Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9501 til 9520 af 95433
-
Flagstang og sikkerhedsafstand, Vejen til Matematik AB1+C , Speciel opgave, Side 249,(Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægI Vejen til Matematik AB1+C er overskriften Udfordrende Matematik 8, Jeg har vedhæftet en fil med opgaveteksten med tilhørende billed af stigen. Der er ingen facit til opgaven. Opgaveteksten Den knækkede flagstang. En 7 meter høj flagstang knækker i en storm, således at de to dele hænger samme... -
Filosofi! Hvad lærer man?
ForumindlægEr der nogen der har filosofi på c-niveau? Hvad laver man egentligt der? Jeg overvejer at vælge det som valgfag, men det ville være trist hvis jeg slet ikke intereserde mig for de ting man blev undervist i. Så er der nogen der kan være sød og forklare det mig i korte træk? Tusind tak :) -
SKAL man tage matematik på B?
ForumindlægHej. jeg har matematik på C niveau og kan vælge om jeg vil gå videre til B efter året er omme. Så jeg vil spørge om det er bedst at tage det på B niveau eller om jeg kan stoppe på C. Jeg er ok til Matematik men jeg hader det virkeligt. Jeg synes allerede tanken ved B niveau giver mig kvalme. Hvad... -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
3g eksamen, hvilke fag?
ForumindlægHej. jeg vil lige høre om der er nogen der ved om man skal op i et c-niveau fag i 3.g? går der et rygte om på mit gymnasium. Virker dog ikke til nogen er sikre? Er jo rart at vide når man kun har 1 c-niveau fag. -
Gør rede for, hvilken af graferne A, B og C der er graf for f, og hvilken der er graf for F.
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave fra in aflevering. Har ingen ide om hvor jeg skal starte og hvad jeg skal kigge på. Når jeg søger på internettet, kommer der kun eksempler på opgaver for man skal finde en funktion f og den afledte f'. -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Transaminering + Insulin
ForumindlægHalløj, jeg læser op til min biologi eksamen, og har lige et hurtigt spørgsmål. 1)Hvad er det præcis at "Transaminering" betyder? Helt enkelt fortalt 2) Og så skal jeg lige høre om jeg har forstået denne process rigtigt. Hvordan glykose fra blodbanen kommer ind i cellen (hos en rask p... -
mundlig matematik
Forumindlæger der nogen som har gode tip i baglommen fra erfaringerne i folkeskolens afgangsprøve i matematik+fysik/kemi mundtlig???? -
Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?
ForumindlægHej Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag. Spørgsmål: 1. Vil det sige at de... -
Psykologi?
ForumindlægNogen som har haft psykologi på c- niveau og som kan fortælle mig hvilke emner og områder og hvad der er vigtigt i dette fag da jeg skal have det næste år men vil gerne bruge min sommerferie på at læse på faget? Tusind tak -
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat... -
Smeltepunkt
ForumindlægHvad er smeltepunktet for >naphtalen -
Bestem hvilken af de tre grafer A B C, der hører til af de tre funktioner f, g og h
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave her men jeg kan ikke finde ud af den. Der er givet 3 forskellige vækstmodeller f, g og h og de har hver en forskift På figuren er graferne for f, g og h skitseret men jeg ved ikke hvordan jeg skal bestemme hvor de hører til og hvordan jeg skal begrunde mit svar. bille... -
Eksamen
ForumindlægHej Er der mon nogen der ligger inde med eksamens noter til hhv. old og religion??? - Eller nogen som kender et godt link??? -
Notater
ForumindlægNogen her der har nogle gode afsætnings notater til niv A på HH ? :) har sygt travlt med IØ, EØ, dansk og engelsk... er villige til en byttehandel :) har ca 50 siders notater til IØ. -
Hvad foretrækker I?
ForumindlægHej Foretrækker I musik(c-niveau) eller billedkunst(c-niveau)? Hvorfor? -
C#: For polymorphism, when do you choose to use abstract classes, virtual methods, and interfaces?
ForumindlægC# Hvad er polymorphism, og hvornår vælger man at bruge Abstract classes, Virtual Methods og Interfaces? -
Er der nogen der har lavet eksamenssættet fra august 2011 samf A "Delopgave C: Afrika på vej?"
ForumindlægPå forhånd tak -
skriv på formen a^n*b^m eller a^n*b^n*c^p - lyder opgaven på
Forumindlæg(ac)4*(ac3*cb4)6*c7*a9*(cb)11 mit umiddelbare gætte ville være at gange det hele ud af parenteser og bare forkorte det. men så ender jeg ud med nogle "+"er. f.eks. a2+a3 hvordan regner jeg så det ud? jeg er helt lost?
