Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 8241 til 8260 af 40685
-
AKUT - DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg håber I inderligt vil hjælpe . Det er simpelthen en stresset situation at befinde sig i. Kan nogen af jer hjælpe mig hvornår de forskellige ting bruges el. hvornår man skal komme ind på disse : Fx. ( hvilke genrer er der tale om ) 1) Berettermodellen 2) spro... -
Oplæsningsstykke til tv reklamer (Eksamen)
ForumindlægHej jeg er virkelig lost, jeg leder efter et oplæsningstykke som jeg kan læse op. Jeg har trukket emnet tv reklamer, og jeg har valgt at analysere tv- reklamen "Odd Love" af Interflora Link: https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI Please hjælp mig, hvad kunne man bruge som oplæsn... -
HJÆLP! Tysk eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle, er der nogen der kender "Metin und Martin, Aufsatz eines türkischen Schülers" - af "Bruun Hansen/Wikkiløse Pedersen: Meine Zeit (systime) 1993" Temaet er multikulti, så hvis I kender noget til emnet må I endelig svare :) På forhånd tak :) Annette. -
Surf på nettet til eksamen
ForumindlægEn ny eksamensform giver eksaminanderne lov til at surfe på nettet ved skriftlige eksamener: http://epn.dk/teknologi/internet/article1499133.ece Hvad er din holdning og vil du bruge Studieportalen under en evt. eksamenssituation? -
Eksamen - Fysik B - Skihop
ForumindlægJeg skal lave et eksperiment, hvor skihop indgår. Der skal dog stadig indgå fysiske fænomener. Jeg tænker noget i retning mod dynamik, men ved ikke helt hvilket eksperiment det skulle være.. Hjælp gerne :) -
Mat A eksamen - forberedelse
ForumindlægMå man f.eks. derhjemme fra downloade information og videoer inden forberedelsen, og så tage med ind i forberedelsen og bruge det? Det jo ikke snyd, da det er gjort INDEN eller? -
Simple kemiopgaver til eksamen; Hjælp!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, dette er et 4 opgaver ( et udkast til en eksamensprøve, hvoraf jeg har lavet resten) jeg ikke kan kringle, selvom jeg godt ved at de garanteret er nemme! Altså det er en slags stikprøve, hvor nogle af svarene (1 eller flere) er korrekte, og så skal man regne efter, for at ... -
Skift af studie med dumpet eksamen
ForumindlægHej :) Jeg er lige nu igang med 2. semester på min bachelor og sidder her med et spørgsmål som jeg håber nogen kunne svare mig på. Sagen er den, at jeg til sommer dropper ud af mit igangværende studie, for at starte på et andet, i en anden by. Jeg er også i den uheldige situation at jeg dumpede... -
Matematik eksamen B-niveau
ForumindlægHej SP. Jeg har fået 2 eksamensspørgsmål omkring eksponentielle funktioner. De to spørgsmål er formuleret en smule forskelligt. 1) Redegør for forskriften og grafen for en eksponentiel sammenhæng. 2) Redegør for forskriften og grafen for en eksponentiel funktion. Der er kun forskel på de... -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
Mat eksamen - hvordan skal det forståes?
ForumindlægHej ! Se vedhæftede eksamensopgave. Ved alle spørgsmål står der til sidst: Det forventes at der indgår mindst et bevis. Mener de der: 1) et bevis, som i at jeg tager et eksempel på nogle værdi og sætter ind i formlen, og forklarer hvordan og hvorledes. 2) et bevis for selve formlen? ... -
Eksamens opgaver B niveua
ForumindlægHejj. Jeg kunne godt bruge nogle opgaver fra en årsprøve i Matematik på B niveua til at øve på. Vil blive glad hvis nogen gad at lægge et link ind med en årsprøve ;) På forhånd tak -
Analysemodeller --> Eksamen i morgen.
ForumindlægKan man godt bruge den samme litterærer analyse på både: Noveller og fiktive tekster? Altså analysemodellen med: 1. Genre. 2. Titel. 3. Forfatter. 4. Referat. 5. Miljø (bolig, mennesker, samfund og tid). 6. Synsinkel. 7. Personkarakteristik. 8. Forfatterholdning. 9. Sprogiagttagelse (teksten, ... -
mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægJeg ska op i mundtlig engelsk på mandag efter gammel reform og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Selve sproget er ikke noget problem, men hvad jeg skal sige og hvornår er det der bekymre mig inkl. hvor dybt ned i grammatiske detaljer jeg skal grave..??nogen der kan hjælpe mig så je... -
kemi eksamen 2007
ForumindlægOpgave 1 Nitrogendioxids omdannelse ved høje temperaturer Ved høje temperaturer kan nitrogendioxid omdannes til nitrogenoxid, som vist i følgende reaktionsskema 2 NO2(g) pil 2 NO(g) + O2(g) (I) En beholder med et volumen på 5,00 L påfyldes nitrogendioxid ved en temperatur på 600 K. Trykket af ... -
Samf C eksamen
ForumindlægHej skal op til samfundsfagseksamen på mandag, og jeg vil spørge om I har nogle gode råd, da jeg har læst igennem pensum og terpet begreber, er der nogle andre ting, man kan gøre for at være helt forberedt tak på forhånd -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i 9. klasse afgangsprøven om en uge i dansk, og jeg har om Skyggen af H.C. Andersen ;-) Nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan bruge aktantmodellen i forhold til den? Altså hvem er giver osv.? -
Dansk Eksamen - Etik og Moral.
ForumindlægHej :) Jeg har lige trukket "Etik og Moral" som emne til den mundtlige afgangsprøve i dansk. Er der nogen der kender nogle gode tekster, sagprosa eller digte, må i meget gerne skrive dem. :D Tak. -
Dansk eksamen i morgen - HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg har om folkeviser i mundtlig dansk, og jeg har valgt Torbens datter, og jeg har valgt at perspektivere til Ebbe Skammelsøn, men jeg ved ikke om jeg har nok punkter jeg kan perspektivere til. Har I nogle forslag til hvilke ting i teksterne jeg kan perspektivere til? På forhånd - tak! -
fysik b eksamen
ForumindlægHej... Hvordan ser et spørgsmål ud når man skal til den teoretiske del? Står der bare et overemne man skal snakke om, eller specifikke formler eller noget?
