Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 7381 til 7400 af 176851
-
Tværfagligt (Geo C,bio C, kemi C)
ForumindlægHej :) Jeg står og skal lave en disposition til tværfaglig eksamen. Jeg har valgt - Hvorfor har danske kraftværker krav om at rense røgen og for hvad? Indtil nu har jeg lavet disse spørgsmål: </o:p> Hvorfor er der krav om at danske kraftværker skal rense røgen? Hvordan renses røgen? ... -
EKSAM
ForumindlægJeg har to spørgsmål til dansk eksam Prøveform B pls hjælp vores dansklære gider ikke 1. Hvad er Disponeringen af præsentationen 2. Hvad betyder at de danskfaglige tilgange er velvalgte og velbegrundede, og elevens vurdering af oplægget er yderst velbegrundet. -
Hjælp til kemi opgave!
ForumindlægGodaften Jeg er gået lidt i stå med denne opgave, så håber jeg kan finde hjælpe her. Opgaven lyder således: Med en pipette overføres 10,00 ml 10M NaCl til en 500Ml målekolbe, og der fyldes op til stregen. Hvad er stofmængden i den fortyndede opløsning? Jeg er nået frem til dette: 10*0,01/0,5 ... -
kemi-forståelse
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ved hvad methyl Valerate hedder på dansk, eller evt formlen -
Kemi rapport
ForumindlægHej Vil høre om der er nogen der vil læse min rapport igennem og rette de fejl der nu må være. Evt. komme med forslag til layout og forbedringer. På forhånd tak! -
Fysik/kemi
ForumindlægHej det kunne være dejligt hvis i ville svare på dette spørgsmål : hvorledes er npk sammensat af molekyler? -
Hjælpe til kemi
ForumindlægHej har lige spørgsmål til disse opgvaer : men hvordan finder man hvor stor [NH4+] er og hvor stor en brøkdel af "ammoniak + ammmonium" er nu på ammoniumform? Og hvad er det i %? Desuden har jeg lige et spørgersmål om hvor stor kan syrebrøken højst bliver? Hvor lille? er det ikke h... -
Fysik/kemi
ForumindlægSalpetersyre = HNO3 er en syre. Hvilken begrundelse er rigtig? Den kan danne H2O Den indeholder H + -ioner Den indeholder OH - -ioner Formlen indeholder et H Formlen indeholder både O og H -
Fysisk kemi
Forumindlægnogen der kan fortælle mig hvordan kommer han frem til 55.87 cm3? på forhånd tak -
fysik/kemi
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: - Jorden salte (om Gødning, nitrogens kredsløb, m.m.) - ... -
Kemi og matematik
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre om der var nogle, der havde nogen forslag til omkring hvordan kemi og matematik arbejder godt sammen og hvor de overlapper hinanden ? -
SOS HJÆLP TIL MAT B EKSAMEN 2020
ForumindlægHej alle, jeg er igang med mit eksamensprojekt i mat b htx 2020 og har brug for hjælp til et par opgaver har vedhæftet det her --> -
Eksamens hjælp.
ForumindlægHej. Jeg sidder med to spørgsmål, jeg overhovedet ikke forstår og det skal bruges til eksamen.. Så håber nogen vil hjælpe mig.. Hvad er forskellen på en syre og en sur opløsning? Hvad er forskellen på en base og basisk opløsning? Jeg ved at en syre kan afgive en hydron, og at en sur oplø... -
Engelsk B: Mundtligt eksamen (STX)
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtligt eksamen i engelsk. Jeg har nogle spørgsmål vedr. eksamen. - Hvordan kan man bedst forbedrede sig? - Hvad lægger censor vægt på? - Hvis du har prøvet at være til engelsk eksamen, så må du gerne dele dine erfaringer. Hvis der andre ting, så bare kom med ... -
Hjælp med svar!! Dumper jeg min eksamen??
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil på forhånd sige tudsind tak, fordi i gad at læse mit spørgsmål og svare tilbage. Nu til mit spørgsmål. Jeg læser til dagligt Historie på univiseritetet. Har lige afleveret en skriftlig eksamensopgave i faget; Historisk Metode 2. Vi fik før eksamen at vide, at den maks måt... -
Matematik A STX juni 2010 resultater?
ForumindlægHej folkens Er der nogen der ved om resultaterne fra den skriftlige prøve her d. 1/6 er til at finde et sted? Jeg har fundet selve opgavesættet på Undervisninsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde en resultatliste. Anyone? -
EKsamen
ForumindlægHej Jeg skal op til billedkunst eksamen i næste uge og er igang med at forberede mig, men der er noget jeg ikke forstår og håber i kan hjælpe mig "Med udgangspunkt i mindst 3 eksempler fra din portfolio skal du vise forskellige måder at skildre mennesket på" Det her kan være et ek... -
Skriftlig fremstilling i morgen
ForumindlægHey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel -
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej allesammen! :) I går var jeg til min første terminsprøve, som var matematik, og i dag var det dansk skriftlig fremstilling. Sættet var fra maj 2011 og jeg valgte nr. 1, essayet, som handlede om at gøre nuet betydningsfuldt osv. Jeg synes selv, at det gik meget godt, men kom så til at ... -
Generel kemi
ForumindlægHej. Dette er ikke så meget et spørgsmål til noget kemi, men mere om kemi. Jeg har nemlig det problem at jeg ikke længere kan følge med i kemi, her i 2g, og jeg kan virkelig ikke, hvor meget jeg end prøver, forstå det der bliver gennemgået. Har tænkt på at tale med min lærer om, hvad jeg kan gøre...
