Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9441 til 9460 af 33650
-
Gymnasie Karakter
ForumindlægGoddag Studieportalen I dag fik jeg afsluttet folkeskolens afgangseksamener og dermed min ni-årige undervisningspligtige skolegang. Jeg har efterfølgende besluttet at forsætte på Stx. Den helt store drøm en doktorgrad i Medicin (Læge). Men foreløbigt vælger jeg at fokusere på min nærmeste... -
Gennemsnit
ForumindlægHej hej! Jeg er blevet vildt forvirret over mit gennemsnit. Det ser ud som følgende (jeg har ikke være oppe i historie endnu, det er den sidste på tirsdag, og så skulle jeg gerne blive student). Historie karakteren er derfor sat som den værst mulige, nemlig 0. Jeg går på studenterkursus, og er... -
Eksamensstil A
ForumindlægHej allesammen. Hvis nogen har lyst, må I meget gerne se på mit essay og sige hvad I synes. Mvh. Katrine -
hjælp:)
Forumindlæghvad ville der ske hvis man fjernede landbrugsstøtten? ville priserne ikke stige, men hvorfor? håber nogen vil hjælpe mig!!!:D -
Større historieopgave 2.g vikingerne kristnes
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en opgave i 2.g almene gymnasium. Den handler om når vikingerne kristnes. Min opgaveformulering lyder følgende: " Der ønskes en kort redegørelse for vikingernes gamle religion. Med inddragelse af udvalgte kilde(r) ønskes dernæst en analyse af overgangen til den kris... -
PLADETEKTONIK ISLANDS GEOLOGI
ForumindlægJeg er igang med at lave en kæmpe aflevering om pladetektonik, men mangler dog dette om island, så hvis der er nogen som ved noget om det eller har nogle gode noter, tager jeg imod hjælp med kyshånd :) - find oplysninger om Islands geologi - udprint kort der viser de geologiske strukturer som vu... -
Det polske oprør
ForumindlægHej, skal lave oplæg i historie og undre mig om noget, håber i kan hjælpe med det, for synes bogen fortalte noget. Forneden har jeg skrevet noter ned, så i bedre kan forstå mit spørgsmål. På forhånd tak. :) Det polske oprør - Den 28. Juni 1956 udbrød der strejke i den polske by Poznan. Arbejd... -
3/4 tekststykke?
ForumindlægLige et spørgsmål til hvordan mundtlig engelsk foregår...Altså man trækker et spørgsmål der svarer til 3/4 normal side... Så er det man skal tage udgangspunkt i det tekststykke. Mit spørgsmål er om man på et tidspunkt skal sætte det tekststykke sammen med hele historien?? Jeg ved ikke helt hvorda... -
Kommunisme
ForumindlægHej Vi arbejder med kommunisme som står på en 3 sider i en bog, som hedder de europæiske ideers historie...er der nogen som har læst den og har notater til det korte afsnit om kommunisme, fordi syntes det er svært at forstå når jeg læser det... -
forberedelse
ForumindlægHejJeg skal op i historie og har lige nogle spørgsmål. Når man kommer op skal jo først redegøre, så analysere og til sidst perspektivere. Men hvad består de forskellige dele i? Især analyse, som vel er den største del, er jeg noget usikker på.Nogen der kan hjælpe?jgthb -
eu
Forumindlæg1-EU's historie 2.EU's opbygning. ( kommissionen, ministerrådet,parlamentet,domstolen mm. ) 3. Hvad beskæftiger EU sig med. 4. Din holdning til EU hvordan tror du eu vil udvikle sig i fremtiden .. -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej ! jeg har om antikken til middelalderen i min historie a eksame.. og jeg vil spørg om nogen kunne hjælpe mig med en problemformulering, emner der røres, korstogene, korstog og jihad, erobring af jerusalem, set fra muslimsk side den nye orientalisme mange tak -
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø... -
Studieretning...
ForumindlægHvilke fag er obligatoriske? Er det sandt, at historie A er obligatorisk under alle studieretninger? Nogle der kender til de obligatoriske fag og niveauer, hvis man vælger den naturvidenskabelige med mat, fysik og kemi ? Ku virkelig være dejligt med hurtig respons. På forhånd tak. -
Fremlæggelse
ForumindlægSkal igang med mit AT oplæg med ved ikke helt hvordan oplægget skal være, nu har jeg skrevet om måneladningen, og skal snart til at lave oplægget, men ved ikke helt hvad det skal indeholde, skal jeg bare forklare hele historien, om fra start til slut eller skal, eller skal jeg undgå det.. -
Hjælp til en god problemformulering til "bavian"
ForumindlægHej alle jer! Jeg skal i gang med dansk historie opgave. Jeg har valgt at arbejde med novellesamlingen bavian. Men jeg mangler bare en rigtig god problemformulering, er der nogle der har nogle gode ideer eller forslag? -
SSO emne.
ForumindlægJeg overvejede at skrive om Amish people i Samf, hvor jeg ville fokusuere på deres samfund, og hvad rumspringa betyder for dem. Problemet er at det er svært at finde litteratur. Er der nogen, som har en god idé, til et emne i Samf eller Historie? -
naturvidenskab og humaniora - må man blande samfundsvidenskabelige metoder?
Forumindlægjeg har ifbm. med AT valgt faget historie og fysik hvilke jo beskæftiger sig med hhv. naturvidenskabelige metoder og humaniora. men jeg har fundet at jeg kan blande samfundsvidenskabelige metoder og se på sagen fra den vinkel (som nyt stof!) - men er det tilladt? -
Synopsis til dansk
ForumindlægHar trukket emnet identitet til den danske mundtlige eksamen, som jeg skal lave en synopsis til i 9. klasse, kan I komme med forslag til hvilket billede eller tekst/historie, jeg kan analysere? Vil helst analysere et eventyrhistorie, da jeg vil perspektivere den til - På forhånd tak -
Engelsk afl til imorgen!!! :(
ForumindlægHar stort set rettet hvad der kan rettes nu, men ved ikke om der er flere fejl.. Håber der virkelig er nogle som bare hurtig gider kigge det igennem? .. ville virkelig være en stor hjælp ! : If I have to write about one of the themes we have talked about in the class, would it defiantly be the p...
