Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7501 til 7520 af 23765
-
CAS-programmer til uni-brug
ForumindlægJeg skal spørge for en kammerat, hvilke CAS-programmer man bruger på uni på matematik/fysik-studiet, og hvor meget de ca. koster. -
magnetisme
ForumindlægJeg har lige fået min første report for i fysik om magnetisme men jeg ved simpelhen ikke hvor jeg skal begynde...nogle der kan hjælpe mig? -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
hej
Forumindlægskal jeg bruge fysik kemi til noget hvis jeg skal være tømrer -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som den... -
To studieretninger?
ForumindlægHej Jeg er en ny HTX- elev som har tænkt sig at have fysik, kemi og matematik på A- niveau. Problemet er at på min skole er studieretningerne inddelt i enten science (mat A, fysik A) eller biokemi (mat A, kemi A) og hvis jeg tager begge på højniveau så har jeg jo to studieretninger. Kan man det?... -
Hvad er et oxidlag?
ForumindlægEr der nogle kloge hjerner der kan fortælle mig hvad et oxidlag er? :-) -
lille oversættelse
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med denne oversættelse. Der er nogle vendinger jeg ikke forstår.il a des petites lunettes en métal qui font savant; en même temps, il a l'air rassurant, on voit que c'est quelqu'un avec qui on doit se sentir bien, en plus il est docteur, quand il est là... -
er der nogen der vil hjælpe..?
Forumindlæger der nogen der ved formlen for det vandholdige salt..? :) -
det periodiske system
ForumindlægHvad er forskellen på hovedgrupper og undergrupper? -
jern
Forumindlæghvorfor er jern et så hårdt materiale?? -
DNA og protein - Hjælp!
ForumindlægHejsa derude! Jeg har 24 timer, og jeg er gået i stå med dette.. En der kan give en god og grundig forklaring på dette: En redegørelse for opbygningen og dannelse af proteinerne samt eksempler på proteiners funktion i kroppen. Hvis der er nogen der kan give mig et godt svar på den, ville jeg ... -
Periodiske system
ForumindlægNogen der kender en god side der fortæller noget om det periodiske system? -
grundstoffernes periodesystem
ForumindlægHej. Jeg skal op i Kemi B på torsdag og har et overordnet emne der hedder "grundstoffernes periodesystem". Jeg synes at det er et lidt fattigt emne, men har sikkert overset noget at snakke om? Nogen bud? Mvh Christian -
NaCl
Forumindlægjeg har nogle sikkert meget enkelt spørgsmål omkring kemi. 1. hvordan elektronforholdende er i Na, i Cl og vand? 2. og hvorfor NaCl opløses let i vand? -
Spændingsrækken
ForumindlægHvordan finder jeg ud, af om spændingen er positiv eller negativ?:s P.S: Hvad er et Atomtegn? -
salte
Forumindlæger der nogle der ved hvorfor nogle forsøg man kan lave med salte,? -
Salt
ForumindlægFremstilling af salt, hvordan ? -
Massefylde hjælp
ForumindlægHej. jeg har fået stillet en opgave og er nu gået helt fast. Et lod har tvoersnitsarealet 6,0 cm2, og det er 8,0 cm højt. Loddets masse er 300 g, og loddet består nederst af aluminium og øverst af bly. Bestem højden af blydelen. jeg ved hvad de forskellige masser er men hvordan kan jeg... -
syrer og basse
ForumindlægHeej alle Jeg har sværet ved at forstå det med syrer og basse - kunne nogle forklare mig det godt ?
