Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8081 til 8100 af 26633
-
World of Warcraft
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP i dansk og afsætning og kunne godt bruge lidt inspiration. Min problemformulering lyder således: Beskriv målgruppen i Danmark for spillet World of Warcfraft. Analyser spillets handling, idet du især ligger vægt på værdier og identitetsudvikling. Diskuter ud fra hhv. afsæt... -
Dansk mundlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen om 9 dage, og det er et stykke tid siden, at jeg sidst var til dansk eksamen. Sidst var i 10.klasse, og niveauet er jo lidt højere i 3g (forhåbentligt). Så ville hører: Efter man har trukket teksten og sidder inde i forberedelsesrummet, om det er en god ide og lave e... -
SAMFUNDSKRITISK METODE
ForumindlægHej alle. Ved ikk om jeg har forstået det rigtigt, men hvis man læser en tekst via den nykritiske metode, så analysere og fortolker man teksten uden referencer med omverden. Men hvor kan jeg finde noget om den samfundskritiske metode? Jeg har læst Nynnes Dagbog, og jeg TROR man her skal bruge de... -
SSO i historie
ForumindlægHejJeg sidder og skriver SSO i historie. Mit emne er D-dag, og jeg skal igang med min undersøgelse...min undersøgelse lyder at jeg undersøge de allieredes forhandlinger omkring den anden front...hertil har jeg nogen brev vekslinger melle churchill og stalin...min spørgsmål er så: hvilke ting er g... -
fortællerstil?? Hjælp..
ForumindlægHej!!Jeg sidder lige med en veninde og analyser eventyre "Skyggen" af HC ANdersen og vi kan ikke finde ud af hvilken fortæller stil det er?? Har aldrig fattet det med 1,2 og 3. person..men kan da se det ikke er en Jeg-fortæller... men at det er en fortæller som følger den lærte mand... ... -
Generelt om Tysk B eksamen
ForumindlægSå, jeg sidder og er igang med min 24-timers eksamen i mundtlig tysk, og jeg er egentlig lidt i tvivl om præcis hvad det er, som jeg skal tage op i min forberedelse. Skal man kun give et kort referat af teksten og perspektivere den til en tekst fra pensum, eller skal man også give en mere dybdeg... -
kommunikation
ForumindlægHej, nu begynder de skriftlige projekter snart, og er så småt igang med at forberede mig, jeg savner dog lidt ideer. Jeg har valgt emnet kommunikation i faget dansk, hvor mit fokus primært vil være på det sproglige. Jeg har tænkt mig at skulle sammenligne(/analysere) et brev og sammenligne de... -
AT
ForumindlægHej Når man analyserer en reklame, hvilke metoder anvender man? Det er den hermeneutiske metode man anvender, men hvad gør man helt præcis? -
essay
Forumindlæghej jeg har lavet et essay om ordet "om medierne magt". Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, hvis i kan komme med en analyse og fortælle om der er noget som kan gøres bedre må i meget gerne fortælle det. og hvir i gider at ret den... -
Citat fra Platon, Ideernes Verden (Jean)
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skal bruge et citat fra en af de opgaver, der ligger i opgavebasen. Det lyder således:"Han er et geni med de særlige opgaver. Fantasi og intuition. Han er et spejl-en kanal, der modtager den guddommelige inspiration fra oven."Min dansklære vil have jeg skal skriv... -
dansk kultur
Forumindlægjeg har en opgave om danmark og dansk kultur. jeg mangler at finde en sang, en person , en begivenhed som har /har haft stor betydning for danmark og dansk kultur. jeg kunne meget godt bruge nogle ideer! helst også nogle adresser hvor jeg kan finde billeder af disse! -
HJÆLP til perspektivering af film.
ForumindlægEr der nogle som ved hvad man kan perspektiverer disse film med: ? 1) 'Brødre' af Susanne bier 2) 'Lad Isbjørnene Danse' af Birger Larsen 3) 'Hævnen' af Susanne Bier Kunne være rart med lidt hjælp! :-) På forhånd Tak;) -
Kildeværdi?
ForumindlægHey, jeg kan ikke helt forstå hvad der menes med dette spørgsmål:Hvilken kildeværdi har islandsagaerne?Da islandsagaerne blev fortalt fra mund til mund - kan man så sige at kildeværdien var "dårlig", altså at det er svært at sige om det de fortalte passede??håber I kan hjælpe mig lidt... -
Perspektivering
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal Perspektivere i min afgangseksamen i dansk mundligt. Er der nogle der har nogle råd må de gerne skrive. På forhånd tak. -
navneord
Forumindlæghvordan bøjer man navne ord på tysk+fx enkelte forfattere??? -
Ballade
ForumindlægHvad kendetegner en tysk "Ballade"? Her tænker jeg på genren af bl.a. Goethe. Jeg mangler nogle træk som jeg evt. kan indblade i min stil om Erlkönig. -
notater til working Class hero
ForumindlægHey...Der skulle vel aldrig være nogen som ligger inde med nogle geniale notater til Working Class Hero skrevet af John Lennon??Mvh Eva -
Lyrik som genre
ForumindlægHvad er lyrik som genre? -
Yahya hassans digtsamnling - Hvem er "jeg´et"
ForumindlægHej allesammen Jeg er lige blevet færdig med at læse Yahya Hassans digtsamling, men jeg har lige et undrende spørgsmål som jeg håber i kan besvare. Jeg undre lidt over hvem "jeg" personen er i digtsamlingen, man får det ikke at vide direkte.. Derfor tvivler jeg lidt om det er Yahya ell... -
Kan man komme op i disse ting?
ForumindlægHej alle sammenNår man er til eksamen i Dansk niveau A. Kan man så godt komme op i følgendeReklamerAviserArtiklerBillede (maleri)DigteEller er det udelukkede en novelle som man "typisk" vil komme op i?
