Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7281 til 7300 af 25374
-
Europas fremtid ?
Forumindlæghej:D jeg er simpelthen blevet stillet en opgave der lyder på: hvad er EU's fremtid... og det kan jo være mange forskellige ting så jeg har lidt brug for hjælp.. hvad mener i er EU's fremtid ? ? -
Den Perfekte Krop?
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal lave projektopgave her næste uge og har valgt emnet Den perfekt krop? Nogle der har noget der kunne give mig noget info... eller inspiration... Ville være rigtig cool. ~Dupont -
"Rigtig" SRP??
ForumindlægHej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke?? -
Moderne eventyr, hvordan skriver jeg et?
ForumindlægHej, jeg skal skrive et moderne eventyr, men er gået helt koldt i mit hoved. Har brugt omkring 4 timer på at prøve at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig? -
hurtig - dansk hjælp :)
Forumindlæghej :) er der nogle som vil være søde og forklar mig kort hvad en hovedhandling og en bihandling er ? -
Nelson Mandela og Apartheid
ForumindlægJeg er ligenu i færd med at udarbejde min dansk historieopgave, og har i den sammenhæng læst Nelson Mandelas selvbiografi vejen til frihed, men er efter små 5 siders arbejde gået lidt i stå. Jeg mangler endnu at perspektivere Mandelas handlinger og hans fremtræden offentligt, og at forlare hviulk... -
Referat
ForumindlægHej. Er der nogle der har et Referat af novellen "Naboer" med Raymond Carver?? :) -
Dansk stil emne?
ForumindlægHar fået et gammel eksam set fra min lære (folkeskolens afgangsprøve) den er fra1998 Skal nu skrive en stil om en af emnerne, der er to emner jeg specielt godt kunne tænke mig at skrive om. Emne 1: Skriv om brug af tæv i opdragelsen Emne 2: Skriv om Eu. Syntes faktisk det er meget svært, fordi d... -
9.klasse afgangs prøve
ForumindlægHejsa :-) Jeg har været op til dansk skriftlig opgave og vil høre nogle meninger om min novelle, som jeg skrev til et billede af en lille dukke, som skulle havde en afgørende betydning, der skulle fremkomme et eller flere flash back. Forladt Hun stirrede ude i horisonten, ude ved bølgerne i det... -
SRP om Suzanne Brøgger el. lign.?
ForumindlægHejsa! Jeg synes, Suzanne Brøgger er en vildt spændende person, og så skriver hun tilmed vildt godt. Derfor har jeg overvejet at foreslå hende til mine SRP-vejledere; er der nogen, der har prøvet at skrive om hende i en større opgave lignende SRP før? Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at høre om... -
Pensumopgivelse
ForumindlægHvad er reglerne omkring pensumopgivelser? Må der kun blive opgivet tekster, der er blevt gennengået i klassen eller skal man bare have teksten udleveret og så har man selv ansvaret for at gennemgå den? -
Digte videre på "Villy" skrevet af Charlotte Weitze
ForumindlægVi har læst novellen "Villy" skrevet af Charlotte Weitze og har fået til opgave at digte videre på den. Vi bliver bedømt ud fra kreativitet og implementering af eventyrtræk i en "normal/hverdagsagtig" fortælling. Er der nogle der kan fortælle hvad der menes med implemen... -
Eksamen A Mat.
ForumindlægDa jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår? -
Artikel Analyse
Forumindlægjeg skal lave en analyse af denne artikel: http://politiken.dk/udland/article816541.ece men jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.. :s -
Ord
ForumindlægHvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering? -
meddigtning af en dødssyg ven hjælp søges
Forumindlæghejsa flotte mennesker, min ven sagde at jeg kunne få hjælp herinde jeg står lige pt og mangler hjælp til meddigtning af en dødssyg ven og det skal være mit eget kapitel/afsnint kan nogen hjælpe mig med hvordan man meddigter? -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
Episk/lyrisk?
ForumindlægHej Hvad er forskellen på et episk digt og et lyrisk? Jeg mener umiddelbart det er noget med om der er handling.. Hvordan kan man så se, om der er en handlign eller ej ? Er der et lille trick ? -
Kriton
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til oldeksamenen og som en del af pensum, har vi dialogen mellem Sokrates og Kriton. Der, hvor Sokrates sidder i fængslet (vender på sin død) og Kriton vil have ham ud. jeg har desværre ikke så mange noter til den, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der n... -
Kommunisme og socialisme??
ForumindlægOM kommunismen siger man: "Man yder efter evne og nyder efter behov", mener der findes en tilsvarende for socialsimen, nogle der kan huske den? Evt. Hvis I har en klar definition på de 2 begreber.
