Biologi
Eksamen
Har man ½ time forberedelsestid og ½ time til eksaminationen?..
Er der nogen der ved hvad man skal kunne få at få 6?
hehe..
Hvis man er mindre god til faget biologi, og bare gerne vil bestå, hvad er så bedst at lægge vægt på, når man læser op?
Hvor meget giver lærerne for at man kan fortælle om rapporterne?
Og hvordan skal man egentlig inddrage rapporten?
Svar #3
17. juni 2006 af Bella (Slettet)
Svar #4
17. juni 2006 af gumblix (Slettet)
Svar #5
18. juni 2006 af mikro (Slettet)
I min klasse skulle vi kun inddrage rapporter hvis dette indgik som en del af de spørgsmål man trækker til eksamen.
Svar #6
18. juni 2006 af Failure (Slettet)
Har du ikke et pensum? Hvis du har et pensum kan du prøve og finde nogle noter/opgaver osv. her på studieportalen.dk
Du kan læse opgaverne og skrive stikord til hver emne. Det mindst et 8 tal..
Svar #7
19. juni 2006 af Ine86 (Slettet)
#6: Jeg fik kun 6 til den skriftlige biologi, så jeg vil helst ikke sætte forventningerne for højt op, idet jeg har svært ved stoffet.
Men jeg forstår tingene meget godt, jeg synes bare det er svært at kunne huske alt - også selvom jeg har godt styr på det.
Jeg har gennemgået mine rapporter, skrevet videre på de ting læreren havde skrevet jeg manglede.
Når du siger mindst et 8-tal, hvis man kan skrive stikord til opgaverne, er det så virkelig rigtigt? Er kravene ikke ret høje nu når det er A-fag?
Svar #8
19. juni 2006 af Dorina (Slettet)
Svar #9
19. juni 2006 af Frejsus (Slettet)
Det jeg gjorde var, at jeg virkelig udnyttede tiden inde i forberedelsen..
Man får jo nogle papirer med forskellige figurer osv.. som man IKKE må skrive på, for så gir det ikke nogen point, da man bare ka ha skrevet det af fra bøgerne.. men altså så var det, at jeg var så smart at finde diverse ord, begreber og betegnelser i bøgerne og skrive det over på papiret med en "let blyant" dvs. næsten usynligt, men stadig så jeg kan se hvad der står(du skal tænke på at lærer og censor sidder på den anden side af bordet, så de kan ikke se det - bonus!!) + jeg lavede masser af forkortelser igen med "let blyant".
Ligeledes lavede jeg symboler for diverse ting, så jeg ku huske det f.x. en mayonaise tube som så skulle symbolisere meiose.. og et æg så jeg ku huske ægcelledeling.. på den måde ku jeg nemmere huske ordene og fyre dem af.. det trækker rigtig meget op, hvis man kan de rigtige ord nemlig!
Man får også et par spørgsmål, men dem besvarede jeg bare ganske kort (indøvede svarene mange gange i hovedet til forberedelsen, så jeg ku starte godt og besvare dem uden at kigge i mine papirer)
Et andet trick jeg også brugte var, at jeg bedre ku huske begreber m.m. når de rimede, så f.x. "kromosom mutation" behøvede jeg heller ikke at skrive ned, for jeg ku huske min lille rime remse.. og sådan gjorde jeg med mange af ordene..
Da jeg havde fortalt, hvad jeg ku begyndte min lærer så at spørge om ting jeg ikke ku svare på, så det trak selvfølgelig ned.. men det var fint med mig, for det andet jeg allerede havde fortalt trak mig op og derfor endte jeg på et 7 tal :)
Nævnte forresten ikke noget om rapporter og fortalte heller ikke om alle billederne skal det lige siges..
Håber det kan bruges! :) det virkede i hvert fald rigtig godt for mig.
Svar #10
19. juni 2006 af Jeppedyret (Slettet)
og du slapper bare af, frøken Nielsen #8
Svar #11
19. juni 2006 af Ine86 (Slettet)
Svar #12
19. juni 2006 af Dorina (Slettet)
Svar #13
19. juni 2006 af Jeppedyret (Slettet)
Skriv et svar til: Eksamen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.