Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9261 til 9280 af 26633
-
Ordstilling
ForumindlægHej :) Jeg ar aldrig haft et særligt godt sprogøre, så jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig med, hvad der lyder mest rigtigt: 1: In the discussion novels and poems are used by H. C. Andersen, F.W.J. Schelling and Adam Oehlenschläger as a point of departure. eller 2: In the discussion nov... -
Short Story
ForumindlægHejsa, er dér nogen, der kender til "It´s quite now" fra Gcina Mhlope, It´s quite now er et udpluk af "Somehow Tenderness Survives - Stories of Southern Africa". Eller kender I til forfatteren? Hilsen -
Lyrisk - Hjælp
ForumindlægHvad kendetegner en lyrisk tekst? Hvordan kan du se om den tekst du arbejder med er en Lyrisk tekst eller noget andet? Sidder her og arbejder med novellen "Den blomstrende have". :) -
Dokumentarens virkemidler - mediefag
ForumindlægHvilke virkemidler bruges i dokumentarfilm? (Sagt på en anden måde, hvilke virkemidler er specifik for dokumentarfilm..) På forhånd tak. -
Termin i 8. kl.
Forumindlægi næste uge skal min klasse have terminsprøve i dansk. vi skal side i 3 timer og skrive en historie på ca. 3 sider. vi for nogle genre at vælge imellem. men jeg har slet ikke styr på hvad der er hvad. er der nogle der kan hjælpe mig? jeg har nogle gode ideer, men det nytter jo ikke noget, når jeg... -
HJÆLP!! Resume...
ForumindlægHey....er der nogen der kan fortælle mig hvordan man skal starte på et resume på engelsk???? -
romantik el romantisme
Forumindlæghej skal til at læse på litteraturens veje i romantisme, men hvor man kan vælge mellem romatisme og romantikken. er det det samme, eller er det 2 forskellige emner? -
SRO opgave
ForumindlægVi skal i vores klasse (2.G) til at vælge emne til studieretningsopgaven. De overordnede emner er "Storbyen" og "Amerikanske (britiske) samfundsforhold". Jeg skal kombinere fagene Engelsk og Tysk, og har lidt svært ved at finde et emne at skrive om. Er der nogen, der kan ko... -
Stil - At sætte sig mål
ForumindlægJeg skal aflevere en stil om At sætte sig mål til i morgen. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om! Stilen skal være ca. 2-3 a4 sider med skrift 12. Nogen nogle tips der kan hjælpe mig? -
Vektorregning
ForumindlægGo' aften Jeg har et plan a, og en linjes parameterfremstilling L, og jeg skal undersøge om et givent punkt P er punkt op L. Hvis svaret er ja, altså at det er punkt på L, er det så ikke fordi at t-værdien for alle 3 ligningssystemer som kan fremstilles ved brug af punktet P og L's parame... -
fiction versus non-fiction
ForumindlægHej Jeg skal forklare forskellen på fiction og non-fiction og bruge nogle historier til at understrege mine pointer, nu er problemet bare at jeg ik helt forstår det jeg skal lave: Discuss how fiction differs from non-fiction in terms of expressing ideas. Hvad menes der med 'in terms of ex... -
Jødedommen
ForumindlægHar brug for hjælp, jeg skal uddybbe dette citat som er taget direkte fra Det Gamle Testamente, det skal uddybbes ud fra et etiksk synspunkt. ”Dem skal I behandle som enhver anden borger i landet: Elsk dem som jer selv - og husk på, at I selv engang var fremmede i Ægyptens land. Jeg er ... -
Littærere træk ved romantikken
ForumindlægSom beskrevet, nogen der hra nogen litteære træk fra romantikken? -
Litteratur...
ForumindlægHej... Jeg har et lidt kringlet spørgsmål.... Håber nogle kan hjælpe lidt på vej... Jeg skriver i øjeblikket om tekster der er tidstypiske for det samfund vi lever i og de problematikker der gør sig gældende sådsom individualisering , ensomhed mm. Og så beskftiger jeg mig med en gammel tekst so... -
Skyerne af Aristophanes
ForumindlægHej. Jeg skal op i old på mandag, og er netop ved at læse Skyerne af Aristophanes. Men der er nogle ting jeg ikke helt forstår, og derfor håber jeg nogle derude ville kunne hjælpe? :) - Hvad er korets(Skyernes) sande væsen? Er de gode/onde? Er de guddommelige eller et symbol på det guddommelige... -
et brev
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil (et brev) Men hvad er vigtigst at have med i et brev og hvad er et godt indtryk? :) -
det sproglige - det litterære - det mediemæssige
ForumindlægMin dansklærer sagde at spørgsmålene til vores eksamen dansk A stx vil ligge indenfor disse emner: det sproglige - det litterære - det mediemæssige Nogen der kan forklare hvad disse emner er ensbetydende med? og evt. give eksempel på hvad det kan være og hvad man her skal lægge vægt på? -
Dansk - Foran Alteret.. Hjælp
ForumindlægHej jeg har læst foran alteret, og til opgave har vi at finde nogle symboler i teksten etc. Men er støt på det med de der kikkertter som nævnes, f.eks. "Halsene strækkes. Man væbner sine Øjne med Kikkerter. " , og mange andre steder, nogle som ved hvad det kan stå for? og evt. andre s... -
Hvad betyder: strike a chord?
ForumindlægHvad betyder dette på engelsk: Strike a chord? Direkte oversættelse er: anslå en akkord, men hvad betyder det? -
Hvordan siger man "at få nogen til at gøre noget" på tysk
ForumindlægJeg skal skrive: "Faren får Georg til at gå på gymnasie," men jeg kan ikke finde noget om det på nettet? Hvordan siger jeg det på tysk På forhånd tak
