Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 8661 til 8680 af 40685
-
Hjælp til svære eksamens opgaver
ForumindlægHej opgavene lyder som følgende: Funktion f har forskrifen f(x)=2x-3 løs ligning f(x)= f^-1(x) Funktionerne f og g har forskrifterne f(x)= x^2+4x+3, x < 0 0,5x+3, x > eller ligmed 0 g(x)= 2x+3 x tilhører R Gør rede for at grafen for g har to punkter fælles med grafen for f. Er det så ... -
Inddeling af emner til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg har læst følgende emner på kemi B-niveau i 1. og 2.g: 1) Hvor meget stof? - Kend Kemien 1 2) Stoffets opbygning - Kend Kemien 1 3) Vand og opløsninger - Kend Kemien 1 4) Organisk kemi 1 - Kend Kemien 1 5) Syrebasereaktioner 1 - Kend Kemien 1 6) Redoxreaktioner - Kend Kemien 1/2 7) ... -
Hjælp det haster skal til eksam om par timer
ForumindlægHvad er interval tallet? Hvad er hyppighed? Hvad er perivervinkel? -
dansk A Eksamen HF !!!
ForumindlægHej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. mange tak på forhånd. -
dansk Eksamen A
ForumindlægHej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. -
24-timers eksamen - Strengbølger
ForumindlægHvis nogen skulle have lyst til at hjælpe.. :b Så kunne jeg nok sagtens bruge hjælp til det hele. Bølger – lyd og musikinstrumenter I din præsentation skal du forklare de grundlæggende egenskaber ved bølgeudbredelse, men du skal lægge hovedvægten på lydbølger og fænomenet stående bølger og ... -
Bio c eksamen
Forumindlæggår det ud på koble tingende sammen da jeg tænker at hvis man f.eks. trak celler så kunne fortælle om eurkayoy og proka, derefter gå til arvemasse---> protein syntese---> mRNA ----> HIV ... eller skal man holde til sit ermne -
Tysk eksamen - to tekster
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet lidt i tvivl, om hvad jeg gøre til min fremlæggelse. Jeg har åbenbart trukket to forskellige tekster. Den ene tekst er ny, mens den anden har vi læst og er opgivet på vores undervisningvejledning. Det jeg er i tvivl om, er hvorvidt, jeg skal analysere begge tekster, el... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet: ''At træffe et valg'' og har ingen ide om, hvilken tekst jeg skal bruge. I vores pensum kan jeg perspektivere til “Placebo”, kortfilm “Alt er tilladt”, novelle “Drengen på knallerten”, podcast “To veje&r... -
Digte fra romantikken( EKSAMEN - HASTER!)
ForumindlægHej alle! Jeg trak digte fra romantikken i dansk mundtlig prøve og jeg har brug for nogle ideer til nogle gode digte. Jeg synes godt at digte fra romantikken kan være lidt gammeldags og svær at tyde/ analysere, så hvis i kendte nogle der var gode og ikke for gammeldags i sproget og nogle hvor ma... -
Musik, fransk mundtlig eksamen
ForumindlægNogle der har nogle underemner til fransk musik? -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
HJÆLP! Engelsk mundtlig eksamens emne
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig engelsk og jeg ved stadig ikke hvad min emne skal være. Jeg skal vælge et underemne til en af disse overemner: - South Africa - New York - Youth/Growing up - Australia Jeg har ingen ide om hvilket overemne og underemne jeg skal vælge. Det jeg hælder aller... -
eksamens opg. 4.050 (asymptoter)
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 4.050 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt..En funktion f er bestemt vedf(x)=(2x^2+x+1)/(x^2-2x+1) Bestem en ligning for hver af de to asymptoter til grafen for f Håber der nogen ... -
Eksamen i musik mellemniveau
ForumindlægHvis man kommer op i musik mellemniveau så skal man så vidt jeg ved fremføre 2 musikstykker og en mundtlig eksamen.Men hvordan mht til solo vs gruppe når man spiller musik. Ved i hvertfald at på højniveau skal det være en af hver, men hvad med når det kun er mellem? Kunne man forestille sig at ma... -
Fysik / Kemi eksamen
ForumindlægJeg skal op i morgen, er der eventuelt nogen der har dispositioner til alle emnerne? :) -
Differenskvotienten!! Mundtlig Mat Eksamen
ForumindlægHvordan skriver mand x^2+x ind i differenskvotienten f(x0+h)-f(x0)/h ??? Kan simpelthen ikke få mine svar til at passe, og jeg skal bruge tretrinsreglen til resten af spørgsmålet, er der er venlig sjæl der kan hjælpe mig? :-) -
Metodisk til mundt. eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvorledes man fremlægger fornuftigt til engelskeksamen. Starter man med at refere handlingen af dette stykke man er kommet op i eller starter man med at præsentere teksten generelt? Er der nogen, der kan poste en god fremgangsmåde, så ville jeg blive glad. tak! :) -
Mundtlig Eksamen 3g (A)
Forumindlægjeg skal op i høj niveau fysik her om ikke så længe, så jeg ville lige høre om der var nogen som havde været oppe? Jeg kunne godt tænke mig at høre ordlyden af et eksamensspørgsmål, da jeg er meget i tvivl om hvad det hele går på! -
engelsk eksamen B
ForumindlægHej,, Jeg skal have 7 i engelsk B niveau HF for at komme på mit studie.. Er der nogen eksperter der kan hjælpe mig ? Jeg ved ikke hvordan man skal gribe sådan en opgave an.. Jeg vælger altid opgave B og det er typisk sådan skrive et resume på 150 ord og bagefter karakterisere hovedperosnen dereft...
