Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 7921 til 7940 af 176851
  • Kemi - fældningsreaktion?

    Forumindlæg
    kom med et forslag til en alternativ saltopløsning til AgNO3(aq) som også kan bruges til at fælde de fleste negative ioner i en vandprøve? hvad kunne man bruge til at fælde de fleste positive ioner? Okay, jeg har tænkt på en titrering, men er det rigtigt?
  • Organisk kemi

    Forumindlæg
    Jeg skal finde ud af det systematiske navn og stereodeskriptor Jeg har prøvet mig frem, hvilke er cis 2bromo-1-chlorpropen, men jeg er ikke sikker. er der nogle der vil hjælpe ?
  • Absorbans kemi

    Forumindlæg
    Hej kunne godt bruge lidt hjælp... ^^ er ved at regne ud på et forsøg, hvor opgave lyder: - På millimeterpapir afbildes summen af absorbansen som funktion af det deklarede indhold (cigaretten) altså summen er = 0,151 og det deklarede indhold er 10 mg - hvordan ved jeg hvilken funktion det er ^^?
  • fysik/kemi

    Forumindlæg
    En anden måde atomer binder sig sammen på, er ved at benytte sig af delebindinger (også kaldet elektron-par-bindinger eller covalente bindinger). Tegn stregformlen for eddikesyre CH3COOH. Hvad repræsenterer én streg? Hvad hedder det, når der er flere streger mellem to atomer?
  • Kemi opgaver

    Forumindlæg
    Heej. Er stødt ind i problemer med hensyn til nogle kemiopgaver. Er der en venlig sjæl derude jeg kan kontakte over besked?
  • Hjælp til lidt kemi igen..

    Forumindlæg
    Hej kan i hjælpe mig med en opgave?? FIl er vedhæftet.
  • Fysik/kemi

    Forumindlæg
    hvorfor får vi vores energi fra i Danmark?
  • Hvordan forbereder jeg mig effektivt på skriftlige terminsprøver?

    Forumindlæg
    Jeg vil helt vildt gerne øve mig på nogle af de ting jeg ikke er så dygtige til endnu, så derfor vil jeg gerne høre om hvordan i forbereder jeg til en skriftlig terminsprøve
  • Fatte ikke kemi? :-(

    Forumindlæg
    Af en eller anden grund fatter jeg bare ikek det emne vi er i gang med nu: ligevægte! Jeg plejer ellers ikek at have svært ved kemi, men det hele er bare sort! Intet af det jeg læser giver mening, jeg forstår det simpelthen bare ikke! :-( Problemet er så at jeg højstsandsynligt skal fremlægge i m...
  • Organisk kemi

    Forumindlæg
    hej er der en herinde som er skarp i kemi jeg har problemer med 2 spørgsmål i min rapport som jeg håber en vil kunne hjælpe mig med. "mit kemi er på fjernstudie så jeg kan ikke bare lige spøger min lærer"
  • Dansk stil 2hf maj 2009 eksam

    Forumindlæg
    Hey hvem har dansk stil fra sommers eksam onsdag d, 06. maj 2009 kan smed den her ind tak ku være fedt
  • Jeg har brug for hjælp til at forstå min lektie i organisk kemi

    Forumindlæg
    Spørgsmål 1. "Alkaner er carbonhydrider, som kun indeholder enkeltbindinger. De simpelste er methan, ethan og propan. Fortsætter vi med at forlænge kæde på denne måde, får vi de uforgrenede alkaner." Men kan methan, ethan, propan ikke også være uforgrenet? Hvorfor er det først når v...
  • Organisk Kemi

    Forumindlæg
    5-bromhex-1-en 1. Man laver CH6 2. indsætter br ved nummer 5 på c'ens plads hvad gør man herefter
  • Organisk kemi

    Forumindlæg
    Hej igen Er der nogen som har en nem måde at finde ud af hvilken vej vej skal tælle, når man skal angive den længste c-kæde???
  • enhed i kemi

    Forumindlæg
    Enheden mM, hvad står det for? det er en koncentration?har selv et gæt på det, milimolær, altså mmol/L, men er det rigtigt?/101
  • Haster - Passer det? kemi

    Forumindlæg
    Der jeg har et spørgsmål i denne opg som jeg tvivler på.. Jeg skriver lige hel opgaven for en sikkerhedsskyldTo funktioner er givet vedf(x)=x^2+3 og g(x)=lnx+21.Spørgsmål:Bestem en ligning til tangenten til grafen g(x) i punktet (1,(g(1)):Der får jeg den til y=x+1Men det er 2.spørsmålk jeg tvivle...
  • Hjælp til fysik/kemi

    Forumindlæg
    Guys hjælp kan ikke finde ud af det her spørgsmål Hvilken luftart dannes, når magnesium = Mg kommes i syre? HJÆLP
  • opgave i kemi

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man pH i 0,0040 M Ba(OH)2?
  • Kemi spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en journal om sure og basiske opløsninger: Skal give et eks. på en stærk syre, der kun kan afgive én H+ ion, og skrive dens reaktion med vand.. Synes ikke lige jeg kan komme videre? håber en kan hjælpe
  • kemi opg.

    Forumindlæg
    jeg sidder og regner kemiopgaver, men er gået i stå ved opg. 2 b).. En der kan hjælpe? takker på forhånd link til opgaven: http://peecee.dk/?id=33592