Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8761 til 8780 af 26633
-
biografisk læsning
Forumindlæghej. jeg skal lave en biografisk analyse af skyggen. Men er i tvivl om hvordan jeg starter. Altså har selvfølgelig min indledning. Men hva skal jeg derefter komme ind på? -
Hjælp til Kemi
ForumindlægHej Er der nogen som er sød at forklare mig, hvordan man generelt afstemmer reaktioner??? -Og som kan forklare mig, hvad kemisk analyse er, og hvad man benytter den til og hvordan man bruger den???? Tak på forhånd(: -
Et blad fra himlen
ForumindlægHey, jeg ville spørge om der var nogle der havde en analyse af H.C. Andersens Et Blad fra Himlen og om de så ville være så venlig at give mig det =) -
idealer i romantikken
Forumindlæghej. Jeg skal finde ud af hvilke idealer der opsætter digtet, men dette er dog ikke min stærke side. jeg er med på, at vi har ''det gode, det sande og det skønne'', men jeg har lidt problemer med det alligevel Kan nogen hjælpe? 1: Langt høiere Bjerge saa vide paa Jord Man har,... -
Hjælp til at finde tekst til eksamen
ForumindlægHej, I fredags trak vi emner til dansk mundtlig eksamen, og jeg har så trukket temaet 'kulturmøde' - altså hvordan to kulturer mødes. Eks. rig - fattig osv. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe det an, og har søgt lidt på nettet efter tekster jeg kunne bruge og ... -
Eksem (i morgen)
ForumindlægJeg har eksem i morgen. Lige nu har jeg fået 8 tekster som jeg skal læse til i morgen. Det bliver sådan at, i morgen skal jeg vælge en af dem. Det er 1,1 Artikel (singleliv) 1,2 Novelle ( Onsdag formiddag hos Annette) 1,3 Kronik (velfærdsdanskerne er uhuflige) 1,4 Leder... -
Litteratur/film omhandlende fosterdiagnostik og kromosomfejl
ForumindlægHej derude. Jeg skriver i mit AT i biologi og dansk omhandlende problemstillinger med fosterdiagnostik og dermed abort ved kromosomfejl. Jeg tager udgangspunkt i Mendels gennembrud indenfor nedarvningslæren/genetikken og kører det videre op til idag, som en konsekvens omkrings fosterdiagnostikk... -
Berlinmuren
ForumindlægJeg har problemer med at finde noget danskfagligt til min tværfaglige opgave. eg skal <span style="font-size:11.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-fareast-font-family:Calibri;mso-bidi-font-family: "Times New Roman";mso-ansi-language... -
I Kurvestolen - Ulrik Thomsen
ForumindlægGodaften alle, Er der nogle der vil hjælpe mig med at analysere dette digt: I kurvestolen, i vintersolen, drømte jeg, at intet var forgæves. Jeg drømte, at de store valse kun gik itu, for at vi skulle hinke rundt med hinanden på en langt mere gribende måde. At de ufødtes afsindige skal... -
EVENTYR!!
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
Hjælp til valg af eventyr
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
Tove Ditlevsens "Angst" (fra digtsamlingen "Pigesind") Symbolik??
ForumindlægHej! :-) Jeg er i gang med at analysere og fortolke Tove Ditlevsens digt "Angst", men jeg har lidt problemer med symbolikken - i strofe 4 nævnes noget med en gave, hun gerne vil være fri af, men jeg ved ikke helt, hvad det er. Kan det være angsten, der er gaven?? Desuden er jeg også li... -
Hjæp til diskursanalyse
ForumindlægHej alle sammen, Som mange andre, er jeg i gang med at skrive SRP. I forbindelse med min SRP opgave skal jeg lave en diskursanalyse af to selvvalgte tekster/taler/artiker, hvad jeg nu havde lyst til. Jeg har lavet analysen, men eftersom jeg aldrig har lavet diskuranalyse før, ville jeg forhøre m... -
Krise!!!
ForumindlægJeg har skrevet synopsis i samfundsfag og biologi "Fedme blandt børn og unge". Jeg er gået helt i stå nu mht. fremlæggelsen af det? Aner ikke hvordan jeg skal gøre det + hvordan jeg skal forberede mig.? Min problemformulering lyder: 1) Redegørelse for problemets omfang dvs. hvor mang... -
Mediefag B-eksamen
ForumindlægHej. D. 20. skal jeg til eksamen i mediefag i B-niveau. Eksamen foregår således at jeg skal trække et citat fra en produktion og herefter analysere den. Dette har jeg 48 minutter til. Herefter skal jeg fortælle om min egen produktion (se evt: http://www.youtube.com/watch?v=jcq0Y204NT8 - konstru... -
AKUT:i 24 timers eksamen i Engelsk B
ForumindlægHej alle Jeg er midt i en 24 timers eksamen. Mit problem er, at jeg simpelthen ikke mindes, at vi på klassen har analyseret artikler, i engelsk. Jeg har fint styr på hvordan man analyserer artikler i dansk, men må indrømme at jeg er på bar grund hvad angår at gøre det i engelsk. Har ikke kun... -
SRP - nok engelskteori?
ForumindlægHej alle jer elskværdige mennesker, jeg er igang med at skrive srp (som så mange andre af jer), og jeg er lige nået til analysedelen. Jeg har om den amerikanske våbenkultur, og jeg har tænkt mig at analysere to taler, for hver side af våbendebatten. Mit overordnede analyserende spørgsmål lyder ... -
Roy Spivey?!!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive en engelskaflevering over short story'en "Roy Spivey", og ved slet ikke hvor jeg skal starte. Jeg synes historien siger meget sig selv, og ikke lægger op til så meget at analysere på. Jeg skal analysere og fortolke og også komme ind på, den rolle... -
retorik
Forumindlæghej, er der nogen som har analyseret obamas indsætttelsestale? fra SYCL -
Avis artikler
ForumindlægHvordan analyserer man en avis artikel? Er der nogle, som har et skema over det?
