Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8401 til 8420 af 33650
-
Hjææælp! landeskunde og typisch deutsch!
ForumindlægHey nu har jeg siddet siden kl. 10 i morges og kæmpet med det her, men ak. kan bare ikke finde ud af det. Jeg har læst en lille tekst om hvad der er typisk tysk, f.eks. Ting: øl, bratwurst, saurkraut, biler osv. Egenskaber: ordnung, perfektion, fleiss, stiched osv. Og det skal jeg så sætte i e... -
Evt vinkling af landboreformerne
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive Da/his-opgave i historie og har valgt at have om Landboreformerne der blev gennemført i 1800-tallet. Jeg skal til at skrive problemformulering, og mangler inspiration til hvilken del af hele sagen jeg vil have min fokus på. Er der nogen der har et forslag til det kunne... -
Cambodja/Cambodia - lidt hjælp?
ForumindlægHej Sidder lige midt i min studieretningsopgave om Cambodia i fagene historie og samfundsfag, hvor begge er hovedfag. Opgaven giver mig lidt kvaler. I et af mine spørgsmål skal svare på hvorfor verdenssamfundet ikke greb ind og stoppede de Røde Khmerer-regimet i perioden 1975-1979. Synes ikke r... -
"I have a dream"
ForumindlægJeg er som så mange andre ved at overveje hvad jeg skal skrive om i min synopsis-opgave. Jeg synes det kunne være spændende at kigge på noget racisme i USA, og inddrage Martin Luther Kings berømte "I have a dream"-tale. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvilken fagkombination der kan lade si... -
1984 en fremtidsforudsigelse
ForumindlægJeg skal skrive At-eksamensopgave i dansk og historie om George Orwells roman 1984 og har brug for lidt hjælp Jeg vil spørge om der er nogle der kan forklare hvad der gør 1984 til en fremtidsforudsigelse ud over at handlingen tager plads en rum tid før bogen egentlig er skrevet... Hvad er det de... -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
3 linjer på fransk .. rettelse
ForumindlægHer kommer de : ‘Quatre amis’ est une serie, il s’agit de quatre lycéens jeunes. Ils sont entre seize et dix huit ans. Le seire, il s’agit de l'amitié, la jalousie, l'amour et la vie des jeunes. L’historie se passe à Rouen, une belle ville vieux en F... -
Stasi kilder AT
ForumindlægHej, jeg har svært ved at finde brugbare, ikke tyske kilder omkring STASIs overvågning under DDR styret. Fagene er Historie Samfundsfag, Umiddelbare overordnede problemformulering er således 1. Redegør for dansk lovgivning omhandlende overvågning samt for STASI. 2. Sammenlign intentionen med over... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
SRP om kræft - hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg har valgt og skrive om kræft i min SRP, hvor jeg har valgt at kombinere Historie (A) og Bioteknologi (A). Her har jeg valgt at fokusere på hvorfor antallet af kræftramte steg efter industrialisering? - Dette ved jeg, da jeg har læst en artikel om det. Men min vejleder syntes jeg skal ... -
!!VIGTIG!! Hjælp
ForumindlægHej, Et afsnit fra USA's afhæninghedserklæring, "Disse koloniers tålmodige lidelser har været af denne karakter, og således er nu den nødvendighed, som tvinger dem til at ændre deres hidtidige styreformer. Den nuværende britiske konges historie er beretningen om krænkelser og overgreb, ... -
Debatten om kvinders valgret
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver DHO kun i historie fra på torsdag af, og ville høre om nogle af jer, kunne komme med en indledende synposis til min opgave, så jeg kan komme godt fra start. Min problemformulering, lyder så ledes; 1) Jeg vil kort redegøre for kvinders samnfundsmæssige og politiske s... -
Har brug for noget hjælp
ForumindlægHej, jeg har gået på ungdsomsskole hele 7-8-9 uden naturfags emner eller kultur og samfund. Skal begynde på hf efter sommerferien, derfor ville det være mega fedt hvis nogen kunne smide et par links til hjælpsomme hjemmesider hvor jeg kan lære kemi c, fysik c, geografi c, historie b, religion c... -
PRODUKTIDÈ!!!! Cubakrisen
ForumindlægHej! Mig og min makker skal skrive projekt om Den kolde krig, og vi har valgt at fokusere på Cubakrisen. Vi søger en god produktidé til opgaven. Vores problemformulering: Med udgangspunkt i den koldekrig, ønsker vi at fokusere på Cubakrisen og dens betydning i historien. Vi ønsker at undesøg... -
Danmark - neutralitet - haster
ForumindlægHejHar været på ferie i USA i efterårsferien og har fuldstændigt svedt ud at jeg skal aflevere emne til SSO på fredag. Jeg vil skrive i historie og det eneste jeg lige kunne finde på der lyder interessant er noget med om det var fornuftigt at DK overgav sig til tyskerne i 1940 så vi undgik minima... -
Engelsk oversættelse-rettelse:-)
ForumindlægJeg vil meget gene have tips til at få denne oversættelse korrekt. På forhånd tak!Den sørgelige nyhed bredte sig hurtigt i lejren, og ved daggry holdt de møde for at drøfte hvad der skulle gøres. For det første blev de enige om, at de ville bære Livingstones lig og alle hans personlige ejendele d... -
Rettelser
ForumindlægEn der kan finde fejl og evt. hjælpe mig med at rette dem tak! ville være dejligt!! 4) At my opinion, the 3rd verse sets the tone for the whole poem. Using a strong word like kill has made the poem formidable. But as I have mentioned earlier, the erotic mood of the speaker is evident, which som... -
Dansk - Engelsk Kort Rettelse!:)
ForumindlægHej alle på Studieportalen! Dette danske stykke text skal oversættes til Engelsk: Joan kom løbende ind i klasselokalet. ,, Skynd dig George,” råbte hun. ,,Der er sket et bankrøveri. Der er politi med hunde og alt muligt, og der kom også en ambulance.” ,, Tag det roligt,” sagde G... -
Hungersnød??
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til og i gang med AT, og skal vælge fag og sag i morgen, jeg vil rigtig gerne have hungersnød. Fagene jeg ville bruge skulle så være Biologi A og Historie A, jeg ved godt hvad jeg vil lægge vægt på i biologi delen, men jeg er i tvivl med historie delen. Er der nogen d... -
Pesten
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive i biotek og historie, og nu er jeg kommet på bar bund med historie delen. I min opgave formulering står der jeg skal med udgangspunkt i relevante kilder analyser forklaringer og behandlingsformer. Det er det eneste som står der, og jeg ved slet ikke hvordan j...
