg er meget i tvivl om mine valg af fag til SRP - dog overvejer jeg stærkt psykologi c som en af fagene. Har dog ingen idé om, hvordan man skriver en SRP i psykologi c, og jeg har svært ved at forstå, hvordan faget kan bruges skriftligt (da vi ikke har afleveringer i det). Derfor vil... -
Keglesnit og kvadratisk optimering
ForumindlægKære alle. Jeg skal til eksamen i morgen og har brug til følgende: "En kvadratisk funktion er givet ved f(x,y)=ax^2+bx+cy+dy+e. Angiv kriterier for hvornår niveaukurver f(x,y)=t danner cirkler og hvornår ellipser." Jeg vil enormt gerne forstå det rigtigt, så forklaring med eksempler er ... -
Variabelsammenhæng-eksamen
ForumindlægHej kære studieportal brugere! Jeg sidder her med nogle eksamens spørgsmål som jeg simpelthen ikke kan finde ud af! Håber der sidder nogen derude som kan hjælpe mig lidt. Spørgsmålene lyder således: 1. Omtal et eksempel på anvendelse af den lineære vækstmodel og hvordan man afgør om et datasæt ha... -
Nogen der har forstand på variabelsammehæng??? :(
ForumindlægHej kære studieportal brugere! Jeg sidder her med nogle eksamens spørgsmål som jeg simpelthen ikke kan finde ud af! Håber der sidder nogen derude som kan hjælpe mig lidt. Spørgsmålene lyder således: 1. Omtal et eksempel på anvendelse af den lineære vækstmodel og hvordan man afgør om et datasæt h... -
Budskab Hyrdinden og Skorstens fejeren
ForumindlægHejsa. jeg sidder her og overvejer budskabet i Hyrdinden og Skorstens fejeren, men det er bestemt ikke let. Mit bud er at der ihvertfald er noget med kærlighed indeblandet, men lige præcis hvad budskabet er kan jeg ikke se. Jeg tænkte der måske var nogle herinde der har læst eventyret og kunne k... -
Præsentation af tekst
ForumindlægHej kære medlidende Jeg har fået den store fornøjelse at skulle op til en prøve på mandag i mundtlig fransk. Men mig og fransk har altid haft et stramt forhold..... Det jeg håbede på om der var nogen her inde, som er virkelig skarpe til fransk der hurtig kunne lave en lille oversættelse til mig: ... -
Årsprøve - bilag?
ForumindlægKære alle! Vi har til vores årsprøve i fysik B fået udleveret de teoretiske spørgsmål på forhånd, dog står der, at bilagene forbliver ukendte (altså dem ser vi først, når vi trækker inden de 24minutters forberedelsestid). Men jeg tænkte på, om nogen af jer vidste, hvad bilagene omfattede? - Regn... -
Temaet i ''Gi' mig Danmark tilbage'' af Natasja?
ForumindlægHej alle venlige mennesker :D Jeg skal til Dansk eksamen på tirsdag. Jeg skal analysere digtet/sangen ''Gi mig DK tilbage'' af Natasja, men jeg mangler desværre lidt om følgende ting: - Budskab & tema. Budskabet er teksten i helhed. Hvad vil hun gerne have os til at forstå? På... -
Robben Island
ForumindlægKære alle :) Jeg har ingen idé om, hvilket fag dette spørgsmål går inden under, så jeg håber I kan bære over med mig :) - Det er fordi jeg sidder og laver opgave om Robben Island, på engelsk godt nok (men det er jo irrelevant) og jeg er nået til et spørgsmål på min synopse som jeg ikke kan svare ... -
4 sætninger (Oversættelse)
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der gider at komme med et bud på en oversættelse af følgende sætninger: - Hun gispede rædselslagen, da hun så en mørk sygge uden for vinduet. - Moderen kiggede kærligt på sin nyfødte søn. - Læreren spugte overrasket, om Peter selv havde skrevet den stil (composition). - Hun... -
Opgave om kosmologi og stjernene
ForumindlægKære alle jer herinde på SP ;) Jeg har lidt problemer med en opgave som senest skal afleveres i morgen. Kan I måske vær behjælpelige :D Solen har en masse på 2,0·?10?^30 kg. Heraf er 73 % hydrogenkerner (protoner), hvoraf 13 % er ved tilstrækkelig høj temperatur til at kunne fusio... -
Impuls
ForumindlægHejsa kære med studerende (: Sidder med en opgave jeg har lidt svært ved at dreje. Kometens tyngdekraft er svag, så det er nødvendigt at sikre landingsmodulet ved hjælp af kabler. Under landingen skyder modulet en harpun på 1,3 kg ud med en hastighed på 30 m/s. Her kommer opgaven...... Bestem ... -
variablesammenhænge
Forumindlægkære i derinde så er den sidste startet i gymnasiet og nu vil hun gerne have hjælp men ...... jeg er d... men vil altså lære det stykket lyder : opskriv en formel for rumfanget af en lukket kasse hvis længde er 1,4 gange større end bredden, og hvor højden er halvdelen af bredden næste styk...
