Biologi

Eksamen

16. juni 2006 af Ine86 (Slettet)
Jeg går på gymnasiet og har biologi A.. Skal op til eksamen i næste uge, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår?
Har man ½ time forberedelsestid og ½ time til eksaminationen?..

Er der nogen der ved hvad man skal kunne få at få 6?
hehe..
Hvis man er mindre god til faget biologi, og bare gerne vil bestå, hvad er så bedst at lægge vægt på, når man læser op?
Hvor meget giver lærerne for at man kan fortælle om rapporterne?
Og hvordan skal man egentlig inddrage rapporten?

Svar #1
16. juni 2006 af Ine86 (Slettet)

Ingen der kan hjælpe? : )

Svar #2
17. juni 2006 af Ine86 (Slettet)

Er der ikke en som kan hjælpe? :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juni 2006 af Bella (Slettet)

Der er jo mange emner inden for biologi, så det er lidt svært at sige hvad du skal lægge vægt på - du kan jo komme op i hvad som helst. Har du ikke fået et lille blåt hæfte hvor du kan slå op i, og se hvad eksaminationen kræver?

Brugbart svar (0)

Svar #4
17. juni 2006 af gumblix (Slettet)

Vores biologilærer fortalte os, at en god måde at læse op til bioeksamen er at kigge godt på alle figurer, grafer etc. Kan man dem behøver man stort set ikke læse teksten. Kom aldrig op i bio, men tror jeg ville have fulgt hans råd.

Brugbart svar (0)

Svar #5
18. juni 2006 af mikro (Slettet)

Forbredelsestiden er omkring 25 min og det samme gælder eksaminationen da der går også går tid med at trække et emne og karatergivningen.

I min klasse skulle vi kun inddrage rapporter hvis dette indgik som en del af de spørgsmål man trækker til eksamen.



Brugbart svar (0)

Svar #6
18. juni 2006 af Failure (Slettet)

Du har biologi på A og regner kun med at består...

Har du ikke et pensum? Hvis du har et pensum kan du prøve og finde nogle noter/opgaver osv. her på studieportalen.dk

Du kan læse opgaverne og skrive stikord til hver emne. Det mindst et 8 tal..

Svar #7
19. juni 2006 af Ine86 (Slettet)

#5: Vi skal også inddrage rapporter, hvis det passer til emnet vi trækker - mener der også står hvilken rapport man skal snakke.

#6: Jeg fik kun 6 til den skriftlige biologi, så jeg vil helst ikke sætte forventningerne for højt op, idet jeg har svært ved stoffet.
Men jeg forstår tingene meget godt, jeg synes bare det er svært at kunne huske alt - også selvom jeg har godt styr på det.

Jeg har gennemgået mine rapporter, skrevet videre på de ting læreren havde skrevet jeg manglede.
Når du siger mindst et 8-tal, hvis man kan skrive stikord til opgaverne, er det så virkelig rigtigt? Er kravene ikke ret høje nu når det er A-fag?

Brugbart svar (0)

Svar #8
19. juni 2006 af Dorina (Slettet)

#6 - Ikke alle kan få 11 og 13, det virker efterhånden sådan herinde!

Brugbart svar (0)

Svar #9
19. juni 2006 af Frejsus (Slettet)

Altså jeg var oppe i biologi for et par dage siden og der fik jeg 7.. det skal lige siges, at jeg er sindssygt dårlig til det!! jeg havde intet læst(og når jeg siger intet, så mener jeg intet!) og havde klart forventet et 03.

Det jeg gjorde var, at jeg virkelig udnyttede tiden inde i forberedelsen..
Man får jo nogle papirer med forskellige figurer osv.. som man IKKE må skrive på, for så gir det ikke nogen point, da man bare ka ha skrevet det af fra bøgerne.. men altså så var det, at jeg var så smart at finde diverse ord, begreber og betegnelser i bøgerne og skrive det over på papiret med en "let blyant" dvs. næsten usynligt, men stadig så jeg kan se hvad der står(du skal tænke på at lærer og censor sidder på den anden side af bordet, så de kan ikke se det - bonus!!) + jeg lavede masser af forkortelser igen med "let blyant".
Ligeledes lavede jeg symboler for diverse ting, så jeg ku huske det f.x. en mayonaise tube som så skulle symbolisere meiose.. og et æg så jeg ku huske ægcelledeling.. på den måde ku jeg nemmere huske ordene og fyre dem af.. det trækker rigtig meget op, hvis man kan de rigtige ord nemlig!
Man får også et par spørgsmål, men dem besvarede jeg bare ganske kort (indøvede svarene mange gange i hovedet til forberedelsen, så jeg ku starte godt og besvare dem uden at kigge i mine papirer)
Et andet trick jeg også brugte var, at jeg bedre ku huske begreber m.m. når de rimede, så f.x. "kromosom mutation" behøvede jeg heller ikke at skrive ned, for jeg ku huske min lille rime remse.. og sådan gjorde jeg med mange af ordene..
Da jeg havde fortalt, hvad jeg ku begyndte min lærer så at spørge om ting jeg ikke ku svare på, så det trak selvfølgelig ned.. men det var fint med mig, for det andet jeg allerede havde fortalt trak mig op og derfor endte jeg på et 7 tal :)
Nævnte forresten ikke noget om rapporter og fortalte heller ikke om alle billederne skal det lige siges..

Håber det kan bruges! :) det virkede i hvert fald rigtig godt for mig.

Brugbart svar (0)

Svar #10
19. juni 2006 af Jeppedyret (Slettet)

heeh... syg teknik #9 ;)
og du slapper bare af, frøken Nielsen #8

Svar #11
19. juni 2006 af Ine86 (Slettet)

Jamen man må da godt lave nogle noter, ikke?! de kan da ikke forvente man kan alt i hovedet :) Så længe man ikke sidder med hovedet ned i papiret, kan censor og lærer vel være ligeglade..

Brugbart svar (0)

Svar #12
19. juni 2006 af Dorina (Slettet)

Nej, det er da rigtigt! :s Ikke alle kan få de sindssyge karaktere! :)

Brugbart svar (0)

Svar #13
19. juni 2006 af Jeppedyret (Slettet)

Dorina... Jeg har hørt om en hest, der hedder det samme ;D?

Skriv et svar til: Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.