Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7621 til 7640 af 23765
-
Nogle der vil vurdere min srp opgave
ForumindlægOpgaven er skrevet i mat A og fysik B Jeg skriver her fordi jeg gerne vil have et svar på om min opgave er bestået. Opgaven er afleveret for 1,5 uge siden, karakteren for opgaven kommer først om 1-2månedwer. — jeg vil gerne have en til at vurdere min opgave og evt give karakter for den. -
Atombombens opbygning.
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lede efter noget litteratur om atombombens opbygning. Har godt og vel ledt rigtig mange steder, men synes ikke rigtig det er det, jeg har behov for. Er der nogen, der kender nogle gode hjemmesider? Det er i forbindelse med min SRP. Er det en god idé at bruge wikipedia ... -
SRP opgave
ForumindlægHej. Er der nogen som er villige og har mod nok til at rette en SRP opgave når jeg bliver færdig med den? Jeg regner med at jeg bliver færdig med halvdelen af opgaven i dag, og kan godt sende den i to dele, hvis det gør det mere overskueligt :) Jeg skriver i dansk A og fysik A, men vil godt ba... -
hvordan finder jeg styropors u-værdi ?
ForumindlægHej alle sammen. I fysik har vi lavet et forsøg, hvor vi skulle bestemme styropors U-værdi, men jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge til at beregne den. Jeg kender: Temperaturen inde i kassen ti = 23,5 oC ved 0 min. og ti = 72,4 oC ved 78 min. Ved 0 min var temperaturen udenfor kassen tu... -
en god fysikjournal
Forumindlæghej.hvad skal der indgå i en god fysikjournal?fremgangsmetode, konklusion og hvad ellers?hilsenkaroline -
Eksamens Spg's
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg skal op i mundlig matematik(HF c niveau), paa mandag. Jeg er har dog ikke vaeret hjemme saa jeg har kunnet anskaffe mig eksamens spoergsmaalene - derfor ville jeg hoere om det var nogen som kunne smide deres hf(eller gym) c niveau's spoergsmaal op saa jeg kun... -
Er denne graf korrekt?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med følgende opgave, men er i tvivl om grafen er korrekt til spørgsmål B. (Se vedhæftet fil for grafen). Opgave lyder således: I en model kan den årlige affaldsproduktion i EU pr.indbygger beskrives ved funktionen w(t)=((519.9)/(1+0.098*e^(-0.434t))) Hvor w(t) betegner den å... -
Biologirapport, 1.G
ForumindlægJeg sidder her og kan ikke rigtig komme i gang med min biorapport...Den skal omhandle Resultater for blodtryksmåling, og pulsmåling. Vi har imidlertid ikke fået andet end nogle resultater fra nogle af ovenstående målinger. Hvordan skal jeg komme i gang, hvad skal man gøre rede for i en sådan rapp... -
Syntese af jern(II)sulfat - vand (1/7)
ForumindlægHej. jeg har lavet et forsøg soom omhandler syntese af jern(II)sulfat - vand (1/7), og jeg er snart færdig med rapporten, men kan ikke få lavet en konklusion eller nævne nogle fejlkilder. derfor ville det været et stort hjælp, hvis i kunne hjælpe her. jeg kan fortælle at forsæget var vellykk... -
hvor mange eksamen i 3g.?
ForumindlægJeg går i 3g, og vil gerne vide hvor mange eksamener jeg skal opppe i i år. Jeg har indtil været op til to, som kommer til at tælle i eksamenbeviset (geografi og tysk). I år har jeg fagene: mat og fysik på A+. Jeg vil også gerne spørge, og mat skriftlig ikke tæller for to eksamener? Da der er en ... -
Forudsætninger for liv - formuleringsspørgsmål
ForumindlægHej vi har om "Forudsætninger for liv (rumvæsner,exoplaneter)" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak p... -
kvote 2 eller 1???
Forumindlæghar et spørgsmål hvis ens snit ligger på 10,2 og man gerne vil ind på medicin studiet, men desværre har dumpet fysik b!! hvad gør man så? har læst at man kan læse faget op igen, men at det skal gøres inden ansøgningsfristen som er omkring marts månede....hvordan skal man kunne nå det, mens man ... -
Gode sætninger og tips
ForumindlægHej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk, muntlig og skriftlig Engelsk, muntlig og skriftiglig Tysk, muntlig og skrift... -
SOS!!
ForumindlægHej vi har om "Stjernernes livscyklus" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak på forhånd :) -
oversætte spansk sætning hjæælp
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at oversætte en spansk sætning. Jeg håbede I kunne hjælpe mig... " I sin selvbiografi har den kendte fysiker Per Green skrevet om barndommen i den lille landsby" Jeg ville høre om man kunne oversætte sætningen direkte fra dansk, eller om der... -
Redde fejl til mundtlig eksamen?
ForumindlægHeeej Har lige opdaget at jeg har lavet to meget dumme fejl i min matematikaflevering, som jeg skal til prøve i.. Den ene er hvor jeg skriver at jeg vil finde længden af en parabel, som så er en cirkelbue.. Selve udregningen er skam rigtig nok osv. Og den dummeste... Er kommet til at skrive i... -
God fysikbog på engelsk (Higher Level)
ForumindlægHey. Jeg er interesseret I naturvidenskaberne og er bedre til engelsk end dansk. Jeg afslutter fysik snart, og i forbindelse med et projekt om kraft og bevægelse op til påsken, og ved en evt. eksamen, så vil jeg gerne have en bog, der er bedre end ”Fysikkens Verden 2”. Jeg har overvejet Physics H... -
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens -
Eksamen
ForumindlægJeg går på gymnasiet og har biologi A.. Skal op til eksamen i næste uge, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår?Har man ½ time forberedelsestid og ½ time til eksaminationen?..Er der nogen der ved hvad man skal kunne få at få 6? hehe.. Hvis man er mindre god til faget biologi, og bare gerne vi... -
lærer
Forumindlæger der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D
