Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7521 til 7540 af 23765
-
citronbatteri
ForumindlægJeg har projektuge og skal i den forbindelse lave et citronbatteri. Det gøres ved at sætte nogle citroner (elektrolytter) i serieforbindelse ved at stikke zink og kobberplader sammen i en serieforbindelse med krokodillenæb. derfor vil jeg gerne spørge om, hvorfor der skal bruges en elektrolyt til... -
Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?
ForumindlægJeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :) -
kovalente forbindelser
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Gør rede for kovalente forbindelsers kemiske egenskaber (skriv reaktionsskemaer). Brug flere eksempler i din forklaring. -
Hvilke grundstoffer afgiver og hvilke optager elektroner i hovedgruppe 4?
ForumindlægHej, jeg laver en opgave om ioner og det periodiske system. Jeg ved godt hvordan man udregner hvorvidt grundstofferne afgiver eller optager, men hvordan ved man det i hovedgruppe 4 da de både kan afgive eller optage 4 elektroner for at følge oktetregle? Mvh, Sofie -
NaCl og flammer
ForumindlægHej Hvordan kan det være, at NaCl er skyld i, at en flamme bliver større? Når man hælder NaCl i en flamme bliver den større og gul? Hvad er teorien bag det? Og hvad er teorien bag, at KCl og CaCl2 gør flammen gul/råd? -
Oxidation og reduktion
ForumindlægHvad er definition af oxidationen og reduktionen? Tak på forhånd ..:D -
hvorfor er jordalkalimetaller reaktive?
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvorfor jordalkalimetaller er reaktive, når de har ufyldt deres yderste skal som er en s-orbital? -
Simple Redoxreaktioner
ForumindlægHej SP. Er der nogle der kan give redoxreaktionen for: Sølvnitrat og Magnesium og Sølvnitrat og Zink på forhånd tak :-) -
Kovalent binding - hvad er det?
ForumindlægHej derude! En venlig sjæl der kan give en redegørelse for hvad en kovalent binding er? På forhånd tak -
løsrivelsesarbejde
ForumindlægHej. Hvordan kan det være, at løsrivelsesarbejde for at løsrive en elektron er 3,63 eV. og hvorfor er det lig med fotonenergi -
atomer og oktetreglen
ForumindlægHvorfor vil atomer gerne have 8 elektroner i yderste skal, og hvad har det at gøre med oktetreglen? -
Polaritet af bindinger
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse den. Skal jeg finde elektronegativiteten ? -
Mangler inspiration og idéer
ForumindlægHej jeg står og skal igang med at skrive SRO Jeg har valgt fagene samfundsfag og Virksomhedsøkonomi, så jeg ville hører om der var nogen som evt kunne sende deres som jeg kan læse igennem? for at få inspiration. Tak på forhånd -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
lyset udbredelse
ForumindlægHej - Er der nogen der kan forklare mig, hvad forstås ved "lysets udbredelse som bølge"? og hvad er en enkelt forklaring på interferens, når man taler om lys og bølge? På forhånd tak! -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
opstilling af formel?
ForumindlægDer skal opskrives en formel der angiver vægten som utryk ved længden??? Det gælder at vægten med god tilnærmelse er proportional med længden i 3. potens. -
Hvad skal en redegørelse indeholde?
ForumindlægHej Jeg har fået opgaveformuleringen: "Redegør for bevægelsesligningerne for det skrå kast." Hvad skal redegørelsen indeholde? skal jeg skrive op teorien helt fra starten og frem til bevægelsesligninger, er det nok? -
Hvad er naturfag?
ForumindlægHej, kan et naturfag være naturgeografi? , og vi snakker om gymnasiale naturfag .. Håber der er nogen derude som gider at svare mig, på forhånd mange tak :) -
farvestoffer i sodavand
Forumindlæger der ikke nogen der har en rapport om det!! ska til eksamen imorgen mangler dette rapport. .
