Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7601 til 7620 af 23765
-
koordinationstal
ForumindlægHey ;)har en kemirapport og aner ikke hvad jeg skal.. big problem! håber i lige vil give mig et hint eller 2 ;)Rapporten hedder:Bestemmelse af koordinationstallet for chelate komplexer af diaminoethan og undergruppemetalionervi har fulgt en exoterm reaktion mellem diaminoethan og en masse metalio... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
Ubesvaret spørgsmål i biologi!
ForumindlægHej med jer! Min veninde og jeg er igang med en rapport i biologi, men vi har dog et vigtigt ubesvaret spørgsmål! Hvorfor sætter mangan og jern sig fast på sandkorn? Vi har om processen på et vandværk, og vi er igang med punktet "filtrering". Det sker ved at vandet løber igennem, et ... -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Alfa, Beta & Gamma
ForumindlægHej...da jeg skal op til eksamen her på mandag vil jeg godt lige være inde på det med Alfa Beta og Gamma strålingen...* Er der nogle der kan fortællemig lidt om de 3 strålinger* Hvad bruger man dem til?* Hvad kan jeg vise lærer og cencor?* Evt, noget på gymnasie niveau?Malfoy -
Eksamensprojekt
ForumindlægEr der nogle, der har nogle gode idéer, omkring hvad man kan skrive et eksamensprojekt om i Fysik A (HTX)? -
National test.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til national test i fysik (: Fysik er et af mine yndlingsfag. Problemet er, at jeg har fundet ud af, at det vi har lært i de år som jeg har haft fysik, ikke kun det vi kan få af spørgsmål til testen. Så tænkte på, om I kunne nævne en masse vigtige emner indenfor fy... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHejsa Den 28 marts skal jeg til optagelsesprøve i dansk og engelsk og matematik og fysik. Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende før Tak -
Orbitaler
ForumindlægHej Ved nogen hvorfor den klassiske fysik ikke kunne bruges til at beregne en elektrons placering om et hydrogenatom. På forhånd tak -
maskingevære/rekyl
ForumindlægHej.. er der nogen her der kan fortælle mig noget om newtons 3 lov i maskingeværet? eller bare fysikken i maskingeværet/rekylet -
Hvad er farve?
ForumindlægHejsa :-) Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med et spørgsmål; Det er fordi at jeg har AT(billedkunst og fysik) forløb. Spørgsmålet lyder som følgende; Hvad er farve? -
HJÆLP! fyisk disposition med?????
ForumindlægHej alle, Til fsa afgangsprøven i fysik/kemi, må man så have dispositioner med til alle de emner man kan trække??? -Håber virkelig i kan hjælpe!:-) -
Problemformulering hjælp og kommentarer
ForumindlægHej jeg har et kilde kursus fået en opgave om analysere to rapporter om kontanthjælpen, rapporterne bruger samme materiale, men har forskellige formål (dagsordner). men det jeg vil undersøge er den måde de fortolker data, da jeg antager dette gør forskellen i rapporterne, samt formål som gør at r... -
Hjælp!
ForumindlægHeey allesammen! :) jeg har fået en rapport for i NV.. jeg har aldrig skrevet en rapport så jeg er forvirret lige nu... min lærer har selvfølgelig forklaret mig hvordan en rapport skal se ud men jeg ved bare ikke hvad jeg kan skrive når vores emne ikke er helt det store.. vi har fået at v... -
Ølbrygning-teori
ForumindlægHeej guys :) Vi er nogle kneiter der skal lave en rapport om ølbrygning, og i den forbindelse ville forhøre os om der var nogle der lagde inde med et knaldgodt teoriafsnit om ølbrygning? - På forhånd tak. -
Hjjjjjææææælp
ForumindlægHej derude, nogen der vil besvare denne spørgsmål ? Forklar hvordan solpletaktivitet og kosmisk stråling påvirker Jordens klima? p.s hvis i bare kopier det fra andres rapport eller nettet, så drop det, det er jo ikke noget hjælp, men direkte snyd ! -
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
undervisning søges
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din mail her så kontakter jeg dig sna... -
på videregående?
ForumindlægBruger man LaTeX på videregående uddannelser for kemi eller nanotech? Jeg ved man gør det på fysik og matematik. Eller kommer det også an på universitet?Har et sabbatår hvor jeg ikke skal lave andet end at arbejde (og feste :p), så hvis det alligevel er påkrævet kan jeg vel ligeså godt lære det n... -
bølgebevægelse
ForumindlægTil aller sidst vil jeg spørge om at hvordan ville I gøre hvis I kom op i et spørgsmål der lyder sådan: Du skal præsentere emnet bølger og bølgebevægelse. Stikor til den faglige samtale: bølgelængde, frekvens, lyd, lys, spejling, brydning, interfrens. Jeg har nemlig ikke prøvet at gå til fysik e...
