Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7281 til 7300 af 11183
  • Haster!! & hjælp!

    Forumindlæg
    Mit svaghed er nok biologi!! Vi har emnet Regnskoven - Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde nogle steder overhovedet. eller er det bare mig som ikke kan finde ud af den. spørgsmålet er: Find eksempler på hvordan planter har tilpasset sig i livet Regnskoven.
  • AT emne, En epidemi/vaccination

    Forumindlæg
    Jeg har valgt at kombinere Biologi C og Historie A, men problemet er bare at jeg ikke ved hvilken eppidemi eller vaccination jeg vil skrive om, Nogen som kunne komme med nogle gode forslag, til hvilken jeg skal vælge...
  • HJÆLP DET HASTER

    Forumindlæg
    jeg skal aflevere biologi opgave på mandag og jeg skal skrive hvad, hvor, hvornår INSEKTERNES FORVANDLING foregår og så skal jeg skrive om fuldstædig forvandling og ufuldstændig forvandling PLEASE hjælp mig har søgt under google og kan ike finde noget
  • Blodsukker og kartoffelchips

    Forumindlæg
    Hej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt?
  • DOPING

    Forumindlæg
    hey har til mit studieretningsprojekt valgt at skrive om doping. hmm nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om som underemne...? min kompinations fag er : Biologi (hovedfag) og kemi (bifag) på forhånd tak
  • 3 kritiske spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har en aflevering for, hvor der indgår en opgave, hvor jeg skal stille 3 kritiske spørgsmål. Jeg kan bare ikke se, hvad det har med matematik at gøre? Spørgsmålene vil jo nærmere ligge henne mod biologi? Håber nogle vil hjælpe. Jeg har vedhæftet opgaven.. tak på forhånd -patricia
  • Blodtryk på armen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg skal besvare spørgsmålet: "Hvorfor måler man blodtrykket på armen? Ville man have målt et højere eller lavere blodtryk i benene?" Er der nogen der kan hjælpe mig med svaret, er virkelig lost! :)
  • DNA i kiwi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med en aflevering i biologi om DNA i kiwi, men jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor man skulle mase kiwien? Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) Hilsen Anne
  • VIGTIGT PROBLEMSTILLING!

    Forumindlæg
    Hej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling?
  • Kontrolforsøg i aflæsning af stregkoder

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave fra et gammelt opgavesæt i biologi, og jeg ved ikke helt, hvordan jeg kan forklare, at brønd to i vedlagte bilags figur 2, er et kontrolforsøg. Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig. Mvh. Hyacinth
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Vi håber på at i vil hjælpe os, da vi skal fremlægge under om en 1 uge.
  • Det haster! - Hjertet

    Forumindlæg
    Hej kære! Jeg er i fuld gang med en biologi rapport. Jeg ville super gerne få et svar på dette: Hvordan afviger et stærkt (trænet) hjerte sig fra et svagt hjerte? Rapporten skal være færdig til i morgen.. Så har lidt travlt :) Ha' det godt. Hilsner herfra
  • Omregning af kJ til kg.

    Forumindlæg
    Jeg sidder med min første biologi opgave og vil gerne gøre et godt indtryk ved at besvare på alle spørgsmålene og sidder bare med dette sidste spørgsmål jeg ikke kan få buk på. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP mig!! Hvordan regner man 6000 kj om til kg?
  • HJÆLP AT!! HASTER

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og jeg har virkelig ikke styr på hvordan det skal laves.... jeg har fagene biologi og idræt og er meget i tvivl om metoderne.. er der en venlig sjæl som vil læse mit dokument igennem og fortælle om det er helt lort eller man godt kan sige det til eksamen? har ...
  • Darwin og dansk litteratur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver AT om Darwin i dansk/biologi. en af mine problemstillinger lyder på; hvilken betydning havde Darwin for litteraturen? (i mit tilfælde, dansk litteratur) Jeg synes ikke jeg kan finde nogen specifikke ting nogle steder :) på forhånd tak
  • lektierhjælplærere i århus er der

    Forumindlæg
    hej Jeg er en pige på 22 år som søger efter en lektiehjælp i århus som vi kunne mødes. vi kan snakker om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og biologi. Håber for svar.
  • Enzymer og ølbrygning

    Forumindlæg
    Hejsa derude :-) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi A i morgen. Mit emne er Ølbrygning, enzymer og energiproduktion. Det jeg vil spørge om hjælp til er hvordan opbygningen af vigtige enzymer kan forstyrres ved eksempelvis mutationer? Håber i kan hjælpe
  • Haster

    Forumindlæg
    Hvad er en hypotese? Vi har lavet et forsøg i biologi som vi nu skal skrive rapport om. Vi skal skrive nogen hypoteser, men ved ikke hvad det er. Vores forsøg hand om pH's effekt på amylases nedbrydning af stivelse. Tak i forvejen :)
  • Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd
  • Betydningen af DNA-analyse

    Forumindlæg
    Hej. Vi sidder med en biologi opgave, hvor vi tilslut skal forklare hvilken betydning det har at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener? vi har skrevet noget om nye behandlingsmetoder og lign. men er der andet? :)