Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 8181 til 8200 af 19198
-
r. parks
Forumindlæghej alle. jeg skal til at lave disposition i engelsk eksamen. jeg har valgt at skrive om Rosa Parks, racism. jeg vil gerne komme ind på noget spændende og noget relevant jeg kan skrive om. nogle gode ideer? ved hvertfald at jeg vil komme ind på busboykotten -hvad det betød for de sorte. - jim cro... -
Hjælp til 9. klasses eksamen - fysik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen d. 1. juni i fysik, og er lige nu lidt på bar bund. Dog har jeg udarbejdet et par dispositioner, men jeg er ikke en ørn til fysik, så jeg ville høre, om I har nogle ting man kan snakke om og/eller vigtige forsøg til følgende emner: - magnetisme - induktion - tran... -
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Klime- og plantebælte osv.
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare lidt forskellige ting. Emne: Klima- og plantebælte, det globale vindsystem, vejret og klimaændringer. I den disposition skal du bl.a. inddrage geofaglige begreber som Vahls klima- og plantebælteinddeling, hydrotermfigurer, det globale vindsys... -
Naturgeografi -eksamensdisposition
ForumindlægHvordan laver man den perfekte disposition til NG-eksamen på B-niveau?... og hvis det er relevant at inddrage metode, hvilke metoder anvender faget så? Er det bare det sædvanlige kvalitativ og kvantitativ, og/eller er der andre muligheder? Jeg kan ikke finde noget på EMU. Håber at der sidder nogl... -
Hjælp til fysik/kemi?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at lave fysik/kemi dispositioner til min fsa. Og er i gang med induktion. Det jeg ville spørge om er: Hvad er induktion endelig? Jeg har læst i min fysik bog, men kan ikke rigtig finde noget svare, så håber, at der er nogen, som kan hjælpe (; Tak på forhånden! -
Hjælp til aflevering.
ForumindlægHejsa. Har denne aflevering, hvor jeg er lidt usikker på nogle ting, som jeg i afleveringen har understreget. Ville være guld værd hvis et tysk-geni ville kigge på de steder (og meget gerne også se om der er andet). -
Jung sein
Forumindlæghej, jeg mangler hjælp til min tysk synopse i FS10, hvor jeg har trukket Jung sein. jeg mangler nogle tekster at arbejde med og det er omkring 1 normal side jeg mangler. -
1.g opgave - Hjælp
ForumindlægHej har fået en problemformulering som jeg ikke er helt klar over hvad betyder. Håber der er nogle der kan hjælpe! Jeg har forresten om den danske modstandsbevægelse. Problemformuleringen lyder sådan: Redegør for de væsentligste sider af det dansk-tyske forhold i mellemkrigstiden og under a... -
Eksamen
ForumindlægJeg ved ikke om det er det rette sted at ligge det her indlæg, men da jeg skal til eksamen her til sommer og jeg har muligheden for at komme op i tysk - søger jeg derfor noget hjælp. Jeg bor i odense. Håber at høre fra nogle :) På forhånd tak. -
Rettelse
ForumindlægHej alle Jeg sidder med nogle danske sætninger, som jeg har oversat til tysk samtidig, hvor der er fokus på rumlighed, hvor jeg skal finde ud af, hvad der styrer akkusativ og dativ. Den er kun på 160 ord. Jeg håber, der er en venlig sjæl, der vil se den igennem. Vil blive rigtig glad! På forhån... -
En god disp. til radioaktivitet 2 sek.
ForumindlægHej, jeg er igang med radioaktivitet og kunne godt tænke mig at en klog fessor lige lavede en hurtig og genial disposition/punktopstilling til radioaktivitet. -
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
Hjælp til 2. verdenskrig..?
ForumindlægDavs med jer! Jeg har nogle spørgsmål omkring Historie: Følgende er spørgsmål til besættelsestiden I Danmark unde 2. verdenskrig. 1. nævn nogle eksempler på folk, som var glade for den tyske besættelse. 2. Nævn eksempler på, hvordan "man" gjorde op med de, der havde hjulpet tyskerne... -
Så vidt jeg husker
ForumindlægHvordan vil sætningen i titlen skrives på tysk? -
Haster fysik
ForumindlægUnder en fodboldkamp diskuterer to tilskuere, hvilken fart fodbolden opnår ved et målspark. De beslutter sig at vurdere denne fart ved det næste målspark. Den ene tilskuer måler, at der går 2,9 s, fra fodbolden forlader målmandens fod, til fodbolden igen rammer jorden. Den anden tilskuer bestemme... -
meget kort rettelse
ForumindlægCitat :” Mitte des Jahrzehnts etwa 50 Prozent der Jugendlichen (14 bis 21jährigen) über einen eigenen Raum, während die anderen das Schlafzimmer mit den Eltern bz“. nach dem Krieg war auch ein hoher Arbeitslosigkeit zeigt eine Umfrage im Jahr 1950. Sie war gezungen die Schulzeit zu v... -
Modalverber
ForumindlægHar lidt problemer med, at skille fx müssen og dürfen ad - Det må I ikke gøre = Das dürft ihr nicht tun - Jeg måtte gerne se filmen, men gad ikke = Ich durfte den Film sehen, aber mochte nicht - Nu skal du komme = Jetzt musst du kommen - Du kan beholde pengene = Du kannst die Geld behalten (Er i... -
Oversættelse
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvad følgende sætning betyder: "Martha hat geschlagen ihrem Ehemann zum Töte mit einem Axt"? -
HJÆLP Til Oversættelse. Vigtigt!
Forumindlæg"alle diese höfflichen Floskeln, der Kern der Sache blieb doch derselbe wie seit anderthalb Jahren: Keine Arbeit" HASTER ! Håber på hurtigt svar ;)
