Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9301 til 9320 af 23765
-
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Matematik på A Kemi A
ForumindlægHej Alle sammen. Er der nogen der haft matmatik og Kemi på A som vil være venlig og fortælle lidt om de to fag, jeg er dybt i tvivl om hvorhvidt jeg skal vælge de fag. Jeg er dybt interesseret i Kemi og fysik, men desvære er matematik ikke min stærke side, plizz help -
Ved ikke hvad jeg skal vælge:(
ForumindlægHej alle sammen, Vi skal til at begynde på vores studieretningsprojekt, men jeg har INGEN idé om hvad jeg skal skrive i. Håbede lidt på at der er nogen der kunne komme med nogle gode forslag... Min studieretning er Matematik A, kemi B og fysik B På forhånd tak -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Radioaktivitet
ForumindlægHejsa allesammen..Siddwer li og laver fysik aflevering, og det er egentligt ik vildt svært, men er bar ik sikker på jeg har forstået d rigtigt??Spørgsmål:Radonisotopen 220Rn henfalder ved a- henfald (alfa) med halveringstiden 55,3 sekHvor meget af en oprindelig portion 220Rn er tilbage efter 4 ga... -
"hjælp"
ForumindlægJeg skal op til fysik i morgen, har trukket i dag så det er 24timers forberedelse. Er der nogle der helt præcis kan fortælle mig hvad de følgende emner er? Big Bang Blå- og rødforskydning Hubbles lov Jeg har læst en masse på det, men synes ikke jeg har et ordentligt svar? Måske nogle kunne hjælpe... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i 1. hf nu, og vil gerne søge ind på medicin efter supplering efter 2. hf. Når (hvis..:b) jeg søger optagelse på medicin, er det så kun mit eksamensgennemsnit fra 2. hf jeg søger med? Og når jeg supplerer med matematik A og fysik og kemi B, skal de fag "kun" være bestået? Eller... -
hjææælp..
Forumindlæghej jeg er en pige der går i 9. klasse som skal til fysik eksamen imorgen. jeg ville lige spørge om hvordan det foregår hvis nogen af jer ved det??? jeg er nemlig meget urolig. jeg har sommerfugle i maven og jeg er pisse pisse pisseeeeee nervøs. jeg har det som om jeg skal besvime så hvis der er ... -
Induktion/elektromagnetisme
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik/kemi eksamen på torsdag! Skal liige have styrer på nogle forskellige emner? Hvad er Induktion? - hvad hælper det - spændingen? evt. nogle eksempler på forsøg. Hvad er elektromagnetisme - er det kun når fx. en blødt jernkerne, bliver magnetisk når der løber strøm igennem d... -
Lukrets - haven og venskabet
ForumindlægEr der nogen, der har gennemgået lukrets eller rettere epikurs syn på FYSIK og SJÆLEN i Old? Mine noter er nemlig ret mangelfulde og jeg synes det er ret svært at forstå, så hvis der er nogen der har en god forklaring på det væsentligste eller nogle noter, der ligger nemlig ikke nogen så vidt j... -
At beregne massen af kobber
ForumindlægHejsa, har sådan en opgave som jeg er gået fuldstændig i hold med. Men det er nok ligeså meget fordi jeg har stirret mig blind på det. Det lyder således : Beregn massen af en 3,0 m lang kobbertråd med en diameter på 1,8 mm. Har så fundet andetsteds i fysik bogen at kobbers densitet er 8,93 g/cm3.... -
Bølger/ mekaniske bølger
ForumindlægHej alle sammen har trukket Bølger til fysik eksamen; men har desværre smidt mine noter væk. Nogen som har nogle gode noter til Bølgelængde, Frekvens, Bølgehastighed, Længdebølger, Tværbølger, Interferens, Lyd, Lys og især mekaniske bølger, som jeg ikke kan huske noget om overhovedet. Tak på for... -
Hvilken gymnasium og linje skal man vælge hvis man gerne vil være revisor eller ingeniør?
ForumindlægHej jeg skal gå i gymnasiet efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken gymnasie jeg skal gå på og hvilken linje jeg skal vælge, når jeg gerne vil være enten ingeniør eller revisor.(revisor er nok den vigtigste eftersom det er den jeg mest har intryk af, men jeg vil også vide hvilken linje jeg ... -
kemi c
ForumindlægHej jeg har et par spørgsmål angående kemi c. forstår ikke kemi og ved jeg får det svært med dette fat, så har brug for hjælp til det. Vil gerne spørge hvordan man afstemmer hydrogen og oxygen: I bogen jeg har står der 2Hi anden+O i anden >2 Hianden O så giver de et eksempel ov... -
Bestået eller ?
ForumindlægHej Jeg har været uheldig med fysik b eksamen, hvor jeg fik 00. Jeg vil gerne på uni, men dette kræver, at jeg har bestået fysik. Jeg har fået følgende: Fysik b mundtlig: 4 Fysik b skriftlig: 7 Fysik eksamen: 00 Har jeg så bestået fysik? -
please hjælp til eksamen
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
Hjælp til achimedes
ForumindlægDer var ikke nogen i fysik forum, der kunne hjælpe med dette opgave, håber at i kan hjælpe mig.. En 12 cm tyk isflage med et areal på 20 m^2 flyder på havet. Isens densitet er 0,92 g/cm^3 og vandets 1,03 g/cm^3 a) Hvor dybt synker isflagen? b) Beregn den brøkdel af isflagen, som er under va...
